ciasto na gofry - jakie jest najlepsze

1. Data: 2006-06-08 21:58:07

Temat: ciasto na gofry - jakie jest najlepsze
Od: "= Siurdix =" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam taki dylemat - kupilismy z zonka gofrownice i wg. przepisu
zamieszczonego w gofrownicy zrobilismy ciasto i..... gofry byly takie sobie.
Byly tam dwie wersje - jedna z proszkiem do pieczenia, druga z drozdzami.

A tak sie zlozylo ze w ostatni weekend bylismy w mikolajkach i tam kolo
przystani jest taka budka gdzie gofry sa "PALCE LIZAC" - oczywiscie sekretem
jest ciasto.... Czy ktos wie jak sie robi wlasnie takie "SUPER" ciasto na
gofry? Pani z budki nie chciala zdradzic przepisu

Pozdrawiam wszystkich gotujacych/smarzacych/piekacych no i tych jedzacych
;o)

Gofrowy amator...

2. Data: 2006-06-09 07:03:35

Temat: Re: ciasto na gofry - jakie jest najlepsze
Od: "kasia maruda" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "= Siurdix =" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> gofry? Pani z budki nie chciala zdradzic przepisu
>
> Pozdrawiam wszystkich gotujacych/smarzacych/piekacych no i tych jedzacych

Niedawno było na grupie, rzuć okiem do archiwum

- -
pzdr
kasia maruda

3. Data: 2006-06-09 08:48:36

Od: Ka5ka_ <a...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

kasia maruda napisał(a):

> sobie.

Oto mój przepis na pyszne chrupiące gofry.
Mam nadzieję, że komuś będzie smakowało.

GOFRY

-0,5 kg mąki
-3 jajka
-ciut mniej, niż pół szklanki cukru
-0.33 kostki margaryny [masła]
-2 łyżeczki proszku do pieczenia
-woda
-ew. zamiast części wody odrobina mleka, ale mleko robi, że gofry
szybciej miękną [jednakże można go trochę dodać. Nie koniecznie]

Margarynę roztopić i ostudzić.
Mąkę, proszek do pieczenia, żółtka, cukier [można dodać waniliowego do
smaku] wsypać do jakiejś miski, dodać niecałe dwie szklanki wody i
margarynę [masło].
Wszystko zmiksować.
Ciasto ma być "jak gęsta śmietana", więc wody dodać tyle, aby otrzymać
pożądaną konsystencję. Ciasto powinno nie być za gęste ani nie za
rzadkie, bo się dobrze nie upiecze i może stać się gumowate.
Na końcu dodać ubite białka i delikatnie wymieszać.

Piec oczywiście w dobrze nagrzanej gofrownicy na złoty, złotobrązowy
kolor. Najlepiej wychodzą na takiej "grubej" i mocnej. Gofrownicę
smarować olejem w razie potrzeby.

PO UPIECZENIU NIGDY NIE KŁAŚĆ GOFRÓW OD RAZU NA TALERZ JEDEN NA DRUGIM!!!
Przez chwilę studzić je postawione na specjalnym stojaku, albo ustawić
"na sztorc", zanim trochę nie ostygną i reszta wody nie odparuje.

Jako dodatki oczywiście można dać bitą śmietanę i owoce, tartą
czekoladę, cukier puder, dżem - co się komu podoba :)

4. Data: 2006-06-09 08:51:52

Od: Ka5ka_ <a...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ka5ka_ napisał(a):
> [...]
Sorki, nie ta wrotka... Ale i tak na tej grupie mało kto się przejmuje
poprawnym cytowaniem...
;)

5. Data: 2006-06-09 09:17:37

Od: Ka5ka_ <a...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

A - co do ciasta na gofry, to zauważyłam, że lepiej smakują wypieki,
jak ciasto trochę postoi. Kiedy byłam sama w domu przez kilka dni i
sobie "zaszalałam", to porcja, która robiłam starczała na jakieś dwa
dni. Po dwóch dniach w lodówce [oczywiście po dopracowaniu
konsystencji, bo trochę sie zagęszcza] gofry wyszły nawet lepsze, niż
ze świeżego ciasta :)

Mam w nosie, jeśli się komuś nie podoba trzymanie rzadkiego ciasta
tyle czasu - za dwa dni nic niedobrego się w nim nie zalęgnie :]

6. Data: 2006-06-09 10:49:15

Od: "Chesky" <c...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest ciasto.... Czy ktos wie jak sie robi wlasnie takie "SUPER" ciasto na
> gofry? Pani z budki nie chciala zdradzic przepisu

ciasto na gofry to sprawa wtorna..
caly sekret lezy w gofrownicy, nie bez powodu te z budki
kosztuja po pare set zlotych, w przeciwienstwie do
domowych ktore mozna juz kupic za 40-100 zl..

pozdro.

7. Data: 2006-06-09 11:00:30

Od: Ka5ka_ <a...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chesky napisał(a):
> ciasto na gofry to sprawa wtorna..
> caly sekret lezy w gofrownicy, nie bez powodu te z budki
> kosztuja po pare set zlotych, w przeciwienstwie do
> domowych ktore mozna juz kupic za 40-100 zl..

Ja mam taką wielką starą, ciężką jak nie powiem co :) Kiedyś mój
ojciec stał w kolejce po lodówkę bodajże, ale niestety kiedy przyszła
jego kolej, okazało się, że lodówki już "wyszły", więc tato wziął
cośkolwiek innego - właśnie tę gofrownicę. Matka jak to zobaczyła, to
ponoć była wściekła niesamowicie, ale teraz za to bardzo dobre gofry z
niej wychodzą :P'''
Zastanawiam się tylko co się stanie, kiedy dobiegnie końca swojego
żywota... 100 lat! dla tej gofrownicy!!! :)

Ciasto na gofry nie jest wcale sprawą tak banalną. Niby wszystkie
przepisy się różnią dość minimalnie, ale jednak co dobry przepis, to
dobre jedzonko :)

8. Data: 2006-06-09 11:02:49

Od: Ka5ka_ <a...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ka5ka_ napisał(a):
> Matka jak to zobaczyła, to ponoć była wściekła niesamowicie,
> ale teraz za to bardzo dobre gofry z niej wychodzą :P'''
Nie z matki, z gofrownicy :D

9. Data: 2006-06-09 18:38:38

Od: MEva <x...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 8 Jun 2006 23:58:07 +0200, na pl.rec.kuchnia, = Siurdix = napisał(a):

> Witam
>
> Mam taki dylemat - kupilismy z zonka gofrownice i wg. przepisu

Może było już, a może nie uwierzycie, ale..........
najlepsze gofry sprzedają w championie w plastykowej butelce do której
dolewa się tylko mleka.
Dokłanie takie jak nad morzem . Mam zwykłą małą gofrownicę i nie żartuję.
MEva :-)

10. Data: 2006-06-10 19:36:27

Od: "= Siurdix =" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

a mozna prosic o jakis dokladniejszy opis - jak ta butelka wyglada - a
najchetniej zdjecie? bo ja kupiem cos takiego w tesco i powiem szczerze ze
straszne badziewie - mam nadzieje ze to co innego....

(jakie) techniki zagęszczania sosów
Kotlety mielone rybne!
Jeszcze jeden argument za RO
Mięta w pęczkach.