co myslicie o tych slowach??...

1. Data: 2005-04-16 17:37:48

Temat: co myslicie o tych slowach??...
Od: pawel <p...@m...ukradli.spamerzy.pl> szukaj wiadomości tego autora

czlowiek doskonaly posluguje sie umyslem jak lustrem: akceptuje, ale nie
chwyta, przyjmuje, ale nie zatrzymuje. gdy swiadomosc umyslu-zwierciadla
(lubi ciagla swiadomosc) staje sie silniejsza, fizyczny stan jawy
zaczyna coraz bardziej przypominac sen, w tym sensie, ze nie moze juz
cie przytloczyc, wstrzasnac toba, wmowic ci, ze przelotne doznania sa
jedyna rzeczywistoscia. zycie zaczyna przypominac dlugi film, a ty
jestes niewzruszonym swiadkiem obserwujacym to widowisko. kiedy powstaje
szczescie, widzisz je, kiedy powstaje radosc, widzisz ja, kiedy powstaje
bol, widzisz go, kiedy powstaje smutek, widzisz go. we wszystkich
przypadkach jestes Swiadkiem, a nie jakas przelotna powierzchowna fala,
ktora przetacza sie, glupio szumiac i pieniac sie

--
pawel

Przybylaś z głosami aniołów, by przypomnieć mi, kim jestem.
Przybylaś ze swiata Boga, by oswietlić moją twarz i kazać mi pamietać....

1. Data: 2005-04-16 22:34:37

Temat: Re: co myslicie o tych slowach??...
Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gm" <x...@g...pl> napisał w wiadomości

> Czyje to słowa? Ciekawe nie głupie ale jak bym gdzieś słyszał tą myśl.

De Mello ?
Krisznamurti ?

1. Data: 2005-04-16 22:41:48

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pawel" <p...@m...ukradli.spamerzy.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przypadkach jestes Swiadkiem, a nie jakas przelotna powierzchowna fala,
> ktora przetacza sie, glupio szumiac i pieniac sie

No fajnie, fajnie ... tylko ...
JAk przejść z punktu w którym jestem do punktu doskonałości ? ;)

1. Data: 2005-04-16 22:43:05

Od: pawel <p...@m...ukradli.spamerzy.pl> szukaj wiadomości tego autora

gm wrote:

> Czyje to słowa? Ciekawe nie głupie ale jak bym gdzieś słyszał tą myśl.

tekst ma korzenie w filozofii (m.in.) wschodu, medytacji na wyzszych
poziomach jazni itd... a czyj? napisze pozniej, narazie to chcialem
opinie poznac, mam nadzieje ze nie za bardzo oderwane od kontekstu..

1. Data: 2005-04-16 22:57:49

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

pawel napisał(a):
>czlowiek doskonaly posluguje sie umyslem

Jak doskonały, to nie człowiek ;)

> przypadkach jestes Swiadkiem, a nie jakas przelotna powierzchowna fala,
> ktora przetacza sie, glupio szumiac i pieniac sie

To jest myśl, by być świadkiem życia i widzieć, a nie zastępować w to
miejsce świat widziany z perspektywy naszych różnych wewnętrznych
konfliktów.

1. Data: 2005-04-16 23:01:30

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

pawel:
> [...]

To jak pozostawanie na marginesie zycia... izolacja, smierc.

--
Czarek

1. Data: 2005-04-17 00:33:45

Od: pawel <p...@m...ukradli.spamerzy.pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet wrote:

> To jak pozostawanie na marginesie zycia... izolacja, smierc.

tak?
to przeczytaj ponizszy tekst...

jesli snisz i myslisz ze to realne, mozesz bardzo sie przerazic. snisz
ze jestes linoskoczkiem idacym nad wodospadem niagara. jesli spadniesz,
utoniesz. idziesz wiec bardzo powoli i ostroznie. przypuscmy ze potem
zaczynasz snic swiadomie i zdajesz sobie sprawe, ze to tylko sen. co
robisz? stajesz sie ostrozniejszy? nie, zaczynasz skakac na linie,
robisz koziolki, odbijasz sie, tanczysz - bo wiesz, ze to nie jest
realne. kiedy uswiadamiasz sobie, ze to sen, mozesz pozwolic sobie na
zabawe...

to samo dzieje sie, kiedy sobie uswiadamiasz, ze zwykle zycie jest tylko
snem, filmem, gra. nie stajesz sie ostrozniejszy, bardziej bojazliwy,
zamkniety. zaczynasz skakac i robic koziolki wlasnie dlatego ze wszystko
jest snem, wszystko jest czysta Pustka. nie czujesz mniej lecz wiecej -
bo mozesz sobie na to pozwolic. nie boisz sie juz smierci, bo nie boisz
sie zycia. stajesz sie radykalny i dziki, uczuciowy i energiczny,
szokujacy i glupi. pozwalasz wszystkiemu przeplywac, bo wszystko jest
twoim snem. wtedy zycie nabiera swojej prawdziwej intensywnosci,
jaskrawego blasku, maksymalnego wigoru. bol jest bolesniejszy, a
szczescie szczesliwsze. radosc radosniejsza, a smutek smutniejszy.
wszystko z wielka radoscia dociera do umyslu-zwierciadla - umyslu, ktory
nie lgnie ani nie unika, a jedynie obserwuje ta zabawei dlatego moze sie
bawic, nawet gdy obserwuje

> To jak pozostawanie na marginesie zycia... izolacja, smierc.

to jak? nadal twierdzisz ze to izolacja i smierc?

1. Data: 2005-04-17 00:34:33

Od: pawel <p...@m...ukradli.spamerzy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Redart wrote:

> No fajnie, fajnie ... tylko ...
> JAk przejść z punktu w którym jestem do punktu doskonałości ? ;)

a ktorym punkcie jestes?
jak widzisz swiat? co myslisz do duszy i Duchu?

1. Data: 2005-04-17 09:47:44

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

pawel; <d3riq0$s$1@nemesis.news.tpi.pl> :

> [...]
> przypadkach jestes Swiadkiem, a nie jakas przelotna powierzchowna fala,
> ktora przetacza sie, glupio szumiac i pieniac sie

Biedaczek się zdysocjował? ;)

Flyer

1. Data: 2005-04-17 09:59:33

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pawel; <d3riq0$s$1@nemesis.news.tpi.pl> :

> Biedaczek się zdysocjował? ;)

Istotą osobowości dyssocjalnej jest izolacja, rozdzielenie pewnych sfer
psychicznych do tego stopnia, że się one ze sobąnie kontaktują. To
realne ograniczenie świadomości o tym, co się dzieje wokół i w nas,
szczególnie izolacja od emocji.
W tekście, który został pokazany jest "dokładnie na odwrót" :)

Pomozcie prosze zidentyfikowac cytat (F. Znaniecki)
Idealny nauczyciel...
falsz
A ludzie gume zuja
'Anioly i demony' i 'Kod da Vinci'