co jeść a czego nie??

11. Data: 2004-07-26 23:06:22

Temat: Re: co jeść a czego nie??
Od: WiRAHA <w...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> Jestes w stanie wskazac badania, ktorych wyniki potwierdzalyby teorie o
> pozytywnym wplywie spozywanego kolagenu na stan skory czy tkanki chrzestnej?

nie jestem z 2 powodow.
1) nie szukalem
2) malo mnie te wyniki interesuja

gdybys odnosil sie do wynikow badan, to juz kompletnie nie wiedzialbys
co jesc - masz wyniki badan od diety wegetarianskiej po diety typu
atkins czy DO - na kazde 10 chwalacych masz 10 wskazujacych na szkodliwosc.

wiekszosc z tego co pisze, to wynik przemyslen po czytaniu roznych
mniej i bardziej pozytecznych rzeczy. i nie mowie ze nie masz racji -
choc w pewien sposob mi ja przyznales podkreslajac, ze bialka (proteiny)
sa wazne. ja nie mowie ze kolagen ma byc podstawa - od galaretek wole
mieso, ryby, nabial itd.

skoro gl czesc tkanki lacznej to kolagen to logicznym zdaje sie byc
jedzenie kolagenu w celu jej wzmocnienia. a czy przyswaja sie 8 czy 88%
- tego nie wiem, nie badalem. zapewne sa badania mowiace dokladnie co
innego niz napisales.

i nie za bardzo rozumiem to, ze jest to kompleks bialkowo-cukrowy - ale
to nie ma dla mnie wiekszego znaczenia. i nie wiem czy jest tak, ze
rozne bialka zawieraja te same kombinacje aminokwasow - nie sadze.

ale ja za malo wiem i traktuje to hobbystycznie, wiec co mi tam

pozd
WiRAHA

12. Data: 2004-07-26 23:07:47

Od: WiRAHA <w...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

a_gg_a napisał(a):

> No dobra ale które ta są?Włśnie tego nie wiem. Pozatym na nadmiar tłuszczu
> nie narzekam i wolałabym nie chudnąć.

no chyba jednak troche narzekasz...

> A gdzie takie preparaty z kolagenem w proszku się kupije?Nigdy o czymś takim
> nie słyszałam

w sklepach np z odzywkami dla sportowcow, a nawet w aptekach mozna
dostac kolagen w proszku lub tabletkach - np polskiej firmy Olimp.

pozd
WiRAHA

13. Data: 2004-07-27 07:39:43

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "WiRAHA" <w...@a...net> napisal w wiadomosci

> nie jestem z 2 powodow.
> 1) nie szukalem
> 2) malo mnie te wyniki interesuja

nie interesuja cie wyniki badan ale wysnuwasz wlasne teorie .na jakiej
podstawie???wlasnego widzimisie czy moze na zasadzie poboznych zyczen??

> [...]
> co jesc - masz wyniki badan od diety wegetarianskiej po diety typu
> atkins czy DO - na kazde 10 chwalacych masz 10 wskazujacych na

nad dieta atkinsa sa przeprowadzane dopiero badania ale juz wiadomo ,ze jest
to dieta niskoweglowodanowa tylko w poczatkowej fazie i jako taka moze byc
stosowana przez ograniczony czas. a gdzie ty widziales badania nad dieta
optymalna ??

> [...]
> jedzenie kolagenu w celu jej wzmocnienia. a czy przyswaja sie 8 czy 88%
> - tego nie wiem, nie badalem. zapewne sa badania mowiace dokladnie co

przyjmujac taka logike to po zjedzeniu nózek w galarecie powinienes szybciej
biegac a po zjedzeniu mózdzku powinienes byc madrzejszy .a tak nie jest !!!

14. Data: 2004-07-27 08:10:55

Od: "Marcin 'Cooler' Kulinski" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> co jesc - masz wyniki badan od diety wegetarianskiej po diety typu
> atkins czy DO - na kazde 10 chwalacych masz 10 wskazujacych na

To jest naciaganie faktow. Nikt nie zaprzecza, ze rozne grupy badaczy moga
otrzymywac roznorakie rezultaty, szczegolnie gdy badania prowadzone sa na
roznych grupach ludzi czy w roznych rejonach geograficznych, a na wyniki
wplywa wiele niezaleznych czynnikow. Nie jest jednak tak, ze proporcje
wynikow beda rozkladaly sie po rowno, jesli tylko jakis wplyw na badany
parametr rzeczywiscie istnieje.

> [...]
> mniej i bardziej pozytecznych rzeczy. i nie mowie ze nie masz racji -
> choc w pewien sposob mi ja przyznales podkreslajac, ze bialka (proteiny)

A ktos pisal, ze nie sa?

> skoro gl czesc tkanki lacznej to kolagen to logicznym zdaje sie byc
> jedzenie kolagenu w celu jej wzmocnienia.

