co na jęczmień ?

51. Data: 2003-10-27 21:56:26

Temat: Re: co na jęczmień ?
Od: "Anka Łazowska" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> BIODACYNA (fragmenty opisu)
> krople do oczu 0,3%.
> Krople do oczu przepisuje się w poważnych infekcjach bakteryjnych oka.
> Krople do oczu - dawkę przepisuje lekarz okulista po dokładnym rozpoznaniu
> bakteryjnej flory powodującej infekcję.
>
> Źródło: http://www.przychodnia.pl/el/leki/leki.php3?lek=347

To ja moze zacytuje fragment Pharmindexu (zrodlo bardziej wiarygodne):

Skład
1 ml kropli zawiera 3 mg amikacyny w postaci siarczanu.

Działanie
Antybiotyk aminoglikozydowy w postaci preparatu do stosowania miejscowego. Ma
najszerszy zakres działania przeciwbakteryjnego w grupie aminoglikozydów.
Działa silnie bakteriobójczo na Pseudomonas aeruginosa, Escherichia coli,
Proteus spp. (także indolo-dodatni), Klebsiella spp., Enterobacter spp.,
Serratia spp., Acinetobacter spp., Staphylococcus spp. (także niektóre szczepy
oporne na meticylinę), Citrobacter freundii. Nie działa na Streptococcus spp.,
Enterococcus spp. i bakterie beztlenowe. Jest oporny na działanie enzymów
unieczynniających gentamycynę i tobramycynę, a więc skuteczny w zakażeniach
wywołanych przez bakterie niewrażliwe na te antybiotyki.

Wskazania
Bakteryjne zapalenie spojówek, rogówki, brzegów powiek, JĘCZMIEŃ,
profilaktycznie przed zabiegami chirurgicznymi na gałce ocznej.

Anka.

52. Data: 2003-10-27 22:01:18

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Anka Łazowska"napisał:
>
> Drogi Andrzeju. Mam wrazenie, ze kompletnie nie zrozumiales nic z
wypowiedzi
> kolegow casusa i Roberta. [...]

Droga Anko, czy zauważyłaś, że przytoczyłem opinię innego okulisty, który
stwierdził:
"Pacjent może spróbować poradzić sobie z jęczmieniem sam, w razie trudności
może udać się do lekarza rodzinnego"? Zapewniam Cię, że gdy skorzystasz z
przeszukiwarki, podobnych opinii na portalach medycznych znajdziesz bardzo
dużo.

> Co do "procedur stosowanych
> w naszym kraju". Zwroc uwage na to, ze w chwili obecnej medycyna jest
"ponad
> granicami". [...]

Jesteś w błędzie. Procedury stosowania antybiotyków w poszczególnych krajach
czasami bardzo się różnią.

> Przy okazji - ciekawa jestem Twojego zdania na temat profilaktycznego
uzycia
> Oxycortu na rane pooperacyjna?

A dlaczego zaraz ranę operacyjną? No to ja przy okazji jestem ciekaw Twojego
zdania, na temat zakrapiania sobie do oka codziennie, bez potrzeby, na
przykład wspomnianej już Biodacyny? Podobno jest nieszkodliwa.

Pozdrawiam, andrzej

www.glowacki.art.pl

53. Data: 2003-10-27 22:13:11

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wszystkie

> Niczego Ci nie sugerowałem. To była moja opinia.

Sugerowales i powiedziales. Dokladnie to co stoi powyzej: cytuje: "Ty stoisz
na strazy przyjetych w naszym kraju procedur medycznych". A ja Ci ponownie
twierdze, ze ze nie na strazy przyjetych w naszym kraju, tylko
ogolnieswiatowych zalecen najepszych okulistow przyjete przez wszystkie
Towarzystwa Okulistyczne na swiecie. A to juz nie jest Twoja opinia, tylko
wkladanie w moje usta tego, co nie powiedzialem.

> prawdą -

> Nic Ci nie próbuję wmówić. Powiedziałem tylko, że z Twoich wypowiedzi to
> wynika i to podtrzymuję. W całej długiej dyskusji nie wspomniałeś ani
słowa
> o tym, że antybiotyki mają skutki uboczne, a moją w tym względzie opinię
> bardzo ostro krytykujesz.

Bo nie byla mowa o skutkach ubocznych, tylko o efekcie dzialania na
konkretne schorzenie. Nie mieszaj. A Twoja opinie krytykuje coraz mocniej,
bo im dalej piszesz, tym bardziej jestem przekonany, ze nie bardzo sie na
tym znasz.

> Nigdzie, tak silnego określenia na to konkretne dawkowanie nie użyłem.
> Powiedziałem tylko, że według mnie to jest zbędne, a pewnym stopniu
również
> szkodliwe. W końcu to jest lekarstwo i jak każde lekarstwo, po pierwsze,
coś
> kosztuje, a po drugie ma choćby w najmniejszym stopniu skutki uboczne - na
> przykład może wystąpić uczulenie, w zależności od wcześniejszego zażywania
> antybiotyków i długości terapii zwiększa się ryzyko grzybicy czy
> uodpornienia się bakterii. Pomijam to wszystko, co już powiedziałem o
> [...]

