co to jest?!

1. Data: 2004-10-12 18:45:31

Temat: co to jest?!
Od: "SloMa" <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Chcialbym sie dowiedziec coz to jest za zaburzenie psychiczne.
Jakis czas temu, dosiadl sie do mnie w autobusie czlowiek, ktory
przez bite 35 minut mowil, a w zasadzie klocil sie sam ze soba...
Klocil sie tak zdecydowanie, ze ludzie spogladali nerwowo, czy przypadkiem
sobie czegos nie zrobi...
Przez 35 minut zdarzyl zwyzywac studentow, ksiezy, prostytutki, ojca,
kobiete z wozkiem, polityke Busha, polska demokracje, i jeszcze kilka
rzeczy.
Przez 10 minut udawalo mi sie wytrzymac w powadze, ale pozniej pelkem:/,
czlowiek mowil tak szybko, tak energicznie, i takim przedziwnym jezykiem ze
nie wytrzymalem.
W czasie tej podrozy, milczal przez minute, po czym zaczal cos opowiadac
(bardzo plynnie!) w jezyku niemieckim...

Przyznam sie ze z czyms takim tak osobiscie spotkalem sie poraz pierwszy.
Ostatnimi czasy na ulicach widac coraz wiecej osob intensywnie do siebie
przemawiajacych..

Moglby to ktos zdiagnozowac? Coz to jest za schorzenie? Skad to sie bierze?

2. Data: 2004-10-12 18:55:28

Temat: Re: co to jest?!
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 12 Oct 2004 20:45:31 +0200, SloMa wrote:

> Witam.
> Chcialbym sie dowiedziec coz to jest za zaburzenie psychiczne.
[...]

> Moglby to ktos zdiagnozowac?

Zaryzykuję stwierdzenie, że psychiatra, ale na pewno nie na podstawie
tego, co tutaj napisałeś. Za mało danych. Żeby postawić choćby wstępne
rozpoznanie lekarz musiał by takiego kogoś zbadać, bez tego można sobe
tylko gdybać.

> Coz to jest za schorzenie?

Oooo - możliwosci jest co najmniej kilka. Mógł się biedak rozmajaczyć na
wszelkim możliwym tle na przykład, mógł też halucynować (również na
wszelkim możliwym tle), a może i jedno, i drugie - a to o czym piszę to
tylko próba nazwania objawów, o których piszesz, a nie postawienia
rozpoznania.

> Skad to sie bierze?

Czasem z nadużywania pewnych substancji, a czasem (podejrzewam, że w
przeważającej większości przypadków) nie wiadomo skąd.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

3. Data: 2004-10-12 18:57:06

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 12 Oct 2004 20:45:31 +0200, SloMa wrote:

I jeszcze coś:)

> Ostatnimi czasy na ulicach widac coraz wiecej osob intensywnie do siebie
> przemawiajacych..

Bardzo możliwe, że ludzie o których piszesz po prostu używają tzw.
zestawów hands-free do telefonów komórkowych.

:>

4. Data: 2004-10-12 18:59:49

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

16s3o2n4zx7n1$....@a...coca.cola,
Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>:
> On Tue, 12 Oct 2004 20:45:31 +0200, SloMa wrote:
>
> I jeszcze coś:)

> Bardzo możliwe, że ludzie o których piszesz po prostu używają tzw.
> zestawów hands-free do telefonów komórkowych.

albo bezrobotni wybieraja sie na interwju :)

--
Robert

5. Data: 2004-10-12 19:11:44

Od: "SloMa" <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hmm...
raczej czlowiek w za przeproszeniem lachmanach nie uzywa telefonu
komorkowego.
Rowniez czlowiek spotkany w autobusie nie nalezal do schludnych (barrdzo
delikatnie ujete)
Z moich obserwacji to cos wystepuje u ludzi raczej baardzo biednych, byc
moze bezdomnych...
Kiedys tez spotkalem faceta ok 40 lat, z oddali elegancko ubrany, z bliska,
do garnituru bardzo
przecietnego, stare sandaly, brudne dziurawe skarpetki....
Moglo wygladac jak rozmowa z zestawem handsfree... ale po przygladnieciu sie
nic takiego nie zauwazylem

Sam niespecjalnie interesuje sie medycyna, w temacie schorzen nie jestem.
Opisalem to z pkt zwyklego pasazera
autobusu...

6. Data: 2004-10-12 19:25:36

Od: "SloMa" <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poseł samoobrony przygotowujący się do interpelacji?

:P

7. Data: 2004-10-12 19:31:13

Od: "_Mark_" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dla: SloMa <t...@a...pl>

> [...]
> rzeczy.

Poseł samoobrony przygotowujący się do interpelacji?

pzdr

8. Data: 2004-10-12 20:03:01

Od: "Kasia A" <buniapl(nic)@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

z tego co sie orientuje to jest taka choroba wlasnie ktora sie objawia
sprawianiem krzywdy sobie i innym bez mozliwosci tego opanowania ale nazwy
samej nie znam, wiem ze kiedys bylo w "rozmowach w toku" w tvn spotkanie
wlasnie z chorym na taka chorobe-z takim czlowiekem bardzo trudno sie
dogadac a czasem nawiazac jakis kontakt, ale wiem tez napewno ze w wawie
prof. Ząbek operowal takiego chorego wszczepiajac mu elektrody do mozgu
(takie jak przy Parkinsonie) i efekt byl dosc duzy-mozna by rzec
fantastyczny bo czlowiek ten mogl po wielu latach choroby wreszcze spokojnie
porozmawiac ze swoimi znajomymi
wiecej nic nie wiem...na ten temat :]

--
( )''. .''( )
( (Y) )

9. Data: 2004-10-12 20:45:39

Od: "Kasia D." <k...@m...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

W "Rozmowach w toku" to chyba byl czlowiek z zespolem Tourette'a.
Dla turetykow bardziej charakterystyczne sa wulgaryzmy i gwaltowne
tiki niz samo mowienie do siebie, poza tym - jesli sie nie myle -
ich ataki sa krotsze (raczej kilka minut niz 35). Ale kto wie?

10. Data: 2004-10-12 21:07:57

Od: "SloMa" <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tiki niz samo mowienie do siebie, poza tym - jesli sie nie myle -
> ich ataki sa krotsze (raczej kilka minut niz 35). Ale kto wie?

Faktycznie wulgaryzmami sial bardzo namietnie... blablabla "No kurwosci
nieczyste!!"

Dobry urolog w Szczecinie poszukiwany
objawy guza mózgu.
penicylina