co poza pierniczkami na choinkę?

1. Data: 2003-11-26 12:40:33

Temat: co poza pierniczkami na choinkę?
Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W zeszłym roku były pierniczki, a teraz przyszły mi do głowy ciasteczka
imbirowe.
Ale może Wy macie jakieś inne super propozycje?

Danka

1. Data: 2003-11-26 18:46:20

Temat: Re: co poza pierniczkami na choinkę?
Od: "Aniteczka" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja wieszam plastry pomaranczy suszone w piekarniku. Ladnie przepuszczaja
swiatlo lampek...
Pozdrawiam, Ania

1. Data: 2003-11-26 19:05:17

Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aniteczka" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> Ja wieszam plastry pomaranczy suszone w piekarniku. Ladnie przepuszczaja
> swiatlo lampek...
> Pozdrawiam, Ania

wow.....bomba
wykorzystam na pewno

Danka

1. Data: 2003-11-26 20:01:44

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Danka wrote:

> W zeszłym roku były pierniczki, a teraz przyszły mi do głowy ciasteczka
> imbirowe.
> Ale może Wy macie jakieś inne super propozycje?
>
> Danka

Wloskie orzechy pomalowane zlota farba, przewiazane czerwona wstazka...
male rumiane jabluszka z kokarda przy ogonie...wydmuszki z jajek
pomalowane klejem, rolowane w kruszu ze stluczonej babki
(bombki)...lancuchy z pop-cornu i jarzebiny...pierniczki z okienkami, w
ktorych zostaly stopione landrynki (swiatelka przez nie widac)...figurki
zrobione z ciasta, wysuszone i pomalowane...male bukieciki zasuszonych
kwiatow...sznurki na wykalaczkach zawieszone w sloikach z roztworem soli
tworza piekne, krystaliczne sople...na razie tyle pamietam.
Magdalena Bassett

1. Data: 2003-11-26 20:55:25

Od: "dżdżownica" <dżdżownica@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości
> Wloskie orzechy pomalowane zlota farba...na razie tyle pamietam.
I jeszcze reklamy McDonalda i Pizza Huty
Dżdżownica

1. Data: 2003-11-26 21:11:01

Od: Catalina <c...@u...plsocseks.net> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 26 Nov 2003 12:01:44 -0800, Magdalena Bassett
<m...@o...com> wrote:

>sznurki na wykalaczkach zawieszone w sloikach z roztworem soli
>tworza piekne, krystaliczne sople...na razie tyle pamietam.

To mnie zaintrygowalo - jak to sie robi?? Moge prosic o instrukcje??

--
Catalina
icq #54287160

1. Data: 2003-11-26 21:14:07

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

<m...@o...com> wrote:

> [...]
>kwiatow...sznurki na wykalaczkach zawieszone w sloikach z roztworem soli
>tworza piekne, krystaliczne sople...na razie tyle pamietam.

orzechy, cukierki i jablka to obwoiazkowe i u nas w domu. oprocz
tego wysuszone (w piekarniku) plasterki pomaranczy

trys, co lubi choinke a nie lubi swiat
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-11-26 21:42:29

Od: "maka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> trys, co lubi choinke a nie lubi swiat
> K.T. - starannie opakowana

Polskich swiat tez nie lubisz? Jest to możliwe?m.

1. Data: 2003-11-27 00:03:46

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Catalina wrote:

> To mnie zaintrygowalo - jak to sie robi?? Moge prosic o instrukcje??

Bierzesz sloik, napelniasz go goraca woda i dodajesz ile wejdzie soli,
mieszajac. Gdy woda jest nasycona, tzn. krysztalki soli kraza po dnie, a
nie chca sie rozpuscic, mieszanka jest gotowa. Wziac cos ciezkiego
niemetalowego, jak koralik szklany, przeciagnac przez niego sznurek,
zawiazac koniec na supel. drugi koniec sznurka zawiazac na srodku
patyczka przelozonego przez srodek otwartego sloika, mniej wiecej tak,
zeby sznurek obciazony koralikiem wisial w srodku w cieczy nasyconej
sola, jak knot w swieczce. Po pewnym czasie (niestety, nie pamietam, jak
dlugo - moze 2 tyg.?) zaczna na sznurku narastac krysztaly soli. Sloik
trzymany na zimnym parapecie stworzy wieksze krysztaly, ale wolniej,
natomiast postawiony na kaloryferze zrobi krysztaly szybko, ale drobniejsze.
MB

__________________
| | |
| | |
/ | \
/ | \
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| ( ) |
|_________________|

1. Data: 2003-11-27 06:17:12

Od: zGosiula <z...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:
> Bierzesz sloik, napelniasz go goraca woda i dodajesz ile wejdzie soli,
> mieszajac. [ciach opis]

Skąd ja to znam... Już wiem - ćwiczenie dla 7-klasistów z chemii z
krystalizaji ;-). Nie wiem, czy obecnie w gimnazjum jeszcze to jest...

--
Gosia

Sztuczny miodek
Poledwica z kaparami - potrzebny przepis na gwałt
Tort kanapkowy - szukam przepisu
Chinskie i co dalej
Pytanie do eksperta pierniczkowego