Andrzej - nigdy nie powstanie grzybica lub uodpornienie po tych dawkach,
ktore podalem. Ty stale patrzysz na ATB miejscowy jak na ogolny i
argumentujesz grubym kalibrem. Ja nie przecze, ze kazdy lek ma dzialania
uboczne. Nie przecze, ze DLUGODOBE podawanie ATB, a zwlaszcza jeszcze ich
kombinacji wywola grzybice. Ja nie przecze, ze isteniej ryzyko oslabienia
ukladu odpornosciowego. Ale na Boga !!! Nie po malych dawkach miejscowych
przez kilka dni. Czy to do Ciebie dociera? Naczytales sie czegos , ale nie
potrafisz przelozyc tego na konkretna chorobe i ocenic waznosc tego, co bylo
napisane. Wiec nie dziw sie, ze im dalej tak piszesz, tym bardziej
irytujesz.

> Czy Ty mi podałeś jakiekolwiek wyniki badań klinicznych, na poparcie tezy,
> że podawanie antybiotyku miejscowo w przypadku jęczmienia jest sensowne?
> Jeśli nie to, dlaczego żądasz ode mnie, żebym ja Ci je podał?

Czy mam Ci po raz trzeci podac strony do literatury
fachowej????????????????????? 2x juz podalem.
Czy uwazasz, ze jezeli ktos pisze ksiazke - podrecznik dla specjalistow,
ktory jest "biblia" wszystkich okulistow na SWIECIE to wymysla sobie bez
oparcia sie o dlugoletnie badania kliniczne???????
I ja niczego nie zadam, chcialem tylko byc podparl swoje twierdzenia w
oparciu o cos nieulotnego, tak jak ja Ci to podalem. Wiec badz tak dobry,
kolejny raz wzywam Cie, bys czytal co sie do Ciebie.

> Nie, nie tym się różnimy. Różnimy się tym, że ja nie neguję Twoje postawy,
> Ty mnie cały czas próbujesz zakrzyczeć. To już nie jest dyskusja tylko
> kłótnią.
> Pozdrawiam, andrzej

Skoro odbierasz merytoryczna dyskusje jako klotnie to przykro mi bardzo.
Prawda jest, ze w tej dyskusji brakuje mi dowodow z Twojej strony, ale coz,
tak bywa, ze nie zawsze oponent ma je w reku.
Skoro ich nie masz, lub z jakiegokolwiek powodu nie chcesz ich przedstawic
mysle, ze dalsza dyskusja nie ma sensu. Szkoda, bo myslalem, ze bedziemy
mogli wspolnie przeanalizowac udokumentowane racje.

pozdrawiam

casus

54. Data: 2003-10-27 22:14:42

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Anka Łazowska" napisał:
>
> To ja moze zacytuje fragment Pharmindexu (zrodlo bardziej wiarygodne):

Oj, coś mi się wydaje, że jednak jesteś z branży ;-). A tak przy okazji. W
informacji o leku zawsze należy podawać przeciwskazania. To samo źródło:

BiodacynaR ophthalmicum 0,3%

[...]
Przeciwwskazania
Nadwrażliwość na antybiotyki aminoglikozydowe.
Nie stosować długotrwale ze względu na rozwijającą się oporność bakterii.
[...]

Pozdrawiam, andrzej

55. Data: 2003-10-27 22:19:33

Od: "Anka Łazowska" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kolegow casusa i Roberta. [...]
> [...]
> przeszukiwarki, podobnych opinii na portalach medycznych znajdziesz bardzo

Nie wnikam w opinie innych lekarzy, tym bardziej nie mam zamiaru podwazac ich
kompetencji. Natomiast argumentacja obu kolegow wydaje mi sie logiczna, i
zgodna ze sztuka lekarska. A przy okazji mam do Ciebie pytanie: czy orientujesz
sie na tyle dobrze w sposobie dzialana lekow (antybiotykow), ich "losie" w
organizmie ludzkim (farmakokinetyka), ich sile oddzialywania na tenze organizm
w okreslonym czasie, ze z taka stanowczoscia mozesz cokolwiek w tym temacie
powiedziec, a szczegolnie wrzucac do "jednego wora" wszystkie antybiotyki?

> Jesteś w błędzie. Procedury stosowania antybiotyków w poszczególnych krajach
> czasami bardzo się różnią.

Moze inaczej. Skad wiesz jakie sa procedury stosowania antybiotykow w
lecznictwie polskim? Piszesz tak, bo tak Ci sie wydaje, czy mozesz to poprzec
odpowiednimi przykladami takich procedur? Czy masz dostep to tego typu
materialow?

