co można zamrażać?

1. Data: 2002-11-18 10:57:09

Temat: co można zamrażać?
Od: "Dry" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy państwo sznowni profesjonalni gotowacze mogliby mi wyjaśnić czego nie
można a co można i na ile zamrażać w celu późniejszego spożycia?

Pozdrawiam
Draj

1. Data: 2002-11-18 17:05:04

Temat: Re: co można zamrażać?
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dry" <d...@p...com> napisał w wiadomości
> Czy państwo sznowni profesjonalni gotowacze mogliby mi wyjaśnić czego nie
> można a co można i na ile zamrażać w celu późniejszego spożycia?
>
> Pozdrawiam
> Draj

-golabki,
-rozne miesa w sosie typu: gulasz, plastry, zrazy zawijane, zeberka duszone
-flaki
-galareta z nozek wieprzowych( po rozmrozeniu winna byc zagotowana na moment
i rozlana do talerza/formy i niech zastyga
-nalesniki zawiniete pojedynczo( same lub z serem -po rozmrozeniu podsmazamy
koniecznie na masle)
-ugotowany zwykly ryz ( nie wiem czy parboiled tez)jak zostanie - w
pudelko - zamrozic), jak sie napatoczy pomidorowka,
wyjmujemy i w fazie koncowej wrzucamy nawet zamrozony, lub juz rozmrozony do
zupy aby sie ogrzal/rozmrozil, lub do wrzacej , lekko osolonej
wody jako np. ryz do kotleta aby sie zagrzal
- takoz makaron
-nie mowiac o otwartych i nie wykorzystanych puszkach : odcedzony zielony
groszek, brzoskwinie i ananasy w syropie
- wlasnorecznie narobione pierogi z czymkolwiek (serem, miesem, grzybami,
kapusta) moga byc zlepione i zamrozone na surowo lub ugotowane,
posmarowane np maslem rozpuszczonym aby sie nie zlepily - ja mroze surowe.
- ugotowane i starte buraczki - (po rozmrozeniu- do zup i na surowke z
cebulka i jablkiem i przyprawami)
- swiezo upieczone i ostudzone ciasto drozdzowe , (szczelnie zawiniete i
zamrozone )
- surowe ciasto kruche mozna tez do zamrazarki

nie mroze : mielonych, schabowych, zup- bo juz nie ten smak...salatek,
surowek

jak mi sie cos jeszcze przypomni to dopisze Jola L-L

1. Data: 2002-11-18 20:06:33

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy państwo sznowni profesjonalni gotowacze mogliby mi wyjaśnić czego
nie
> można a co można i na ile zamrażać w celu późniejszego spożycia?

Jak spojrzysz na dobrej klasy lodówkę, to tam z reguły na drzwiczkach masz
umieszczone znaki graficzne wraz z okresami przechowywania. Czasami warto
się tym kierować przy kupnie.
;-)
A produkty przetworzone?
To inna melodia, zawsze kieruj się tym o najkrótszym czasie
przechowywania.
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

1. Data: 2002-11-18 21:15:14

Od: "Marzena" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dry <d...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aragqh$b2c$...@f...man.torun.pl...
> Czy państwo sznowni profesjonalni gotowacze mogliby mi wyjaśnić czego nie
> można a co można i na ile zamrażać w celu późniejszego spożycia?
W ubieglym roku po Wigilii zostalo mi duzo mielonego maku z
bakaliami, zamrozilam go, a wczoraj, chcac oproznic zamrazarke, uzylam go do
ciasta / kruchy spod, na to mak, potem budyn, dalej jablka i utarte ciasto/
. Bylo pyszne.M.

1. Data: 2002-11-19 08:01:25

Od: "Dry" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> -golabki,
(CIACH)
> surowek

Stoktotne dzięki - pokażę żonie bo jak chcę coś zamrozić z tych rzeczy to
patrzy na mnie i mówi - "A to będzie dobre po wyjęciu....."

Draj

1. Data: 2002-11-19 08:51:16

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> nie mroze : mielonych, schabowych, zup- bo juz nie ten smak...salatek,
> surowek

Witam!
Salatek z majonezem nie mozna mrozic rowniez dlatego, ze majonez sie zwarzy.
Nie mozna tez mrozic... surowych jajek :). W sumie chyba nie przyszlo by mi do
glowy by mrozic jajka, ale pamietam gdy w akademiku z braku lodowki
wystawialismy jedzenie na parapet, to nam kiedys wszystko sie ostro zamrozilo.
Jajka po rozmrozeniu robia sie wodniste. Probowalismy z nich zrobic jajecznice,
ale byla wodnista i niesmaczna.
Pozdrawiam,
AniaR
Torun