chwalmy się :-)

251. Data: 2003-12-23 08:21:43

Temat: Re: chwalmy się :-)
Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja...cki napisał:
>    Hejka. Dostrzegam ścisłą specjalizację bambusową. A na mojej działeczce
> od Sasa do Lasa. :-)
>                    Pozdrawiam przypadkowo Ja...cki

Nooo... Żaden ze mnie specjalista. Szukam po prostu czegoś na ładny
żywopłot + zasłonę od wścibskiej sąsiadki z drugiego piętra...

Pozdrawiam calvi

252. Data: 2003-12-23 08:27:21

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus wrote:
>      Nie wierz jemu. W maju mówił mi to samo:-(
>
>         Pozdrawia w efekcie bez bambusa boletus

Moja wiara w _hehehe jest mocna jak korzeń miszkanta.

Pozdrawia niezłomnie calvi

253. Data: 2003-12-23 08:43:07

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal napisal:
> A jaka nigra? Punctata, henonis czy boryana?
Byc moze 'Hale' - gdyz mlode pedy tez sa od razu czarne
- nie mam od sprzedawcy zadnej informacji poza tym, ze to
nigra - co zreszta widac po kolorze:)

> Bardzo chetnie. Podejrze wiosna (jesli dobrze zniesie zime) czy zaczal sie
> rozlazic i jesli klacza juz beda wedrowac to uciacham ze 30 cm i zadoluje w
> doniczce albo jesli wolisz sam sie nim zajac podesle w paczce zawiniete w cos
> wilgotnego. Jesli klacza beda jeszcze mikre to trzeba bedzie poczekac jeszcze
> jeden sezon (albo przynajmniej do jesieni).

W Warszawie bywam, wiec moze sie spikniemy.
> Zobaczymy co to jest, co u mnie kwitlo...
Kwitlo - a co z nasionkami?

Cieszy mnie Twoja informacja co do pomyslnej uprawy aureosulcaty
- jezeli rosnie to na Mazowszu, to i w Krakowie bedzie roslo.
Przypuszczalem, ze tak naprawde, to w Polsce uda sie tylko P.nuda,
moze bissetii, no i fargesie.

Pozdrawiam calvi

254. Data: 2003-12-23 08:47:39

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:42df.00000f49.3fe7fb16@newsgate.onet.pl,
calvi napisał(a):

> Nooo... Żaden ze mnie specjalista. Szukam po prostu czegoś na ładny
> żywopłot + zasłonę od wścibskiej sąsiadki z drugiego piętra...
>
> Pozdrawiam calvi

Po pierwsze to do sąsiadki robi się dziurę w żywopłocie a po drugie żaden
żywopłot nie wyrośnie Ci na 2 piętra, hi hi hi

--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

255. Data: 2003-12-23 09:01:13

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziadek napisał:

> Po pierwsze to do sąsiadki robi się dziurę w żywopłocie
Chyba masz Dziadku więcej szczęścia do sąsiadek niż ja...
> a po drugie żaden
> żywopłot nie wyrośnie Ci na 2 piętra, hi hi hi
Wystarczy tak ze 6m - z góry na ukos - to dla Phyllostachysa
żaden wynik:)

Pozdrawiam calvi

256. Data: 2003-12-23 11:49:57

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> Byc moze 'Hale' - gdyz mlode pedy tez sa od razu czarne
> - nie mam od sprzedawcy zadnej informacji poza tym, ze to
> nigra - co zreszta widac po kolorze:)
Napisz na wiosne jak przezimowala.

> W Warszawie bywam, wiec moze sie spikniemy.
Zapraszam, daj znac jak sie bedziesz wybieral.

> Kwitlo - a co z nasionkami?
No wiesz, ja sie niespecjalnie pasjonuje wysiewem. Wole wegetatywnie, chyba, ze
sie nie da. Nasiona zostawilem w klosach a te troche co sobie ogladalem
sypnalem po prostu pod kepe. Na krzyzowki i tak szans nie bylo bo zadne inne
bambusy mi nie kwitly.

> Przypuszczalem, ze tak naprawde, to w Polsce uda sie tylko P.nuda,
> moze bissetii, no i fargesie.
Uda sie na pewno wiecej, tylko czasu trzeba, zeby sie dobrze rozrosly (wiadomo:
w kupie latwiej). A jak mi nigra bedzie systematycznie wymarzac to pojdzie za
kare do donicy!

pozdrawiam
michal

257. Data: 2003-12-23 12:44:25

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Tadeusz Smal
(...)
> takim gatunkiem jest Pleioblastus pygmaeus
> ale jak wspominalem
> na te chwile jestem pewien tylko jednej z 8 sadzonek
> ktore mam i bedziesz pierwsza osoba z ktora sie podziele
> :)))
> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe
> ps. Kasia Tkaczyk kiedys wspominala
> ze ma kilka ukorzenionych w doniczkowanych Pleioblastus pygmaeus

To co posiadasz od Kasi to Arundinaria pygmaea :-)
:-) Bogusław

258. Data: 2003-12-23 12:48:12

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na krzyzowki i tak szans nie bylo bo zadne inne
> bambusy mi nie kwitly.

To się ciesz, bambusy po zakwitnięciu masowo
zamierają.

> A jak mi nigra bedzie systematycznie wymarzac to pojdzie za
> kare do donicy!

A nie do piachu ?:-))

> pozdrawiam
> michal

Pozdrawia bez uprzedzeń boletus

259. Data: 2003-12-23 12:59:46

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of calvi

> [...]
> - jezeli rosnie to na Mazowszu, to i w Krakowie bedzie roslo.
> Przypuszczalem, ze tak naprawde, to w Polsce uda sie tylko P.nuda,

U mnie w tamtym roku bardzo przemarzła Sinarundinaria nitida, ale w lecie
bardzo ładnie odbiła, obecnie w dobrej kondycji.
:-) Bogusław

260. Data: 2003-12-23 13:17:58

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

>     To się ciesz, bambusy po zakwitnięciu masowo
>     zamierają.
Fargesie podobno owszem, z innymi nie jest tak tragicznie ale czesc nadziemna
rzeczywiscie raczej nie do podziwiania a w przypadku tego co u mnie kwitlo
(sasa chyba jakas) wszystko powyzej gruntu bye bye (chociaz oddzielilem male
klacze tuz przed kwitnieniem i moge podziwiac na werandzie 2 mikre listki).

>       A nie do piachu ?:-))
Gorzej: do piachu z obornikiem!!!

pozdrawiam
michal