ciasto na pizzę?

11. Data: 2005-05-19 08:41:36

Temat: Re: ciasto na pizzę?
Od: "Protz" <n...@m...konta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" <p...@w...pl> napisał

> Tyle, ze aromatyczne ma byc to, co na ciescie, a samo ciasto to imho im
> prostsze, tym lepsze.

Popieram.

Moje proporcje to ok. 400 g tortowej ( jest dostepna królowa mąk tortowych
typ 400- jak pamietam ktos kiedys pisał ze na podobnej mące robią Włosi) ,
drozdze, łyzeczka cukru + łyzeczka soli i pół szklanki wody ciepłej. Żadnych
innych składników. Jeszcze nie zdażyło sie, zeby ciasto nie wyszło.

A sos proponuje samemu zrobic. Z serów pasuje mi morski lub jeszcze lepiej
Mozarella.

Protz

12. Data: 2005-06-22 13:38:47

Od: "Animi" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Madzia" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Potrzebuję przepis na ciasto pod pizzę - sprawdzony przepis.

ok 300 g mąki, 2 łyżki oliwy z oliwek, 20 g drożdzy, 200 ml ciepłej wody,
łyżeczka cukru, szczypta soli.
Wodę nalej do szklanki, wsyp cukier, dodaj drożdze i wymieszaj. Usyp kopczyk
z mąki, zrób wgłebienie dodaj wodę z drożdzami, oliwę i sól. Zagnieć,
uformuj kulę, odstaw do rośnięcia na 20-30 min - aż podwoi objętość (ja
wkładam do piekarnika na 40-50 stopni). Ilość starcza na 2 duże blachy
cienkiej i chrupiącej pizzy. Ciasto jest tak dobre, że robię je nawet do
tarty (która orginalnie powinna być z kruchego ciasta:))
Smacznego
Animi

uwaga niebezpiecznie tanie rzodkiewki !!!
Zielona salata jako warzywo
Nietuzinowy pomysł na grilla [pytanko]
Co to moze być ???
kokosanki ale takie wilgotne w środku