co to jest ESICA i KRWAWNICE?

1. Data: 2006-01-30 20:49:35

Temat: co to jest ESICA i KRWAWNICE?
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bo takie slowa padly przy wyniku kolonoskopii...wynik dopiero za 10 dni:(

"obejrzano jelito do zastawki k-k-. w esicy nieco wzmozony rysunek
naczyniowy-pobrano wycinki. poza tym sluzowka z zachowanym rysunkiem
naczyniowym, rozowa, lsniaca. nieznacznie rozpulchnione, pokryte malinbowa
sluzowka krwawnice. rozpoznanie: choroba hemoroidalna I st. makroskopowo
jelito w normie. do oceny his-pat wycinki z esicy."

2. Data: 2006-01-30 22:25:18

Temat: Re: co to jest ESICA i KRWAWNICE?
Od: "beamb" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jelito grube składa się z klilku fragmentów nazwanych od skojarzenia z
położeniem w jamie brzucha (wstępnica, poprzecznica, zstępnica, esica,
odbytnica).
Esica to taki odcinek jelita, który przechodzi z lewej częsci brzucha do
środka (już na samym końcu jelita) i przypominało to komuś literę S więc tak
to nazwano. Idąc "od tyłu" znajduje się powyżej odbytnicy.
Krwawnice to inaczej hemoroidy, czyli też żylaki odbytu (choś ta nazwa nie
do końca jest słuszna) - są to rozszrzone naczynia krwionośne w odbytnicy
lub okolicy odbytu. Cierpi na to szeroka grupa ludzi. W rozpoznaniu z resztą
jest napisane choroba hemoroidalna.

3. Data: 2006-01-30 23:13:06

Od: "Siliana" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

beamb <b...@w...pl> napisał(a):

> Esica to taki odcinek jelita, który przechodzi z lewej częsci brzucha do
> środka (już na samym końcu jelita) i przypominało to komuś literę S więc
> tak to nazwano. Idąc "od tyłu" znajduje się powyżej odbytnicy.

jesli to nie polip, to co to moze byc, ze pobrano wycinek?

i bardzo dziekuje za rozszyfrowanie pojec:)

4. Data: 2006-01-30 23:31:28

Temat: wzmożony rysunek naczyniowy-co to znaczy?
Od: "siliana ." <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2006-01-31 01:07:56

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jesli to nie polip, to co to moze byc, ze pobrano wycinek?

Nic, pobrano wycinek zeby sie pozniej nikt nie czepial jak by cos
ewentualnie bylo, ale to raczej bardzo malo prawdopodobne.

--
Pozdrawiam Norbert :-)

6. Data: 2006-01-31 07:55:00

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Norbert napisał:

> jesli to nie polip, to co to moze byc, ze pobrano wycinek?
> Nic, pobrano wycinek zeby sie pozniej nikt nie czepial jak by cos
> ewentualnie bylo, ale to raczej bardzo malo prawdopodobne.
Wiesz, nie tylko polipy są rozpoznawane w hist-pat... ale tu nie wiemy
nawet czemu skopię wykonywano.

--
Krzysiek, EBP
W Polsce za humanistę uchodzi nie ten, kto zna łacinę i grekę, ale ten

7. Data: 2006-01-31 12:44:20

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiesz, nie tylko polipy są rozpoznawane w hist-pat... ale tu nie wiemy
> nawet czemu skopię wykonywano

Zle cytujesz i pod zlym postem odpowiadasz, ba jak rozumiem to nie do mnie?!

--
Pozdrawiam Norbert :-)

usg tarczycy- interpretacja wyniku
Helicobacter pylori - dieta