co mi mąż kupił?- w sprawie sterczyka ;)

1. Data: 2006-02-25 17:23:46

Temat: co mi mąż kupił?- w sprawie sterczyka ;)
Od: aniai <aniai_usun_to@i_to_tez.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Efekt dzisiejszych zakupów w "oszołomie" wygląda tak:
http://www.tramping.slask.pl/temp/storczyk.jpg
Tyle tylko, że szukanie w gugielu jakoś dziwnie poszło i wychodzi na to,
że takie coś, co mi mąż kupił nie istnieje- za to bardzo podobna jest
orchidea japońska:
http://www.storczyki.org.pl/uprawa/az/pokaz.php3?naz
wa=Bletilla+striata
tylko czy to aby na pewno to? Nie chciałabym zmarnować dobrze
zapowiadającego sie kwiatka.
Bardzo proszę o ewentualne potwierdzenie, bo kiełek z cebulki wyłazi i
chyba najwyższy czas to wsadzić do ziemi.

Pozdrawiam
Ania L.

2. Data: 2006-02-25 18:18:57

Temat: Re: co mi mąż kupił?- w sprawie sterczyka ;)
Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aniai" <aniai_usun_to@i_to_tez.o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Tyle tylko, że szukanie w gugielu jakoś dziwnie poszło i wychodzi na to,
> że takie coś, co mi mąż kupił nie istnieje

Spokojnie Aniu :-). Wszak wyraźnie na opakowaniu napisano Pleione formosana.
Nie było przypadkiem białej?

>- za to bardzo podobna jest
> orchidea japońska:
> http://www.storczyki.org.pl/uprawa/az/pokaz.php3?naz
wa=Bletilla+striata

Nie no, bardzo podobna nie jest, powiem nawet, że wcale nie jest podobna
:-). To Bletilla striata.

Tu możesz poczytać na mojej stronie o uprawie:
http://www.ciekawe-rosliny.pl/index.php?dz=strony&op
=pisz&id=292

> Nie chciałabym zmarnować dobrze
> zapowiadającego sie kwiatka.
> Bardzo proszę o ewentualne potwierdzenie, bo kiełek z cebulki wyłazi i
> chyba najwyższy czas to wsadzić do ziemi.

Tak jest- pora sadzić, ale nie do ziemi. Powodzenia :-).

Z pozdrowieniami, Maria

--
www.ciekawe-rosliny.pl

3. Data: 2006-02-25 20:11:32

Od: aniai <aniai_usun_to@i_to_tez.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maria Maciąg napisał(a):

> Spokojnie Aniu :-). Wszak wyraźnie na opakowaniu napisano Pleione formosana.

Heh, ślepoty jedne. A myśmy kombinowali z nazwą jak koń pod górkę :(

> Nie było przypadkiem białej?

Nie.

> [...]
> :-). To Bletilla striata.
>
> Tu możesz poczytać na mojej stronie o uprawie:

No nie z znając nazwy (!) szukaliśmy oglądając zdjęcia w galeriach- na
Twojej stronie też i ta japońska wydała nam się najbardziej podobna. A
na tę roślinę jakoś nie trafiliśmy. Wszystko przez holenderskie opisy
(aardochidee=Bletilla striata) :(

> Tak jest- pora sadzić, ale nie do ziemi. Powodzenia :-).

No właśnie- poczytałam jakie podłoże- polecasz jakieś gotowe? Bo ze
zmieszaniem samemu może być kłopot. Mam co prawda w domu podłoże z
włókna kokosowego, ale ph ma 5,5-6,5. Miałabym też dostęp do kompostu z
liści bukowych. Wystarczy?

I jak już jesteśmy przy storczykach- czy nawóz do storczyków z
"Agrecolu" się nadaje? Bo mam jeszcze 2 falenopsisy. Podane proporcje:
N:5 g/l ,
P2 O5 (fosfor)- 2g/l , K2 O - 7g/l, i jakieś niewymienione mikroelementy.

Dzięki wielkie za szybką odpowiedź.

Pozdrawiam
Ania L.

4. Data: 2006-02-25 21:01:34

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ile kosztował zakup ... zdradził Ci Małżonek Szanowny ?

Serdecznie Miłka

5. Data: 2006-02-26 06:55:09

Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aniai" <aniai_usun_to@i_to_tez.o2.pl> napisał w wiadomości
[...]
> [...]
> zmieszaniem samemu może być kłopot. Mam co prawda w domu podłoże z
> włókna kokosowego, ale ph ma 5,5-6,5. Miałabym też dostęp do kompostu z

Będzie mało przepuszczalne.
W sklepach ogrodniczych jest dostępna gruba, przekompostowana kora.
Rozdrobnić do granulacji tak 1cm x1cm, dodać tego bukowego kompostu (tak
około 1/4) i powinno być dobrze. Ja dodaję jeszcze sphagnum, którego mam
zawsze zapas. Najważniesze, to nie przykryć podłożem całych pseudobulw, bo
mogą zgnić. Na dno warstwa wymoczonego keramzytu. Możesz też kupić gotowe
podłoże dla orchidei Fruhstorfer, jeśli masz taką możliwość. Podobno dobre,
ale ja nie sprawdzałam.

> [...]
> N:5 g/l ,
> P2 O5 (fosfor)- 2g/l , K2 O - 7g/l, i jakieś niewymienione mikroelementy.

Może być. Dobrze sprawdza się też na wiosnę zwykły 'Florowit', ale to
dosłownie parę kropel na litr miękkiej wody. Można podlać i opryskać liście
(przed południem).

Z pozdrowieniami, Maria

--
www.ciekaw-rosliny.pl

6. Data: 2006-02-26 10:19:36

Od: aniai <aniai_usun_to@i_to_tez.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miłka napisał(a):
> A ile kosztował zakup ... zdradził Ci Małżonek Szanowny ?
>
> Serdecznie Miłka

Stałam obok :D to wiem- 6 zł. Oczywiście wcale nie zmuszałam do zakupu,
tylko sobie stanęłam kwiatki pooglądać :)

Pozdrawiam
Ania L.

7. Data: 2006-02-26 10:30:25

Od: Doria <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Pomocny link:
http://www.orchidarium.pl/forum/read.php?f=1&i=2937

Pozdrawiam,

Doria

8. Data: 2006-02-26 17:40:50

Od: aniai <aniai_usun_to@i_to_tez.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Doria napisał(a):
> Witam,
>
> Pomocny link:
> http://www.orchidarium.pl/forum/read.php?f=1&i=2937
>
> Pozdrawiam,
>
> Doria

Ale fajne :)
Dzięki serdeczne.

Pozdrawiam
Ania L.

9. Data: 2006-02-28 08:05:38

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mogą zgnić. Na dno warstwa wymoczonego keramzytu. Możesz też kupić gotowe
> podłoże dla orchidei Fruhstorfer, jeśli masz taką możliwość. Podobno

Ostatnio kupiłam podłoze, pod piekną nazwą"zielona planeta",
prod.CERES International Sp.z o.o - Pyzdry, z dodatkiem keramzytu
w ilości ok. 50 %, poczułam się oszukana :-( znam cenę keramzytu,
odniosłam wrażenie, że dodano go tyle żeby wyszło taniej.........
Było tam jeszcze włókno kokosowe, za to kory nie widziałam.......
Wcześniej, kupowałam lepsze podłoże, niestety - jak było dobre
to nie zapamiętałam producenta ;-(
pozdrawiam, Bogda

To mamy Rok Sikory :-)
Liliowce