ciśniniomierze

11. Data: 2002-11-26 23:46:46

Temat: Re: ciśniniomierze
Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jurek wrote:

> Widze ze z ciebie jest ekspert takze od cisnieniomierzy :). Moze i one sa
> produkowane przez znanych producentow, ale dokladnoscia i tak nie dorownuja
> tradycyjnym. Ale jak ktos nie umie takiego aparatu obslugiwac, to oczywiscie
> moze kupic elektroniczny, w koncu roznice miedzy nimi nie sa jakies bardzo
> duze.

Mam tradycyjny, mam tez tradycyjny z elektryczna pompka i elektronicznym
czujnikiem,
ale widzialem jak mirzy cisnienie kuzynka, kilka razy dziennie.
Zaklada na przegub, moment i juz ma wynik, ktory wpisuje do pamieci.
A skoro mowisz , ze roznice miedzy nimi nie sa duze,
a z pewnoscia zostaly oszacowane i w elektronice umieszczono algorytm
korekcji wynikow pomiarow, to nie rozumiem w czym problem.
Czy dokonywales pomiarow roznicowych, testow, ze mowisz o tych roznicach
?
Jakie byly najwieksze roznice pomiarow ?

Jacek
--
World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
fit to solve NP problems (knapsack algorithm).

12. Data: 2002-11-27 09:25:31

Od: "mraw" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

JD <j...@b...pl> napisał(a):

> Czy zna się ktoś na ciśnieniomierzach elektronicznych?
> Takich automatycznych na rękę?
> Muszę kupić teściowej i nie wiem jakie kryteria wyboru zastosować.

Właśnie parę tygodni temu sama podejmowałam taką decyzję, mój wybór to:
Omron M4-I.
Zalety:
- wygodny w użyciu / sam pompuje rękaw, jest nieduży, w poręcznym opakowaniu
dobrym do podróży, ma pamięć iluśtam wyników/
- ma algorytm pozwalający na precyzję mierzenia mimo np. arytmii serca -
ważne u ludzi starszych, bo nie będzie wyskakiwał w takim wypadku error.
Rękaw na ramię, nie na przegub, ale ja to wolę tak tradycyjnie:)
Bardzo jestem zadowolona z wyboru /mierzę ja z niskim ciśnieniem, syn z
nadciśnieniem, ojciec z arytmią, zdrowy mąż :-)/
A na teściowej nie warto oszczędzać, niech ma najlepszy model wśród
sąsiadek / a przy tym najlepszy model zięcia /

życzę dobrego wyboru :-)))
pozdr
mrawcia

13. Data: 2002-11-27 20:54:16

Od: "jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> korekcji wynikow pomiarow, to nie rozumiem w czym problem.
> Czy dokonywales pomiarow roznicowych, testow, ze mowisz o tych roznicach

Przyznaje sie ze osobicie nie testowalem tych aparatow, a swoje twierdzenia
opieram na opiniach innych lekarzy, szczegolnie tych pracujacych w
przychodniach, ktorzy maja wielu pacjentow majacych wlasne elektroniczne
aparaty do mierzenia cisnienia. Nie slyszalem ani jednego glosu wskazujacego
na wyzszosc aparatow elektronicznych nad tradycyjnymi (oprocz oczywiscie
wygody obslugi). Co wiecej lekarze pracujacy np. w pogotowiu czy na izbie
przyjec tak samo niezbyt pochlebnie wyrazali sie o dokladnosci znajdujacych
sie tam aparatow elektronicznych, ktore sa znacznie bardziej zaawansowane
nie te do domowego uzytku.

Co do dokladnosci tych aparatow to pamietajmy ze kazdy elektroniczny aparat
pomiarowy musi byc dobrze skalibrowany zeby jego pomiary byly miarodajne.
Nowe aparaty sa skalibrowane przez producenta i ich wyniki poczatkowo sa OK.
Ale w miare uplywu czasu te pomiary beda coraz mniej dokladne, a nie wiem
gdzie, i czy wogole mozna takie aparaty skalibrowac. Jesli nawet mozna to
raczej malo kto bedzie pamietal o tym po roku od zakupu.

14. Data: 2002-11-28 11:32:49

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"jurek" <s...@p...pl> wrote:

> [...]
>Ale w miare uplywu czasu te pomiary beda coraz mniej dokladne, a nie wiem
>gdzie, i czy wogole mozna takie aparaty skalibrowac.

mozna przynajmniej zweryfikowac kalibracje przez porownanie z wynikami
cisnieniomierza rteciowego

15. Data: 2002-11-28 12:55:51

Od: "Jan F. Kurkiewicz" <j...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Jack Szaniawski" <i...@n...com> napisal w
wiadomosci news:dkvbuu0dno5dvm630bdf4hr8416il73cgs@4ax.com...

elektroniczny aparat
miarodajne.

Do czego maja sluzyc takie truizmy ?

dokladne, a nie wiem

To jest kompletna bzdura ! Wlasnie sensory pólprzewodnikowe nie
wymagaja kalibracji w czasie, ale jak ktos chce to w kazdym
punkcie serwisowym sprzetu medycznego. Koledze mylisie pomiar
manometryczny z czyms czego nie rozumie...

> mozna przynajmniej zweryfikowac kalibracje przez porownanie z
wynikami
> cisnieniomierza rteciowego

No to bylo bardzo smiesznie... szczególnie w odniesieniu do
zabawek nadgarstkowych. W nadgarstku tony Korotkowa sa
praktycznie nieczytelne i sensor mierzy co chce. Teoretycznie
mozna je stosowac u ludzi zdrowych, mlodych, normalnej budowy
ciala ( nie otylych). Najlepiej nie stosowac.
Mierniki elektroniczne z normalnej szerokosci mankietem, z
korekcja arytmii, sa nie do pobicia. Ciagle wracanie do lewarów
rteciowych to jakis polski atawizm. Kiedys innych nie bylo, wiec
mierzono tak jak potrafiono. Z kolei kupowanie cisnieniomierzy
nadgarstkowych w hipermarketach, to tez bardzo smiesznego; ale
ma swoja przyczyne. A przyczyna jest taka, ze 99% lekarzy nie
potrafi wytlumaczyc pacjentowi tych niuansów, bo sam nie wie. a
biznes to biznes. Klient wszystko kupi...
JFK

16. Data: 2002-12-05 15:27:49

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Jan F. Kurkiewicz" <j...@k...onet.pl> wrote:

>Uzytkownik "Jack Szaniawski" <i...@n...com> napisal w
> [...]

np. dla twojej edukacji. ze jest potrzebna mozna swierdzic po tym co
piszesz dalej

>poczatkowo sa OK.
>dokladne, a nie wiem
>
>To jest kompletna bzdura ! Wlasnie sensory pólprzewodnikowe nie
>wymagaja kalibracji w czasie,

to jest kompletna brednia

wiec do reszty twojej wypowiedzi juz nie warto sie ustosunkowywac
merytorycznie

> [...]

>ma swoja przyczyne. A przyczyna jest taka, ze 99% lekarzy nie
>potrafi wytlumaczyc pacjentowi tych niuansów,

na szczescie ty nalezysz do grupy wtajemniczonych

>bo sam nie wie. a
>biznes to biznes. Klient wszystko kupi...
>JFK

polpasiec-pomocy!
Bol korzonkow
teofilina w ciąży? + APO-AMOXI