Idac dalej nalezaloby dzieciakom w szkolach podawac sproszkowane kosci w
celu wzmocnienia ich wlasnych kosci. Dalej upierasz sie, ze to logiczne?
Gdybys budowal dom, to wolalbys stawiac go z pozostalosci po rozbiorce
innego?

> a czy przyswaja sie 8 czy 88%
> - tego nie wiem, nie badalem. zapewne sa badania mowiace dokladnie co
> innego niz napisales.

Znajdz je, wtedy mozemy rozmawiac.

> i nie za bardzo rozumiem to, ze jest to kompleks bialkowo-cukrowy

Budujac tkanki wchodzi w nadrzedne zwiazki z glikoproteinami i
proteoglikanami, a funkcjonujaca w swiecie optymalnym na zasadzie straszaka
na "weglowodanowcow" glikozylacja (oddzialywanie weglowodanow na bialka,
prowadzace do zmiany ich struktury) jest kluczowym procesem dojrzewania
kolagenu.
http://www.warman.com.pl/~osteo/kolagen.html

Radzisz zjadanie kolagenu/zelatyny, a odradzasz cukier - teraz rozumiesz, o
co mi chodzi?

> to nie ma dla mnie wiekszego znaczenia. i nie wiem czy jest tak, ze
> rozne bialka zawieraja te same kombinacje aminokwasow - nie sadze.

Wystarczy, ze ogolnie w pozywieniu znajda sie potrzebne aminokwasy w
odpowiednich proporcjach. Nawet i te proporcje mie musza byc takie dokladne,
poniewaz istnieje cos takiego jak pula wolnych aminokwasow, z ktorej
organizm pobiera sobie to, co mu akurat potrzebne do budowy okreslonych
rzeczy.

--
Potrawy mi?sne, a zw?aszcza podrobowe s? najwarto?ciowszym po?ywieniem. Ust?puj? im
tylko ?ó?tka jajek. - Leszek Serdy?ski

15. Data: 2004-07-27 09:11:22

Od: WiRAHA <w...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

wiec co jej polecacie poza nie jedzeniem pomaranczy? bo takie chyba bylo
pytanie

pozd
WiRAHA

16. Data: 2004-07-27 09:21:47

Temat: Re: co jesc a czego nie??
Od: "Marcin 'Cooler' Kulinski" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

> wiec co jej polecacie poza nie jedzeniem pomaranczy? bo takie chyba bylo
> pytanie

Ruch? Nie mam pojecia. Czy faceci cierpia na "pomaranczowa skorke"? Ja
przynajmniej jej nie mam, choc jestem wegetarianinem, nie przyjmuje
kolagenu, a od owocow i weglowodanow w ogole nie stronie. Moze problem lezy
jednak w tym, ze kobiety sa inaczej "otluszczone", niz mezczyzni?

PS: Twoj Thunderbird samowolnie zmienia kodowanie w watku; nie jestem
pewien, czy to dobrze.

--
Skurcze w nogach sa rowniez czasami przyczyna zlej pracy watroby. - [slaweko]

17. Data: 2004-07-27 09:58:07

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "WiRAHA" <w...@a...net> napisal w wiadomosci
> wiec co jej polecacie poza nie jedzeniem pomaranczy? bo takie chyba bylo
> pytanie

Duzo ruchu na swiezym powietrzu i unikanie smieciowego jedzenia i
siedzacego trybu zycia.
Nie ma cudów.
Sowa

18. Data: 2004-07-27 10:01:19

Od: Claygirl <c...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin 'Cooler' Kulinski napisal(a):

> PS: Twoj Thunderbird samowolnie zmienia kodowanie w watku; nie jestem
> pewien, czy to dobrze.

Problem z Thunderbirdem jest taki, ze on tez nie wie, czy to dobrze. Co
gorsza, nawet jesli wie, ze to niedobrze, to i tak to robi. Tego sie nie
da wylaczyc :/

--
Magdalena "Claygirl" Wojcik

19. Data: 2004-07-27 10:15:33

Temat: Re: co jesc a czego nie?? [OT]
Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Claygirl w wiadomości news:ce595i$1tj2$1@mamut.aster.pl pisze:

> Problem z Thunderbirdem jest taki, ze on tez nie wie, czy to dobrze. Co
> gorsza, nawet jesli wie, ze to niedobrze, to i tak to robi. Tego sie nie
> da wylaczyc :/

Ups, a juz mialem sie przesiadac...

--
3 miliony osób, które stosują żywienie optymalne jest na pewno jakąś autorytatywną
grupą. - Karol Braniek [Morgano]

20. Data: 2004-07-27 10:18:54

Od: Claygirl <c...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin 'Cooler' Kulinski napisal(a):

> Ups, a juz mialem sie przesiadac...

I nadal mozesz. To jeden z niewielu bugow i wystepuje tylko na grupach.

--
Magdalena "Claygirl" Wojcik

Zmiana metabolizmu?
Re: Małe pytanko
górna częśc ciała
Małe pytanko
czym zastapic ziemniaki, kluski, kasze??