cięcie orzecha włoskiego

11. Data: 2015-10-25 08:17:10

Temat: Re: cięcie orzecha włoskiego
Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-24 o 15:42, Ikselka pisze:

> To akurat niekoniecznie - drzewa w NASZYM klimacie już czują pismo nosem,
> jesienne przemiany w ich gospodarce energetycznej już wtedy są
> zaawansowane:-)

Wiesz jak najlepiej pozbyć się niechcianych drzewek bez użycia chemii?
Mój autorski pomysł na pozbycie się samosiejek akacji, wystarczy je
sekatorem przyciąć jesienią...

12. Data: 2015-10-25 17:34:08

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-24 o 22:44, k...@g...com pisze:
> I to jest odpowiedź na temat. Serdecznie dziękuję.
>
> Krycha.

Żeby nie było, że robię sobie doświadczenia na cudzych drzewach, co w
internecie jest dość popularną zabawą.
W sobotę przycinałem mojego orzecha. Jutro poprawię miejsca cięcia, bo
kilka mi się odłamało i zamaluję emulsją z jakimś środkiem grzybobójczym.
Jacek

13. Data: 2015-10-25 19:20:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 25 Oct 2015 08:17:10 +0100, Trybun napisał(a):

> Wiesz jak najlepiej pozbyć się niechcianych drzewek bez użycia chemii?
> Mój autorski pomysł na pozbycie się samosiejek akacji, wystarczy je
> sekatorem przyciąć jesienią...

Spróbowałbyś to zrobić z sumakiem - na wiosnę miałbyś łan :-))
--
XL
http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice

14. Data: 2015-10-31 15:12:44

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-25 o 19:20, Ikselka pisze:

> Spróbowałbyś to zrobić z sumakiem - na wiosnę miałbyś łan :-))

Chyba nawet nigdy nie widziałem 'sumaka". Co to w ogóle za roślina że
rozwija się zimą?

15. Data: 2015-11-01 00:56:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 31 Oct 2015 15:12:44 +0100, Trybun napisał(a):

> Chyba nawet nigdy nie widziałem 'sumaka". Co to w ogóle za roślina że
> rozwija się zimą?

Nie zimą, lecz wiosną - im bardziej uszkodzisz roślinę, tym więcej wypuści
podziemnych rozłogów i z nich wokoło wyrosną setki nowych egzemplarzy.
http://www.wymarzonyogrod.pl/kwiaty-i-rosliny-na-rab
aty/roslinne-kompozycje/sumak-octowiec-drzewo-o-kolo
rowych-lisciach-jesienia-czy-warto-sadzic-sumaka-w-o
grodzie,94_2279.html

16. Data: 2015-11-03 10:23:32

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-11-01 o 00:56, Ikselka pisze:

> [...]
aty/roslinne-kompozycje/sumak-octowiec-drzewo-o-kolo
rowych-lisciach-jesienia-czy-warto-sadzic-sumaka-w-o

Dlatego te akacyjki przycinam jesienią (późną), to je pobudza do
wzrostu, i zimą mróz robi swoje. Nawet z korzeni nie ma już odrostów.
Kak to mowią - "natura w służbie człowiekowi";-) A Sumak może być
odporny na mróz, to i takie późnojesienne przycięcie mu nie zaszkodzi.

Hortensja jak obciąć?
Lubczyk.
Dynie ozdobne, co z nich zrobić?
co polecacie