Chinskie i co dalej

1. Data: 2003-11-26 11:24:52

Temat: Chinskie i co dalej
Od: "DJB" <djb(malpka)@netday.pl> szukaj wiadomości tego autora

WOK = mieszanka chinska + cycki z kury + gryzbki moon + kielki + szczypiorek
+ makaron sojowy + sos sojowy + szczypiorek + przyprawy = kolacja
brakuje napoju alkoholowego
-wino ????
czy cos innego czekam na propozycje
licze na was - dodam ze mam zamiar do dostac dzisiaj w sklepie a nie gdzies
zamawiac DHL czy stolica :))

1. Data: 2003-11-26 11:47:44

Temat: Re: Chinskie i co dalej
Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

DJB wrote:
> WOK = mieszanka chinska + cycki z kury + gryzbki moon + kielki + szczypiorek
> + makaron sojowy + sos sojowy + szczypiorek + przyprawy = kolacja
> brakuje napoju alkoholowego
> -wino ????

przed chwila bylo walkowane, wystarczy sprawdzic przed zadaniem pytania
http://tinyurl.com/wmdi
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-11-26 12:38:01

Od: "DJB" <djb(malpka)@netday.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki juz znalazlem te posty ale i tak nic konkretnego

1. Data: 2003-11-27 08:38:29

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

=====
Oto cytat ze strony http://tinylink.com/?ldGCeNDFy3 :

Coraz częściej na naszych stołach pojawiają się dania z różnych kultur:
chińszczyzna, meksykańskie burritos, quesadillas, arabskie kebaby i
falafele. Łącząc bogato przyprawione i aromatyczne egzotyczne potrawy z
winami, należy zwrócić uwagę na dominujące smakowo składniki dania i sosów,
a także metodę przygotowania tych dań. Dobierając wino do potrawy ze
słodko-ostrym tajskim sosem curry, przyrządzanym z mleczkiem kokosowym, nie
należy sugerować się tym, czy sos będzie podany do drobiu, wołowiny czy
owoców morza. Najważniejszy jest zdecydowany smak curry. Do dań kuchni
orientalnej najbezpieczniej wybierać wina żywe, orzeźwiające, lekkie, z
owocowymi i kwiatowymi aromatami. Zawsze obroni się szampan lub wino
musujące, różowe, riesling, gewurztraminer czy shiraz (szczególnie do
pieczonych i grillowanych mięs).

OTO KILKA SPRAWDZONYCH ZESTAWIEŃ:

SAJGONKI - rosé, chenin blanc, colombard, pinot gris, sauvignon blanc

GYROS - cabernet franc, gamay, cabernet sauvignon, sangiovese

FALAFELE - pinot noir, merlot, zinfandel

SUSHI I SASHIMI - szampan wytrawny, pinot gris, riesling

QUESADILLAS - gamay, grenache, pinot noir, tempranillo, white zinfandel

KURCZAK CURRY NA OSTRO - rosé, riesling, chenin blanc

BURRITOS, TACOS, ENCHILADAS - shiraz, zinfandel, gamay, pinot noir

waldek
======

1. Data: 2003-11-29 17:59:58

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <bq22h5$mk1$1@opal.futuro.pl>, DJB <djb(malpka)@netday.pl>
wrote:

> WOK = mieszanka chinska + cycki z kury

O ile wiem kura nie jest ssakiem.

Władysław

1. Data: 2003-12-01 11:08:22

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los:

> O ile wiem kura nie jest ssakiem.

no i co z tego. Piersi kurze można kupić. Nie będę też lazł do sklepu i
prosił o bovine muscullus longissimus dorsi jak chcę kupić filet wołowy.

Waldek

1. Data: 2003-12-01 11:50:44

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <3...@u...fu-berlin.de>, Waldemar Krzok
<w...@u...fu-berlin.de> wrote:

> Wladyslaw Los:

> no i co z tego. Piersi kurze można kupić. Nie będę też lazł do sklepu i
> prosił o bovine muscullus longissimus dorsi jak chcę kupić filet wołowy.

Filet wołowy jest jak najbardziej poprawnym określeniem.
Natomiast cycek to pierś kobieca, w sensie gruczołu mlecznego kobiety,
lub sutek u ssaków. Kury nie mają sutków. "Pierś kurza" to filetowany
mięsień piersiowy kury, nie gruczoł.

Władysław

1. Data: 2003-12-01 15:50:30

Od: "mikw" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Natomiast cycek to pierś kobieca, w sensie gruczołu mlecznego kobiety,
> lub sutek u ssaków. Kury nie mają sutków. "Pierś kurza" to filetowany

Niestety WL ma rację, chociaż sam w sklepie prosze o kurzy biust.

Przypomniała mi się ksiazka Chmielewskiej z kotletami z wymiączka.

mikw

1. Data: 2003-12-01 17:39:01

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <bqfnto$e1c$1@news.onet.pl>, mikw <m...@p...onet.pl>
wrote:

> Niestety WL ma rację, chociaż sam w sklepie prosze o kurzy biust.

Dlaczego niestety?

Władysław

Pytanie do eksperta pierniczkowego
CANDY Trio kuchnia + piekarnik + zmywarka w jednym
Ciasto z dynia zamiast bananow/bardzo dobre i wyprobowane
orzechy włoskie
sernik