co na bazie 'zupy' dyniowej?

1. Data: 2005-10-25 17:57:58

Temat: co na bazie 'zupy' dyniowej?
Od: "Kamila Rudnik (JNET)" <K...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłam sobie taki dyniowy mus na ostro - uduszona cebula + uduszona
dynia + jakiś tam rosołek w kostki (tak, wiem ;->) + spora ilość pieprzu
cayenne. Wszystko to zmiksowane i jedzone z kleksem śmietany. Smaczne i
lekkie, ale potwornie dużo mi tego wyszło, i będę to spożywać przez
jakieś 1,5 tygodnia! ;-)
Macie może pomysł, co z tym zrobić? Czym dosmaczyć, jak zmienić? Jakoś
zaćmienia dostałam, i nic mi nie przychodzi do głowy...

--
Kami (dyniowata)
______________________________

2. Data: 2005-10-25 19:31:39

Temat: Re: co na bazie 'zupy' dyniowej?
Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

Kamila Rudnik (JNET) wrote:

> [...]
> Macie może pomysł, co z tym zrobić? Czym dosmaczyć, jak zmienić? Jakoś
> zaćmienia dostałam, i nic mi nie przychodzi do głowy...

Wsadzic do sloikow i zapasteryzowac. Albo zamrozic w plastikowych
pojemnikach.

A jesli nie, to moze tak:

Forme do tarty wylozyc kruchym ciastem. Piec rozgrzac do 200C. Ciasto
podpiec az lekko zacznie zmieniac kolor. Wyjac i ostudzic. Dodac do zupy
dyniowej garsc startego sera. Wylac na ciasto 2-3 cm warstwe tej
mieszanki. Piec az noz wsadzony w srodek wyjdzie czysty.

Kroic w trojkaty, podawac jak quiche, z salata i moze byc z smietana.

Nie-slodkie kruche ciasto robi sie tak:
100 gr masla
160 gr maki (1 szklanka)
3 ugotowane na twardo zoltka
1 lyzka kwasnej smietany
1-2 lyzki wody
Maslo schlodzic. Zoltka utrzec widelcem az beda jak mokry piasek, lub
przetrzec przez sito. Schlodzic miske (metalowa najlepiej), noz, i
widelec. W misce umiescic make, maslo poszatkowane na drobno zimnym
nozem, dodac zoltka, smietane i widelcem "ucierac" o boki miski, jakby
robilo sie platki. Gdy wszystko jest polaczone jak bardzo gruby zwir,
pokropic jedna lyzka wody i szybko zarobic czubkami palcow, zeby jak
najmniej ciepla przekazac ciastu. Skropic druga lyzka wody, jesli jest
za suche. Ciasto nalezy zarabiac palcami tylko tyle, zeby nie bylo widac
suchej maki i wygladalo, jak kruszonka. Schlodzic 20 minut w lodowce lub
5 minut w zamrazalniku. Rozkruszyc na dnie formy i szybko wylepic tymi
okruchami forme - powinno byc nie-gladko wyrobione i powinno byc widac
kawalki masla. Schlodzic znow. Wstawic do bardzo goracego pieca na
najwyzsza polke i pilnowac. Jak tylko brzegi zmienia kolor, ciasto
jestgotowe. Schlodzic przed wlaniem nadzienia.

3. Data: 2005-10-27 12:43:33

Od: "Marcin Głowacki" <F...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałbym zapytać Cię o jakiś ciekawy przepis na kolację. Odpisz co mi
radzisz.

Użytkownik "Kamila Rudnik (JNET)" <K...@j...net> napisał w wiadomości
t003.jasien.net...
[...]

pizza śmietnikowa smaczna i zdrowa
Re: Kuchnie Amica C6E3.401ZpTeKDSr vs. Mastercook KGE 7390 FUTURE
kluski lane
Jaka sałatka pasuje do...?
ogorek z czekolada