chwast między jalowcem Wiltonii

1. Data: 2007-06-15 12:21:57

Temat: chwast między jalowcem Wiltonii
Od: Bartosz Nowicki <B...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

rośnie mi uciążliwy chwast
głównie między jalowcem Wiltonii ale równiez między iinymi iglakami

dywan z roślinki wyglądającej jak i rozmairu jak koniczyna
ale każda ma 4 liśćie rośnie na dość długich i rozgałęziających się
czerwonawych łogygach

jak to zwalczyć?

pozdr
Bart

2. Data: 2007-06-15 13:30:37

Temat: Re: chwast między jalowcem Wiltoniili
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Bartosz Nowicki wrote:
> [...]
>
> dywan z roślinki wyglądającej jak i rozmairu jak koniczyna
> ale każda ma 4 liśćie rośnie na dość długich i rozgałęziających się

Metoda 1 (najlepsza): Jeśli jest to dywan, należy to uznać za szczęśliwe
zrządzenie losu i cieszyć się tym. Rośliny okrywowe są lepsze od ściółki
(kory itp.). A nawet nie musisz sadzić - już jest.

Metoda 2 (gorsza): Wyrywać.

A poza tym najlepiej najpierw zidentyfikować (zrób zdjęcie, wrzuć na
jakąś stronę i podaj jej adres, chociaż może ktoś bez tego pozna po
opisie). Jeśli jest to roślina wyjątkowo ekspansywna i grozi
zarośnięciem całego ogrodu, to faktycznie lepiej tępić póki jest jej
mało. A jeśli będzie rosnąć tylko między iglakami, to zostaw w spokoju.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2007-06-15 13:39:33

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:4672947d$0$28135$4c368faf@roadrunner.com...

> Metoda 1 (najlepsza): Jeśli jest to dywan, należy to uznać za szczęśliwe
> zrządzenie losu i cieszyć się tym. Rośliny okrywowe są lepsze od ściółki
> (kory itp.). A nawet nie musisz sadzić - już jest.

Po czym jest jej więcej. I więcej. I ...

> Metoda 2 (gorsza): Wyrywać.
>
> A poza tym najlepiej najpierw zidentyfikować (zrób zdjęcie, wrzuć na
> jakąś stronę i podaj jej adres, chociaż może ktoś bez tego pozna po
> opisie).

Pozna, pozna. http://perso.orange.fr/erick.dronnet/oxalis_cornicul
ata1.htm

> Jeśli jest to roślina wyjątkowo ekspansywna

Jest

> i grozi
> zarośnięciem całego ogrodu,

Grozi

> to faktycznie lepiej tępić póki jest jej
> mało.

I to jak najszybciej. Polecam dwuzębny widelec, należy wpuścić go w grunt ma
paręnaście cm, to jest pewna niewielka szansa, że wyjmie się roślinę razem z
korzeniem. W ogóle korzonek (bulwiasty) najlepiej uchwycić paluszkami jak
najgłębiej i delikatnie wyciągać. Powtórzyć po paru tygodniach, gdy
odrośnie.

> A jeśli będzie rosnąć tylko między iglakami, to zostaw w spokoju.

W żadnym razie nie zostawiać w spokoju. Ewentualnie wyeksportować do kogoś
nielubianego :)

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2007-06-15 14:05:00

Temat: Re: chwast między jalowcem Wiltonii
Od: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bartosz Nowicki" <B...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> dywan z roślinki wyglądającej jak i rozmairu jak koniczyna
> ale każda ma 4 liśćie rośnie na dość długich i rozgałęziających się

Znam ten ból w krzyżu mojej żony, która z duża determinacją walczyła z tym
szczawikiem.
Biorąc pod uwagę jego rozłogowość i ogromną ekspansywność,
zastosowałem, przepraszam, Rundup rozpylony bardzo delikatną mgiełką z
bardzo małego rozpylacza.
W konsekwencji ograniczyło to jego populację do ilości łatwej do bieżącej,
ręcznej likwidacji.

Pozdrowienia,
Jan_jr

5. Data: 2007-06-18 07:58:15

Od: Bartosz Nowicki <B...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki wielkie za identyfiakcję

a może jakaś lżekjsza chemia na dwuliśćienne itd?

pozdr
Bart

Jan_jr wrote:

> [...]
> bardzo małego rozpylacza.
> W konsekwencji ograniczyło to jego populację do ilości łatwej do bieżącej,

_________________________
Bartosz Nowicki Ph.D(CS)
Research and Development Department Manager

Rodan Systems S.A.
Puławska 465
02-844 Warszawa

Poznań division
--------------- mobile: 0 608 466 779
Miczurina 20a phone: +48 61 867 13 14
60-318 Poznan fax: +48 61 867 13 14
Poland email: B...@r...pl

Rodan Systems S.A. Zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy
XIII
Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego. Nr KRS 0000171742.
NIP 951-19-86-107. REGON 016305603.
Kapitał zakładowy: 8.029.427 PLN w całości wpłacony.

rozpoznawanie drzew
Jaki kompresor do przedmuchania nawadniania?
CZY USLYSZE...
Jak Was widac z lotu ptaka?
hosty