co po braku wody - hydrofor i inne

1. Data: 2011-06-28 08:23:31

Temat: co po braku wody - hydrofor i inne
Od: "Stachu S." <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na chwile zabraklo wody w studni. Poznalem po dzwiku jaki wydawala
pompa/hydrofor.
Urzadzenia wylaczylem z pradu obawiajac sie zatarcia przy pracy bez wody.
Po godzinie wlaczone ponownie - wskazowka cisnienia na zbiornku wskazywala
coraz wiksze cisnienie, zmienil sie dzwiek pracy, pojawila sie woda.

Teraz jest wszystko ok, ale sa pytania:

Czy po takiej chwilowej przerwie moglo sie cos zapowietrzyc lub rozregulowac?
Czy nalezy cos sprawdzic lub poprawic w ukladzie?
zastanawiam sie nad zbiornkiem cisnieniowym wody, czy tam wskutek niedoboru
chwilowego wody i tloczenia/ssania przez pompe powietrza moglo sie cos
rozregulowac, np. zmineily sie poziomy wody/plywakow/czujnikow/czegokolwiek?

robic cos lub wezwac fachowaca? Czy powinno byc wszystko dobrze?

z gory dziekuje za pomoc
Stachu S.

2. Data: 2011-06-28 13:06:49

Temat: Re: co po braku wody - hydrofor i inne
Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stachu S." <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> rozregulowac, np. zmineily sie poziomy
> wody/plywakow/czujnikow/czegokolwiek?
>
> robic cos lub wezwac fachowaca? Czy powinno byc wszystko dobrze?

Chwilowy brak wody nie ma wpływu na działanie instalacji, pompa może się
jednak tak zapowietrzyć że sama nie zassa wody.Ale piszesz że zaczęła
pompawać.
Przy dłuższym braku wody zależnie od konstrukcji pomy może silnik zagrzać
się do niebezpiecznej temperatury (silnik zintegrowany z pompą), Oczywiście
dłuższa praca na sucho nie wpływa pozytywnie na żywotnośc pompy :(
Pompa hydroforowa nie wtłoczy samego powietrza do zbiornika - nie ma takiej
możliwości.
W przypadku starego zbiornika z poduszką powietrzną pompy miały taki "bajer"
że zasysały jakieś minimalne ilości powietrza aby uzupełniać poduszkę
powietrzną w zbiorniku (nie wiem jak to było robione ale słyszałem o czymś
takim), gdybyś w takiej instalacji spuścił za dużo wody to uciekło by też
powietrze ze zbiornika i należało by je dopompować.
Jeżeli nie zauważasz różnicy w częstotliwości włączania pompy to powinno być
wszystko ok.

Pozdr.

Gejzero

szukam programu do projektowania szafek
uszkodzenie przewodu w bębnie
Przeróbka komina nie znam sie
czajnik elektryczny z regulacja temperatury
Odp: Kosiarka elektryczna - wybór