chyba polało do uli z lip

11. Data: 2013-07-04 14:36:37

Temat: Re: chyba polało do uli z lip
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 3 Jul 2013 21:49:18 +0200, Wędrowniczek napisał(a):

> Użytkownik "Ikselka" napisał:
> [...]
> Dnia Tue, 02 Jul 2013 19:27:51 +0200, SJS napisał(a):
> [...]
>
> Ciągle czekamy na przetłumaczenie konwersacji na jęz. polski :)

Najkrócej - nakrop to świeżo przyniesiony (czyli rzadki) miodek, ułożony w
postaci KROPelek - żeby szybciej odparował i zagęścił się :-)
--
XL
"Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a

12. Data: 2013-07-04 14:37:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 04 Jul 2013 09:06:30 +0200, wolim napisał(a):

> Tłumaczę: dziś będzie miód.
>
> :)

:-)))

13. Data: 2013-07-04 15:29:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 4 Jul 2013 14:36:37 +0200, Ikselka napisał(a):

> Najkrócej - nakrop to świeżo przyniesiony (czyli rzadki) miodek, ułożony w
> postaci KROPelek - żeby szybciej odparował i zagęścił się :-)

...natomiast "poszywanie" to zapełnianie komórek plastra zagęszczonym
miodem i przykrywanie ich wieczkami woskowymi. "Poszywanie" od rzeczownika
"poszycie" - warstwa okrywająca (dachu czy innej powierzchni) :-)

14. Data: 2013-07-07 11:30:59

Od: SJS <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W większości poszyty
przy nalewaniu robi się górka
z dwóch dało 8 l
trzeci - złośliwy zwykle mimo osłabienia przez przestawienie uli dał
wyjąć tylko jedną ramkę i powiedział - nie dam tak skutecznie, że pomimo
pełnej nadstawki, pełnych bocznych ramek -- tak po dwa i pół kilo każda
dałem mu spokój
poczekam na uderzenie miodu to wtedy może dadzą zajrzeć
lipa właśnie kończy miodzenie
--
Pszczoły podczas pierwszego oblotu zapamiętują miejsce położenia wylotka
Jeśli wylotki są dwa to wszystko wskazuje na to, że przez całe swoje
zycie pszczoła korzysta z tego z którego wyszła na zewnątrz ula po raz
pierwszy nie zauważając nawet drugiego
Skąd to wiem?
Pokażę film który zrobiłem wczoraj
Po zamianie miejscami uli z który jeden miał dwa wylotki a drugi jeden
pszczoły w tym miejscu gdzie wcześniej stał ul z dwoma wylotkami
pracowicie na ściance szukają wylotka pomimo widocznego o kilkanaście
centymetrów niżej wylotka czynnego
--
Tak czytam o uzywanym przez Rosjan paliwie do rakiet, niezwykle
toksycznym paliwie które w zetknięciu się z powietrzem zmienia się chyba

15. Data: 2013-07-07 12:04:50

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan SJS napisał:

> [...]
> pszczoły w tym miejscu gdzie wcześniej stał ul z dwoma wylotkami
> pracowicie na ściance szukają wylotka pomimo widocznego o kilkanaście

Człowiek nie pszczoła -- uczy się przez całe życie. Do tej pory byłem
przekonany, że ta dziura na pszczoły zrobiona w ulu nazywa się "wylotka".
A tu proszę, okazuje się, że to chłopczyk -- wylotek.

Jarek

--
Można tak robić forsę
można też się bawić

16. Data: 2013-07-07 12:21:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 07 Jul 2013 11:30:59 +0200, SJS napisał(a):

> W większości poszyty
> przy nalewaniu robi się górka

Górka to mało, powinien być stożek kręcony, jak lody carpigiani :-)
http://prawdziwemiody.pl/img/zdjecia/_big/miod_lipow
y_2.jpg?1339596758216

17. Data: 2013-07-08 11:28:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 07 Jul 2013 11:30:59 +0200, SJS napisał(a):

> poczekam na uderzenie miodu to wtedy może dadzą zajrzeć

U mnie za dwa-trzy dni, bo teraz nie mamy czasu.

> lipa właśnie kończy miodzenie

W pełni.
--
"Czarnecki Marek, Onyszkiewicz, Piskorski, Staniszewska,
Wielowieyski, Buzek, Chmielewski, Gacek, Jałowiecki, Lewandowski, Olbrycht,

Matuszka Rosja robi porządki.
Sprawa rotmistrza Pileckiego trwa!
Kiszone ogórki
Naturalny a organiczny?