kapusta kiszona a zielone liscie

1. Data: 2015-10-22 23:11:04

Temat: kapusta kiszona a zielone liscie
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłam siekaną kapustę do kiszenia i po dodaniu marchewki oraz soli,
nie pachnie tak jak ta robiona przeze mnie w poprzednich latach.
Powiedziałabym, że po włożeniu do słoików ma nieprzyjemną woń.

Czyżby przyczyną mógł być fakt, że posiekano ja wraz z zielonymi liśćmi?

Kupując nie zauważyłam tego, dopiero gdy wkładałam do słoików, zwróciłam
uwagę na jej kolor.
Po porównaniu ze słoikiem kapusty, którą mam jeszcze z zeszłego roku,
zauważyłam w tegorocznej zieleninę.
Właśnie zastanawiam sie nad wyrzuceniem i zrobieniem na nowo.

Pozdrawiam Krycha.

2. Data: 2015-10-22 23:37:08

Temat: Re: kapusta kiszona a zielone liscie
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 22 Oct 2015 23:11:04 +0200, Krycha napisał(a):

> Kupiłam siekaną kapustę do kiszenia

> Właśnie zastanawiam sie nad wyrzuceniem i zrobieniem na nowo.

Prawdę mówiąc wolałabym nie mieć, niż kupić siekaną. No a bo to toto umyli
jak należy? w czym trzymali przed spakowaniem? jak pakowali? I takie tam
moje zwykłe obawy. Kupnych surówek też nie. Z zasady.

3. Data: 2015-10-23 16:55:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 22 Oct 2015 23:11:04 +0200, Krycha napisał(a):

> Właśnie zastanawiam sie nad wyrzuceniem i zrobieniem na nowo.

Sąsiadka kupowała i też jej się nie podobało - kupiła, zrobiła, a i tak
zimą została bez kapusty, bo brzydziła się jeść. Znowu sama kisi.

4. Data: 2015-10-23 18:47:54

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Kupiłam siekaną kapustę do kiszenia i po dodaniu marchewki oraz soli,
> nie pachnie tak jak ta robiona przeze mnie w poprzednich latach.
>
> Właśnie zastanawiam sie nad wyrzuceniem i zrobieniem na nowo.

Hejka. My już drugi raz kupiliśmy dzisiaj szatkowaną kapustę bowiem
powoli zaczyna brakować nam sił żeby szarpać się z kapustą z grządki. Na
naszym rynku można kupić poszatkowaną kapustę w foliowych workach albo
wskazać główki kapusty, które na oczach nabywcy zostają poszatkowane przez
maszynę, którą dysponuje sprzedawca kapusty.
Praktycznie w naszym przypadku trudno było odróżnić w zeszłym roku smaki
zakiszonej kapusty z własnych zbiorów i kapusty z rynku.
Pozdrawiam konserwatywnie Ja...cki

PS Źona nie dodaje marchwi do zakiszanej masy.

5. Data: 2015-10-23 19:06:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 23 Oct 2015 18:47:54 +0200, Dirko napisał(a):

> Na
> naszym rynku można kupić poszatkowaną kapustę w foliowych workach

Bardzo fajna, ekstra zaparzona. Jak bób, który w folii śmierdzi już po
godzinie i potem rozwala wątrobę.

6. Data: 2015-10-23 20:03:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 22 Oct 2015 23:11:04 +0200, Krycha napisał(a):

> że posiekano ja wraz z zielonymi liśćmi

Tak, to ma znaczenie. Skoro miała zielone liście, to znaczy, że nie była
wybielona przed posiekaniem.

7. Data: 2015-10-23 22:11:36

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-23 o 18:47, Dirko pisze:
> [...]
> smaki zakiszonej kapusty z własnych zbiorów i kapusty z rynku.
> Pozdrawiam konserwatywnie Ja...cki
>
> PS Źona nie dodaje marchwi do zakiszanej masy.

Nie wyrzuciłam jednak. Dziś, po wczorajszym nakłuwaniu i odgazowaniu,
ma lepszy zapach, a sąsiadka sprowadzona do oceny smaku powiedziała, że
jest dobrze.

Też dodaję marchewkę, aby potem zimą dodać tylko jabłko, cebulę, olej
pieprz i cukier.

U mnie na działce kapusta "wybrzydza", jest mała często popękana i
zjadana przez gąsienice. Nie do jedzenia ;-), więc nie sadzę.

Krycha.

8. Data: 2015-10-24 13:09:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 23 Oct 2015 22:11:36 +0200, Krycha napisał(a):

> U mnie na działce kapusta "wybrzydza", jest mała często popękana i
> zjadana przez gąsienice. Nie do jedzenia ;-), więc nie sadzę.

Zbyt uboga ziemia (mało albo źle nawozisz) i błędy w podlewaniu. Może też
kiła kapustnych (ma zgrubienia/narośle na łodydze?)- wtedy to już amen z
kapustą. Ja sobie dawno dałam spokój, choć kiedyś to i brukselkę miałam, i
brokuły, i kalafiory, i kapustę...
--
XL
http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice