ciasto ze sliwkami

1. Data: 2005-01-28 15:19:24

Temat: ciasto ze sliwkami
Od: "Joanna Konopka" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

Naszlo mnie na placek ze sliwkami, przejrzalam przepisy i pojawil sie problem.
Nie mam tu miksera ani nic w tym stylu, wiec utarcie ciasta/masla nie wchodzi w
gre. Piana z jajek tez odpada, bo nie mam trzepaczki :)
Robilam kiedys placek z budyniem - kruche ciasto, budyn, sliwki, ale nie mam
budyniu i zadnych szans na jego kupno. Pomozcie prosze mi cos wymyslic.

Pozdrawiam,

Joasia

1. Data: 2005-01-28 15:51:02

Temat: Re: ciasto ze sliwkami
Od: "interkas" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mam
> budyniu i zadnych szans na jego kupno. Pomozcie prosze mi cos wymyslic.

hm... a masz sliwki??
jesli tak to moze kompot!!??

1. Data: 2005-01-28 16:05:56

Od: "Joanna Konopka" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> hm... a masz sliwki??
> jesli tak to moze kompot!!??

Heh, sliwki mam, ale mam ochote na ciasto jakies, tylko nie mam koncepcji jak
sie do tego zabrac :))

Joasia

1. Data: 2005-01-28 16:07:43

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Konopka" <j...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> mam
> budyniu i zadnych szans na jego kupno. Pomozcie prosze mi cos wymyslic.

To zrob tylko kruche ciasto ze sliwkami.
Ilona

1. Data: 2005-01-28 16:14:19

Od: "ver de terre" <v...@e...fra.om> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Konopka" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
problem.
> Nie mam tu miksera ani nic w tym stylu, wiec utarcie ciasta/masla nie
Jak ucierały ciasto/masło pozbawione miksera, albo czegoś w tym stylu nasze
prababki?
> Piana z jajek tez odpada, bo nie mam trzepaczki :)
Sama jesteś trzepaczka... pianę ubija się widelcem. I nie z jajek...
A może też nie masz widelca?
ver de terre

1. Data: 2005-01-28 16:22:32

Od: "Joanna Konopka" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To zrob tylko kruche ciasto ze sliwkami.
> Ilona

Hmm.. warstwa ciasta, sliwki, warstwa ciasta? Czy sliwki na wierzch? Nie jadlam
nigdy samego kruchego z owocami...
Wlaśnie mi tarta wpadla do glowy. Z kremem waniliowym i sliwkami. Mniami

Joasia

1. Data: 2005-01-28 16:23:15

Od: Tucherka <p...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

ver de terre napisał(a):
> [...]
> prababki?

> Sama jesteś trzepaczka... pianę ubija się widelcem. I nie z jajek...

hehehehe wlasnie....ja zawsze maslo ucieram palka w misce, a nie zadnym
mikserem, ale jak sobie kupie mikser to bede ucierala mikseren ;)

pzdr tuch :)

1. Data: 2005-01-28 16:32:25

Od: "Joanna Konopka" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak ucierały ciasto/masło pozbawione miksera, albo czegoś w tym stylu nasze
> prababki?

Pewnie drewniana lyzka, ktorej tez nie mam.

> Sama jesteś trzepaczka... pianę ubija się widelcem. I nie z jajek...

To sie nazywa skrot myslowy. Poza tym czasami uciera sie CALE jajka tak by
utworzyly piane.
Inna sprawa, ze nie wpadlam na pomysl z widelcem. Wyprobuje :)

> A może też nie masz widelca?

Niepotrzebna ta ironia. Jestem swiezo po przeprowadzce na drugi koniec swiata.
No, moze troche przesadzam z drugim koncem. W kazdym razie nie zabieralam z
Polski zadnych takich rzeczy i w tej chwili pomalu zaczynam kompletowac
wyposazenie kuchni od zera.

Pozdrawiam,

Joasia

1. Data: 2005-01-28 16:43:09

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> Hmm.. warstwa ciasta, sliwki, warstwa ciasta? Czy sliwki na wierzch? Nie
> jadlam
> nigdy samego kruchego z owocami...
>
> Joasia
Mozna roznie, np. kruche ze sliwkami a potem na gore galaretke.
Ilona

1. Data: 2005-01-28 17:04:15

Od: "Margola Sularczyk" <margola@nu_spamie_pagadi.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> No, moze troche przesadzam z drugim koncem. W kazdym razie nie zabieralam
> Polski zadnych takich rzeczy i w tej chwili pomalu zaczynam kompletowac

U-u-u... uważaj.... Dżdżownica ma jakieś uczulenie na emigrantów, lepiej
właź pod miotłę :)

Margola

kopytka
niedoprawione flaki pomocy !!!