ciasto grylażowe - poszukuję przepisu

1. Data: 2002-10-06 20:50:58

Temat: ciasto grylażowe - poszukuję przepisu
Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Zadanie na dziś postawione przez moją mamę: "a znajdź mi w tym internecie
przepis na ciasto grylażowe". Mam nadzieję, że mi w tym pomożecie.
Z góry dziękuję za wszystkie przepisy :)
pozdr
Piotr

1. Data: 2002-10-07 14:47:19

Temat: Re: ciasto grylażowe - poszukuję przepisu
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał:
> Zadanie na dziś postawione przez moją mamę: "a znajdź mi w tym internecie
> przepis na ciasto grylażowe". Mam nadzieję, że mi w tym pomożecie.

Mam juz cos na oku, ale nie moge wejsc na odpowiednia strone,
tak wiec cierpliwosci - ciasto grylazowe bedzie, gdy tylko uda
mi sie tam wejsc.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-10-08 14:42:00

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisała:
> ciasto grylazowe bedzie, gdy tylko uda mi sie tam wejsc.

Juz mam stosowny przepis:

Tort grylazowy

Grylaz:
250 g cukru, 250 g migdalow, sok cytrynowy.
Cukier wysypac na patelnie i podgrzewac, az zbrazowieje (bez dodawania
wody), dodac oddzielnie uprazone, oczyszczone i drobno pokrojone migdaly
oraz troche soku z cytryny.
Podgrzewac mase przez kilka min., a potem wylac na jakas natluszczona
plytke lub plaski talerz i wyrownac powierzchnie mokrym nozem.

Ciasto:
8 jajek, 8 lyzek cukru, 250 g orzechow wloskich, 100 g czekolady.
Utrzec zoltka z cukrem, dodac zmielone orzechy laskowe, tarta czekolade
i piane z bialek ubita na sztywno, wymieszac.
Wylozyc ciasto do duzej tortownicy natluszczonej i posypanej maka,
piec w 180 C.

Krem:
4 zoltka, 4 lyzki cukru, 100 g mocnego naparu kawy, 150 g grylazu,
200 g masla.
Utrzec zoltka z cukrem na parze, dodac mocny napar kawy i ucierajac
nadal trzymac na parze, az masa zgestnieje.
Nastepnie dodac 150 g zmielonego grylazu oraz maslo utarte na krem,
calosc dokladnie wymieszac.

Wystudzone ciasto przekroic na 2-3 czesci i przelozyc kremem,
smarujac rowniez wierzch tortu.
Pozostaly grylaz pokroic na male kwadraciki i ozdobic tort.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-10-08 14:59:32

Temat: Re: ciasto grylażowe - poszukuję przepisu (OT)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lilla" <l...@f...krasnik.pl> wrote:

>Juz mam stosowny przepis:

...Lilla......wyglada jakbys tam do tego przepisu jakis mur
przebijala......i sie udalo po 2 dniach.....gratuluje

AgataW.

1. Data: 2002-10-08 15:12:15

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AgataW" <a...@g...com.pl> napisała:
> ...Lilla......wyglada jakbys tam do tego przepisu jakis mur
> przebijala......i sie udalo po 2 dniach.....gratuluje

To ten grylaz... ;-))) musialam mocno sie nastukac, aby wreszcie
sie rozsypal ;-))

A tak powaznie to wczoraj nie wczytywaly mi sie niektore
strony www.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-10-09 08:15:54

Od: " " <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilla <l...@f...krasnik.pl> napisał(a):

> Ciasto:
> 8 jajek, 8 lyzek cukru, 250 g orzechow wloskich, 100 g czekolady.
^^^^^^^^^^^^^^^^^
> [...]
> i piane z bialek ubita na sztywno, wymieszac.
> Wylozyc ciasto do duzej tortownicy natluszczonej i posypanej maka,

Lilla, czy te orzechy powinny byc wloskie czy laskowe? A moze nie ma
znaczenia? Roznica w smaku jest dosc duza dlatego pytam. Serdeczne dzieki za
ten przepis. To chyba bedzie moje ulubione ciasto. Nigdy nie jadlam podobnego
ale juz to czuje.

Poza tym witam serdecznie milutka grupe. Mam na imie Ola i lurkuje u Was od
jakiegos czasu. Nigdzie nie ma tak wspanialej atmosfery jak na pl.rec.kuchnia
wiec marze sobie, ze bede mogla uczestniczyc w waszych kuchennych
pogaduszkach.

kuleczka

1. Data: 2002-10-09 10:42:31

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@N...gazeta.pl> napisała:
> Lilla, czy te orzechy powinny byc wloskie czy laskowe?

W oryginalnym przepisie jest, ze orzechy uzyte do ciasta powinny
byc laskowe (moj blad, troche zagmatwalam przepis).

> A moze nie ma
> znaczenia? Roznica w smaku jest dosc duza dlatego pytam.

To prawda, ze roznica w smaku i w cenie jest duza...
Mysle jednak, ze jezeli zastapisz orzechy laskowe wloskimi, to ciasto
tez bedzie dobre.

> Serdeczne dzieki za ten przepis. To chyba bedzie moje ulubione ciasto.
> Nigdy nie jadlam podobnego ale juz to czuje.

Mam nadzieje, ze bedzie pyszne :)
Mam jeszcze 2 podobne przepisy na ciasto grylazowe, jesli chcesz,
to zaraz podam.

> Poza tym witam serdecznie milutka grupe. Mam na imie Ola i lurkuje u Was od
> jakiegos czasu.

To milo, ze wreszcie zawitalas do nas na grupe :)

> Nigdzie nie ma tak wspanialej atmosfery jak na pl.rec.kuchnia
> wiec marze sobie, ze bede mogla uczestniczyc w waszych kuchennych
> pogaduszkach.

Serdecznie zapraszamy :)
Podzielam Twoja opinie na temat grupy.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-10-09 12:23:11

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Mam jeszcze 2 podobne przepisy na ciasto grylazowe, jesli chcesz,
> to zaraz podam.

Ja chce!
Znaczy sie poprosze :).

Pozdrawiam,
AniaR

1. Data: 2002-10-09 12:46:26

Od: "kuleczka" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilla <l...@f...krasnik.pl> napisał(a):
> Mam jeszcze 2 podobne przepisy na ciasto grylazowe, jesli chcesz,
> to zaraz podam.

pewnie ze chce. dzieki i pozdrawiam,

Kul

Info o serach?