ciąża a bakterie w posiewie moczu

1. Data: 2006-05-19 12:56:24

Temat: ciąża a bakterie w posiewie moczu
Od: "ds" <n...@p...konta> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jestem w 35 tygodniu ciąży.
Odebrałam dzisiaj wynik posiewu moczu i widnieją tam takie oto informacje :
Posiew moczu :
Bakteriuria nieznamienna
Grzybów drożdżopodobnych - nie wyhodowano

Organizmy:

Lp. Organizm Wzrost Ilość Szczep

1. ENTEROCOCCUS SPECIES Poj. 10^2 /ml

Ten wynik mnie mocno zaniepokoił, a mój lekarz przyjmuje dopiero we wtorek,
a teraz nie mogę się do niego dodzwonić - mam nadzieję, że uda mi się
dzisiaj z nim skontaktować.

Czy istotnie mam się martwić takim wynikiem ? Czy ta bakteria może zagrozić
mojemu dziecku ?

Dziękuję z góry za pomoc
Pozdrawiam
D.

2. Data: 2006-05-19 15:16:22

Temat: Re: ciąża a bakterie w posiewie moczu
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ten wynik mnie mocno zaniepokoił, a mój lekarz przyjmuje dopiero we
> wtorek,
> a teraz nie mogę się do niego dodzwonić - mam nadzieję, że uda mi się
> dzisiaj z nim skontaktować.

chyba nie myslisz czekac na ginekologa? idz do internisty dowolnego.

3. Data: 2006-05-19 15:49:06

Od: "ds" <n...@p...konta> szukaj wiadomości tego autora

> chyba nie myslisz czekac na ginekologa? idz do internisty dowolnego.

Do dowolnego internisty mogę się udać po zwolnienie lekarskie, a nie
leczenie
chorób w czasie ciąży.
Dziękuję za Twoją "serdeczną poradę".

Pozdrawiam
D.

PS. Odpowiedź uzyskałam już od swojego lekarza, tak więc zamykam temat.

4. Data: 2006-05-19 16:40:02

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ds" <n...@p...konta> napisał w wiadomości

> Do dowolnego internisty mogę się udać po zwolnienie lekarskie, a nie
> leczenie
> chorób w czasie ciąży.
> Dziękuję za Twoją "serdeczną poradę".

w tym tygodniu moja kolezanka w zaawansowanej ciazy dostala od internisty
pomoc w zwiazku z bakteriami w pecherzu. jest to sprawa do szybkiego
leczenia, na pewno nie moze czekoac do wtorku. czy jesli zachorujesz w ciazy
na angine, to tez pojdziesz do ginekologa? skoro wiesz lepiej, to po co
wogole pytasz i zawracasz ludziom czas???

5. Data: 2006-05-19 17:05:24

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się dzisiaj z nim skontaktować.
>
> Czy istotnie mam się martwić takim wynikiem ? Czy ta bakteria może

Nie martw się. Wynik jest prawidłowy

6. Data: 2006-05-19 17:29:40

Od: "ds" <n...@p...konta> szukaj wiadomości tego autora

> Nie martw się. Wynik jest prawidłowy

To samo powiedział mój lekarz - ta bakteria nie ma większego znaczenia
klinicznego,
zalecił mi tylko żurawinkę ;).

Dziekuję za odpowiedź !

Pozdrawiam
D.

7. Data: 2006-05-19 17:37:28

Od: e...@w...pl (Tomas) szukaj wiadomości tego autora

ENTEROCOCCUS to gram pozytywna bakteria. Niektore szczepy sa bardzo
odporne na antybiotyki. Bakteria zyje w ukladzie moczowym.
Nie pic nie przegotowanej wody!! Tez tanich wod mineralnych nieznanych
producentow.

Tomas

8. Data: 2006-05-19 17:57:59

Od: "ds" <n...@p...konta> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ciazy na angine, to tez pojdziesz do ginekologa? skoro wiesz lepiej, to po
> co wogole pytasz i zawracasz ludziom czas???

Troszkę się zagalopowałaś chyba.
Udzielenie odpowiedzi na grupie dyskusyjnej jest zupełnie dobrowolne i sam
fakt,
iż pytamy o coś nie znaczy, że zawracamy komuś głowę.
Po prostu liczymy na czyjąś życzliwość.

Poza tym moje pytanie związane jest z medycyną i oczekiwałam raczej
odpowiedzi od lekarza.
Gatunków bakterii w moczu może być bardzo wiele, jedne są niebezpieczne,
inne
obojętne dla zdrowia.
Dlatego jeśli nie masz wystarczającej wiedzy na dany temat, po prostu nie
udzielaj podobnych odpowiedzi bo podany przez Ciebie przykład o niczym nie
świadczy.

Co do internisty, już raz się do niego wybrałam. Fałszywie odczytał wynik
mojego badania
(traktując mnie jako zwykłą pacjentkę, która nie jest w ciąży) i chciał mi
zaaplikować
antybiotyk, którego nie wolno mi było z racji ciąży brać.

A do swojego lekarza nie mogłam się dodzwonić tylko chwilowo, czyż tego nie
napisałam ?

Pozdrawiam
D.

9. Data: 2006-05-20 07:05:26

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poza tym moje pytanie związane jest z medycyną i oczekiwałam raczej
> odpowiedzi od lekarza.

rzadko tu bywaja

> Dlatego jeśli nie masz wystarczającej wiedzy na dany temat, po prostu nie
> udzielaj podobnych odpowiedzi bo podany przez Ciebie przykład o niczym nie
> świadczy.

sama napisalas, ze kazdy moze tu napisac. wizyta u lekarza nie powinna
zaszkodzic, a jedynie uspokoic. mnie zadna porada udzielona tutaj nie
odwiedzie od wizyty u lekarza.

> [...]
> zaaplikować
> antybiotyk, którego nie wolno mi było z racji ciąży brać.

no jesli nie powiedzialas, ze jestes w ciazy, a ciaza byla wczesna, to niby
skad lekarz mial wiedziec? sam fakt, ze poszlas do ginekologa z powiewem
moczu tez nie jest od razu jednoznaczne z tym, ze jestes w ciazy:) kazdemu
lekarzowi trzeba mowic o takich rzeczach jak ciaza czy alergia, bo on nie ma
szklanej kuli i sie nie domysli.

10. Data: 2006-05-20 08:08:42

Od: "ds" <n...@p...konta> szukaj wiadomości tego autora

> sama napisalas, ze kazdy moze tu napisac. wizyta u lekarza nie powinna
> zaszkodzic, a jedynie uspokoic. mnie zadna porada udzielona tutaj nie
> odwiedzie od wizyty u lekarza.

wyobraź sobie, że mnie też

> [...]
> ciazy:) kazdemu lekarzowi trzeba mowic o takich rzeczach jak ciaza czy
> alergia, bo on nie ma szklanej kuli i sie nie domysli.

To zadziwiajace ile Ty o mnie wiesz...!
A raczej Ci sie tylko tak wydaje.
Dziwie sie tylko, ze ani mnie nie znasz, ani nie probujesz zrozumiec,
a chce Ci sie wypisywac takie bzdury. Musisz być chyba niezłą plotkarą ;)

atropina
Glukoza a wysiłek fizyczny
Forum medyczne
Uderzenia w glowe