OT: chrzest- problem

1. Data: 2003-04-05 08:16:40

Temat: OT: chrzest- problem
Od: "Kasia" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć
Dziweczyny pomóżcie . Będę mamą chrzestną po raz pierwszy w życiu i nie mam
pojęcia co z tej okazji podarowuje sie dziecku. Jak ja byłam chrzczona to
wystarczała tzw biała szata i becik, ale teraz betów juz nikt chyba nie
uzywa a i podobno białej szatki sie nie daje.
Kasia |(Rzeszów)

1. Data: 2003-04-05 08:18:36

Temat: Re: OT: chrzest- problem
Od: Agatek <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia wrote:

> [...]
> wystarczała tzw biała szata i becik, ale teraz betów juz nikt chyba nie
> uzywa a i podobno białej szatki sie nie daje.

A daje sie i Swiece też,a ja podarowałam jako chrzestna łazcuszek z
krzyżykiem

Agatek

1. Data: 2003-04-05 08:46:36

Od: "Pusia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A daje sie i Swiece też,a ja podarowałam jako chrzestna łazcuszek z
> krzyżykiem
> Agatek

Podobno dziecko nie moze od chrzestnej dostac lancuszka z krzyzykiem(zeby
nie musialo ciezkiego krzyza bolesci dzwigac przez cale zycie) ale tylko z
medalikiem.Slyszalam to wielokrotnie od rodzicow moich dzieiciaczkow w
przedszkolu,jak rowniez od osob zakonnych.Bylam zdziwiona ale podobna tak
sie robi od wiekow.
Pusia

1. Data: 2003-04-05 08:56:15

Od: " ania" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sądzę, że jeśli jesteś zaprzyjażniona z rodzicami maluszka to możesz po prostu
zapytać. To chyba najbezpieczniejsze i nie powtórzą się prezenty.

Ania

1. Data: 2003-04-05 09:30:42

Od: Agatek <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pusia wrote:

> [...]
> medalikiem.Slyszalam to wielokrotnie od rodzicow moich dzieiciaczkow w
> przedszkolu,jak rowniez od osob zakonnych.Bylam zdziwiona ale podobna tak

A ja słyszałam,że kobieta w ciąży nie może byc chrzestną bo nie urodzi,a
ja żyje i mój Janek ma sie dobrze:-)))))
Agatek

1. Data: 2003-04-05 09:56:01

Temat: Re: chrzest- problem
Od: "Derella" <d...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wystarczała tzw biała szata i becik, ale teraz betów juz nikt chyba nie
> uzywa a i podobno białej szatki sie nie daje.

Ja zostalam w zeszlym roku chrzestna. I my (chrzestni) ustalilismy
wczesniej, co kto kupuje. Ja kupowalam szatke (jest obowiazkowa przy
chrzcie), wiazanke dla chrzesnicy, pamiatke chrztu (mozna kupic w kazdym
sklepie z dewocjonaliami) i zloty lancuszek. A chrzestny kupowal swiece i
stroik do niej, oplacal zdjecia i kupil medalik (ktory wybieralismy razem,
zeby pasowal do lancuszka :) ).

Pozdrawiam
Anna z Lodzi

1. Data: 2003-04-05 10:33:43

Od: g...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wystarczała tzw biała szata i becik, ale teraz  betów juz nikt chyba nie
> uzywa a i podobno białej szatki sie nie daje.

O, mamma mia!
Przed chwilą przeczytałam, co Ci tu dziewczyny powypisywały i aż się za głowę
złapałam. Akurat jestem teologiem i i zapewniam Cię, że możesz śmiało kupić
swojemu chrześniakowi, co Ci się tylko podoba. Ja swoim chrześniakom kupowałam
właśnie krzyżyki i wcale się nie bałam, że będą mieli ciężkie życie. Chociaż
oczywiście znam ten zabobon o ciężkim życiu i innych bzdurach, ale w niego nie
wierzę. Zwyczajowo matka chrzestna kupuje białą szatkę (ja szyłam i wyszywałam
na nich imię dziecka i datę chrztu, żeby mieli niepowtarzalne, a co ;-)). A
ostatniej chrześniaczce kupiłam piękną Biblię dla dzieci ze ślicznymi obrazkami
(którą od razu opanowało starsze rodzeństwo i nie wiem, czy ona dożyje czasu
świadomego czytania małej Monisi). W końcu chrzest to wydarzenie religije. Dużo
dzieci, które uczę, mówi, że właśnie takie prezety dostali od swoich
chrzestnych. Ale też spytaj mamusię dzidzi, czy może już sama nie sprawiła
takowej. W końcu chyba nie poprosił Cię na chrzestną ktoś nieznajomy.
Pozdrowionka
Anna

1. Data: 2003-04-05 16:28:47

Od: "Jan Szkudliński" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pusia" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> medalikiem.Slyszalam to wielokrotnie od rodzicow moich dzieiciaczkow w
> przedszkolu,jak rowniez od osob zakonnych.Bylam zdziwiona ale podobna tak
BOZE moj zlituj sie ! Od osob zakonnych!!! Biskup powinien suspendowac takie
osoby zakonne!!
Jakze z mozna takie zabobony szerzyc!
To maja byc osoby WIERZACE???!!
To w CO one wierza? W to ze kawalek metalu moze zadecydowac o dobrym lub
zlym losie czlowieka?
Pusiu, jak nastepnyym razem tak brednie uslyszysz postaw to pytanie,
zwlaszcza osobie zakonnej
Grazyna Szkudlinska wnerwiona na ludzka glupote

1. Data: 2003-04-05 18:34:09

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

A ja bym proponowala, zebys wlasnorecznie wyszyla maluchowi szatke... Na bialym
batyscie, jakis subtelny hafcik i stylizowanymi literkami imie i date chrztu...
pozdr
annaweronika

1. Data: 2003-04-05 21:38:53

Od: A...@p...fm szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Kasia |(Rzeszów)
>
> slyszalam o tych wszystkich zabobonach apropo chrztu, ja nie jestem jeszce
chrzestna matka ale za 1,5 miesiaca zostanie nim moj maz ,i wiemy juz co damy
w prezencie ,mamy ograniczone pole bo to chlopiec i bizuteria odpada damy za
to komplet srebrnych sztucow tzn. [lyzeczka,widelczyk ,noz i lyzka] maz sie
uparl ze da malemu do tego zdalnie sterowany samochod ale uwazam to za
zbyteczne bedzie jeszce tyle okazji [ my nie mamy syna i maz szleje na punkcie
siostrzenca] nie przejmuj sie tym prezentem tak bardzo cokolwiek to bedzie
napewno spodoba sie dziecku cha cha [ jak bedzie najedzone]ania

szukam wzór XXX z Hobby studio
Frywolitki od Rosjanek
haft Richelieu
ostatnia burda xxx -pytanie