cięcie orzecha włoskiego

1. Data: 2015-10-20 23:12:04

Temat: cięcie orzecha włoskiego
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przycinałam orzech włoski w II połowie września.
To dobry termin, bo orzechy już nadają się do jedzenia i orzech nie
płace, a do zimy rany się zasuszą.
Ale doszłam do wniosku, że jeszcze przydałoby się coś wyciąć.
Jak myślicie drzewu to nie zaszkodzi o tej porze roku?

Pozdrawiam Krycha.

2. Data: 2015-10-21 14:38:09

Temat: Re: cięcie orzecha włoskiego
Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-20 o 23:12, Krycha pisze:
> [...]
> Ale doszłam do wniosku, że jeszcze przydałoby się coś wyciąć.
> Jak myślicie drzewu to nie zaszkodzi o tej porze roku?

Z mojej książki ogrodniczej wynika że ostatnie bezpieczne cięcia drzew
to tylko do sierpnia.

3. Data: 2015-10-21 22:26:54

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 21 Oct 2015 14:38:09 +0200, Trybun napisał(a):

> Z mojej książki ogrodniczej wynika że ostatnie bezpieczne cięcia drzew
> to tylko do sierpnia.

No i pierwsze słyszę, żeby cięcie robić podczas owocowania.

4. Data: 2015-10-22 10:23:37

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-21 o 22:26, Ikselka pisze:

> No i pierwsze słyszę, żeby cięcie robić podczas owocowania.

Coś pewnie Krycha pokręciła... A możne ów orzech to jakieś specyficzne
drzewo które można inaczej traktować niż pozostałe...?

5. Data: 2015-10-22 22:42:02

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-22 o 10:23, Trybun pisze:

> Coś pewnie Krycha pokręciła... A możne ów orzech to jakieś specyficzne
> drzewo które można inaczej traktować niż pozostałe...?

Nie pokręciłam. :-)
We wrześniu orzechy są na tyle dojrzałe, że nadają sie do jedzenia.
W sierpniu natomiast, nie.

Krycha.

6. Data: 2015-10-23 18:50:58

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Nie pokręciłam. :-)

Hejka. Sam pokręcił.
Pozdrawiam demencyjnie Ja...cki

7. Data: 2015-10-24 15:14:38

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-22 o 22:42, Krycha pisze:

> Nie pokręciłam. :-)
> We wrześniu orzechy są na tyle dojrzałe, że nadają sie do jedzenia.
> W sierpniu natomiast, nie.
>
> Krycha.

Ale wrzesień dla drzew to już okres w którym przygotowują się do zimowej
wegetacji, a więc niezbyt dobrym pomysłem jest pobudzanie ich do wzrostu
przycinaniem . Tak piszą ogólnie o pielęgnacji drzew w książce, ale jak
już pisałem: być może orzech włoski to jakieś drzewo o innej specyfikacji.

8. Data: 2015-10-24 15:42:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 24 Oct 2015 15:14:38 +0200, Trybun napisał(a):

> Ale wrzesień dla drzew to już okres w którym przygotowują się do zimowej
> wegetacji, a więc niezbyt dobrym pomysłem jest pobudzanie ich do wzrostu
> przycinaniem .

To akurat niekoniecznie - drzewa w NASZYM klimacie już czują pismo nosem,
jesienne przemiany w ich gospodarce energetycznej już wtedy są
zaawansowane:-)
--
XL
http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice

9. Data: 2015-10-24 16:14:47

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ale doszłam do wniosku, że jeszcze przydałoby się coś wyciąć.
> Jak myślicie drzewu to nie zaszkodzi o tej porze roku?

Tnij śmiało do końca października, tylko miejsce cięcia dobrze
zabezpiecz przeciw grzybom.
Jacek

10. Data: 2015-10-24 22:44:14

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 24 października 2015 16:14:46 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

> Tnij śmiało do końca października, tylko miejsce cięcia dobrze
> zabezpiecz przeciw grzybom.
> Jacek

I to jest odpowiedź na temat. Serdecznie dziękuję.

Krycha.

Hortensja jak obciąć?
Lubczyk.
Dynie ozdobne, co z nich zrobić?