ciepła czy zimna woda do czajnika

1. Data: 2011-01-25 14:54:32

Temat: ciepła czy zimna woda do czajnika
Od: maniek <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.Jaką wodę wlewacie do czajnika?Ciepłą czy zimną?Słyszałem
ostatnio, że wlewanie ciepłej lub gorącej prosto z kranu nie jest
wskazane.
Jakie macie zdanie na ten temat.

2. Data: 2011-01-25 15:10:23

Temat: Re: ciepła czy zimna woda do czajnika
Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

maniek wrote:

> Witam.Jaką wodę wlewacie do czajnika?Ciepłą czy zimną?Słyszałem
> ostatnio, że wlewanie ciepłej lub gorącej prosto z kranu nie jest
> wskazane.
> Jakie macie zdanie na ten temat.

Zimną, bo wlewam z filtra dzbankowego.
Prosto z kranu się nie nadaje.
J.

3. Data: 2011-01-25 15:23:06

Od: "Mirek" <m...@w...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maniek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
n.googlegroups.com...
Witam.Jaką wodę wlewacie do czajnika?Ciepłą czy zimną?Słyszałem
ostatnio, że wlewanie ciepłej lub gorącej prosto z kranu nie jest
wskazane.
Jakie macie zdanie na ten temat.

Zimną bo ciepła ma jakiś taki posmak kamienia kotłowego. Pozatym w rurach
ciepłej mogą rozwijać się glony i bakterie. Pić takie ugotowane szczątki?

4. Data: 2011-01-25 15:30:13

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> Zimną, bo wlewam z filtra dzbankowego.
> Prosto z kranu się nie nadaje.
> J.

Nadaje. Mam kran od filtra RO.

5. Data: 2011-01-25 15:48:51

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:

> "krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> Nadaje. Mam kran od filtra RO.

Ale ja piszę o _swojej_ wodzie.

J.

6. Data: 2011-01-25 16:16:13

Od: "Mirek" <m...@w...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> "krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> Nadaje. Mam kran od filtra RO.

Nie nadaje. Jeśli pisząc "ciepłej wody" masz na myśli taką w temperaturze
powiedzmy
20-30 st. C to spowodujesz, że węgiel aktywowany znajdujący się w
filtrze liniowym przed membraną, będzie miał zdecydowanie mniejsze
właściwości adsorpcyjne niż w zalecanej temperaturze ok. 10-15 st. C.
Tym samym, ilość chloru jaka dostanie się do membrany osmotycznej będzie
zdecydowanie większa, co spowoduje jej szybsze zużycie.
Jeśli woda jest jeszcze cieplejsza to membranę już szlag trafił.
Dotyczy to też wody z własnego ujęcia i wody miejskiej ozonowanej.
Wymień membranę i przełącz RO na zimną wodę.

7. Data: 2011-01-25 16:23:25

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale ja piszę o _swojej_ wodzie.
>
> J.

Filtry RO potaniały.
Górale dzbanki i filtry - nakrętki na wylewkę nazywają pizdrykami........ i
słusznie...

8. Data: 2011-01-25 16:25:22

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mirek" <m...@w...neostrada.pl> wrote in message

> [...]
> Dotyczy to też wody z własnego ujęcia i wody miejskiej ozonowanej.
> Wymień membranę i przełącz RO na zimną wodę.

Niedoczytałem (mea culpa) - pisałem o zimnej wodzie względem filtra -
dzbanka.

9. Data: 2011-01-25 16:32:00

Od: "Mirek" <m...@w...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Mirek" <m...@w...neostrada.pl> wrote in message

> Niedoczytałem (mea culpa) - pisałem o zimnej wodzie względem filtra -
> dzbanka.
Twojego Panslavisto RO też to dotyczy. Rozumiem, że masz podłączony do
ciepłej wody. Jeśli tak to chyba membrana jest do wymiany. Pozdrawiam.

10. Data: 2011-01-25 19:41:02

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> Twojego Panslavisto RO też to dotyczy. Rozumiem, że masz podłączony do
> ciepłej wody. Jeśli tak to chyba membrana jest do wymiany. Pozdrawiam.

Od x-lat, czyli od początku do zimnej.

kredyty
[WAW] Ekipa montuąca anteny satelitarne
TANI DOM !!!