chwasty a trawa

1. Data: 2010-07-28 07:26:37

Temat: chwasty a trawa
Od: "viena" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam:)
Zrobiony w tym roku trawnik (10 arów) bardzo się zachwaścił. Nie chcieliśmy
ścinać trawy i teraz mamy tam pełno różnego gatunku chwastów. Co polecacie
na te chwasty, tak żeby nie zniszczyć trawy?
Pozdrawiam. Viena.

2. Data: 2010-07-28 07:37:34

Temat: Re: chwasty a trawa
Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "viena" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> chcieliśmy ścinać trawy i teraz mamy tam pełno różnego gatunku chwastów.
> Co polecacie na te chwasty, tak żeby nie zniszczyć trawy?

Podstawowym sposbem jest kosiarka, którą kosimy trawy i chwasty przed ich
kwitnieniem. W efekcie ograniczamy rozwój chwastów i pozyskujemy materiał do
kompostowania. Uporczywe, trudne do eliminacji chwasty wyrywamy z
korzeniami.

Pozdrawiam zwyczajnie
skryba

3. Data: 2010-07-28 07:49:36

Od: "viena" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> kwitnieniem. W efekcie ograniczamy rozwój chwastów i pozyskujemy materiał
> do kompostowania. Uporczywe, trudne do eliminacji chwasty wyrywamy z

Dziękuję za odpowiedź, gdybym chciała ją skosić w tym roku to bym to z
pewnością zrobiła. Chodziło mi o jakieś preparaty na chwasty. Roundup
niszczy wszystko, a mnie zależy, żeby nowa trawa została.

Pozdrawiam. Viena

4. Data: 2010-07-28 08:03:27

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"viena" <v...@p...onet.pl> writes:

> Zrobiony w tym roku trawnik (10 arów) bardzo się zachwaścił. Nie chcieliśmy
> ścinać trawy i teraz mamy tam pełno różnego gatunku chwastów. Co polecacie
> na te chwasty, tak żeby nie zniszczyć trawy?

Tak to nie ma. Jak chcesz trawnik z samej trawy, to musisz kosić.

Jak chcesz niekoszoną łąkę, to nie nazywasz pięknych kwitnących roślin
chwastami.

MJ

5. Data: 2010-07-28 10:58:49

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziękuję za odpowiedź, gdybym chciała ją skosić w tym roku to bym to z
> pewnością zrobiła. Chodziło mi o jakieś preparaty na chwasty. Roundup
> niszczy wszystko, a mnie zależy, żeby nowa trawa została.

Chwastoks lub Chwastoks Turbo. Jeśli jednak występują również skrzypy to
"Starane" ale on "bierze" wszystko łącznie z trawą. Można jednak zastosować
metodę pędzelkowania środkiem (w odpowiednim stężeniu) tylko tych roślin,
których chcesz się pozbyć. Plecy rozbolą na takim obszarze jaki masz a
skutek bedzie taki sam jak wyrywanie. Tyle tylko, że środek chwastobójczy
kosztuje. Nie stosuj stężenia ŚOR większego niż zalecane.

Pozdrawiam konkretnie
skryba

6. Data: 2010-07-28 17:14:36

Od: "johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba ogorodowy" chyba coś zajarał:

> Jeśli jednak występują również skrzypy to "Starane" ale on "bierze"
> wszystko łącznie z trawą.

Skryba, nie wiem co paliłeś, ale rób to dopiero po napisaniu postów na
grupe;-) Takiega babola tom daaaawno nie czytał. Starane jest
jaknajbardziej skutecznym i popularnym środkiem do zwalczania dwuliściennych
na trawnikach.

Pozdrawiam prostująco Johnny

7. Data: 2010-07-28 18:31:33

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> Skryba, nie wiem co paliłeś, ale rób to dopiero po napisaniu postów na
> grupe;-)

Fakt. Chyba mnie przymuliło. Pamięć bywa zawodna - no i ta skleroza pewnie
się wysiliła.. Ale nic nie paliłem. Choć może to po wypalaniu wyciętych po
zbiorze krzaczorów malin. Skoro to tak kopie, to może niechcący mamy jakiś
nowy patencik.
:-)

Pozdrawiam wynalazczo
skryba

8. Data: 2010-07-28 18:40:13

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Fakt. Chyba mnie przymuliło. Pamięć bywa zawodna - no i ta skleroza
> pewnie się wysiliła..
Hejka. Tak zostają ukarane złośliwości wobec mnie oraz oszczędzanie na
programach ochrony roślin. ;-)
Pozdrawiam oliwnie Ja...cki

9. Data: 2010-08-01 20:08:23

Od: "viena" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję Wszystkim za wypowiedzi. W sklepach w moim mieście znalazłam:

Chwastox 250 ml na 1250 m2 - 50 zł
Starane 100 ml na 1000 m2 - 47 zł
Mniszek 100 ml na 500 m2 - 34 zł

W internecie jedynie chwastox znalazłam w korzystnej cenie (1 l po ok.44 zł
z przesyłką). Sprzedawcy zalecali skosznie trawy przed opryskiem.
Twierdzili, że skoro ta trawa była dopiero wysiana to może być jeszcze słaba
i taki oprysk mógłby jej zaszkodzić. Należy skosić, poczekać, aż znowu
pojawią się chwasty a na nich listki i dopiero wtedy zrobić oprysk. Przy
czym, tak jak radził Skryba nie można przekraczać zalecanego stężenia. A
jednak koszenie... :)
Pozdrawiam.Viena

Naprawa trawnika
Zabytkowa sieczkarnia ozdoba do ogrodu