> A dlaczego zaraz ranę operacyjną? No to ja przy okazji jestem ciekaw Twojego
> zdania, na temat zakrapiania sobie do oka codziennie, bez potrzeby, na
> przykład wspomnianej już Biodacyny? Podobno jest nieszkodliwa.

Ha. No i widzisz. Chodzi o to, ze rana pooperacyjna jest potencjalnie
przeciez "czysta".
Z zalozenia nie pownno byc tam zadnych bakterii, wiec nie ma potrzeby
stosowania antybiotyku. A jednak jest stosowany. Czyli glupota? Owszem - moze
sie cos "zdarzyc". Wiec poniekad profilaktyka. Ale w ilu przypadkach na ile
sie "dzieje"? Czy tez sadzisz, ze zastosowanie w tym przypadku Oxycortu oslabia
system immunologiczny?

> Pozdrawiam, andrzej
Rowniez.

Anka

56. Data: 2003-10-27 22:22:54

Od: "Anka Łazowska" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nadwrażliwość na antybiotyki aminoglikozydowe.
> Nie stosować długotrwale ze względu na rozwijającą się oporność bakterii.

Zwroc uwage, ze w przypadku jeczmienia jest to pare dni, czyli o dlugotrwalym
stosowaniu raczej nie ma mowy.

Anka

57. Data: 2003-10-27 22:27:58

Od: "Anka Łazowska" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oj, coś mi się wydaje, że jednak jesteś z branży ;-). A tak przy okazji. W
> informacji o leku zawsze należy podawać przeciwskazania. To samo źródło:

W informacji o leku nalezy podawac takze wiele innych rzeczy (wytyczne FIP). Ja
podalam tylko wskazania, jako, ze z Twojego postu wynikala, iz Biodacyna nie
powinna byc stosowana w przypadku jeczmienia, gdyz jest zbyt silnie dzialajacym
antybiotykiem. Zwroc takze uwage na to, ze powinna byc stosowana
PROFILAKTYCZNIE przed chirurgicznymi zabiegami na galce ocznej, czyli znowu w
momencie, kiedy, zdawaloby sie, nie ma takiej potrzeby. I zapewniam Cie, ze nie
jest to odosobniony przypadek, lecz takie sa procedury.

Anka

58. Data: 2003-10-27 22:44:15

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Krople do oczu przepisuje się w poważnych infekcjach bakteryjnych oka.
> Krople do oczu - dawkę przepisuje lekarz okulista po dokładnym rozpoznaniu

Proponuje oprzec sie na zrodle tzw prawnym - np Pharmindex ( kompendium
Lekow ), gdzie jest pelna i dokladna informacja, zgodna z ulotka. Jak widze,
juz dostales odpowiedz od Ani.:-)

casus

59. Data: 2003-10-27 22:44:48

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anka Łazowska" <a...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:226b.000006cc.3f9d9489@newsgate.onet.pl...
> [...]
> Bakteryjne zapalenie spojówek, rogówki, brzegów powiek, JĘCZMIEŃ,
> profilaktycznie przed zabiegami chirurgicznymi na gałce ocznej.

O prosze - i oto dowod !!!
casus

60. Data: 2003-10-27 22:44:58

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dawkach,
> ktore podalem. Ty stale patrzysz na ATB miejscowy jak na ogolny i

To Ty w moim odczuciu traktujesz drobną dolegliwość grubym kalibrem.

> [...]
bylo
> napisane. Wiec nie dziw sie, ze im dalej tak piszesz, tym bardziej

A co będzie, gdy ktoś za kilka dni będzie wymagał antybiotyku miejscowo do
oka w poważniejszej sprawie, a potem jeszcze w poważniejszej? A co gdy
pacjent wcześniej zażywał już całą furę antybiotyków na różne "drobne"
dolegliwości.

> [...]
> oparciu o cos nieulotnego, tak jak ja Ci to podalem. Wiec badz tak dobry,
> kolejny raz wzywam Cie, bys czytal co sie do Ciebie.

Dla mnie nawet Biblia nie jest święta, jeśli kłuci się ze zdrowym
rozsądkiem. W tej materii, miarodajne dla mnie mogą być tylko źródłowe
badania kliniczne.

> [...]
> mysle, ze dalsza dyskusja nie ma sensu. Szkoda, bo myslalem, ze bedziemy
> mogli wspolnie przeanalizowac udokumentowane racje.

Tu mnie rozbawiłeś, w pozytywnym znaczeniu ;-). Zrozum, że ja jako pacjent
mam prawo mieć swoje zdanie. Dla mnie zakrapianie do oka antybiotyku w
przypadku wystąpienia jęczmienia u osoby ze zdrowym układem odpornościowym,
wydaje się nie celowe. Można z powodzeniem sobie poradzić bez niego, o czym
pisze również wielu innych lekarzy. To wszystko już pisałem i nie chcę się
powtarzać...

Pozdrawiam, andrzej

!! gdzie leczyc !!
dobra klinika ginekologiczna na slasku...?
Niedoczynnosc tarczycy u 4-latka
linki
metoda PNF