co to jest backstitch ?

1. Data: 2003-02-16 17:29:57

Temat: co to jest backstitch ?
Od: "Ela" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

W poniższym poście "Haftowany obrazek - jak zacząć" Zosia użyła słowa
backstitch. Ja haftuje obrazki ściegiem gobelinowym tzn. w każdą dziurkę
wbijam igle i wychodzą takie supełki. Wygląda to bardzo ładnie i zachowane
są najdrobniejsze kształty i kolory wyszywanych kwiatów. Tło robię
pólkrzyzykami. Więcej czasu to pochłania, ale uważam, że lepiej mniej zrobić
ale ładnie.

Pozdrawiam

Ela

1. Data: 2003-02-16 17:49:18

Temat: Re: co to jest backstitch ?
Od: "maja" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam !
backstitch to kontur jakiejs czesci w haftowanym obrazku. sa obrazki, ktore
po wyhaftowaniu wygladalyby na romyte lub mdle. wtedy stosuje sie wlasnie
konturki (sa zaznaczone zawze na schemacie). obrazek nabiera wyrazistosci i
naturalnosci. acha, gdy wyszywa sie 3 nitkami, to backstitch 1 niteczka.

maja (Rzeszow)

1. Data: 2003-02-16 19:40:11

Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ela wrote:
> [...]
> są najdrobniejsze kształty i kolory wyszywanych kwiatów. Tło robię
> pólkrzyzykami. Więcej czasu to pochłania, ale uważam, że lepiej mniej zrobić

backstitch= ścieg za igłą. Przy obrazkach robi się nim kontury
mogą być jeszcze french knots= supełki, czasem robi się nimi np. wnętrza
kwiatów itp.
Pozdrawiam
Julita

1. Data: 2003-02-17 07:47:57

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Ela:)))
Podaję linki gdzie jest pokazane jak backstitch wygląda i jak sięgo robi:
http://www.lysator.liu.se/~offe/kors/tutorial/cross6
.html
http://www.gloria-pat.com/resources/basics.html

Pozdrawiam;)
Zosia

1. Data: 2003-02-17 15:37:19

Od: "Elżbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ela" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> są najdrobniejsze kształty i kolory wyszywanych kwiatów. Tło robię
> pólkrzyzykami. Więcej czasu to pochłania, ale uważam, że lepiej mniej

Hmm, czegos nie rozumiem:( Jak robisz te supelki?

Elzbieta

1. Data: 2003-02-17 18:56:40

Od: "AnnaD" <q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

. Ja haftuje obrazki ściegiem gobelinowym tzn. w każdą dziurkę
> wbijam igle i wychodzą takie supełki.
. Tło robie pólkrzyzykami. >
> Pozdrawiam
>
> Ela

Hmmm..... haftuje tylko sciegiem gobelinowy (mam na mysli nie XXX) i do tej
pory myslalam, ze to półkrzyżyk:) Napisz wiecej o swoich "supełkach". A moze
to french knots?
pozdrawiam,
Anna

1. Data: 2003-02-17 21:07:34

Od: "ela0626" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tej
> pory myslalam, ze to półkrzyżyk:) Napisz wiecej o swoich "supełkach". A

Zaświadczam że gobeliny Ani są prześliczne. Sama widziałam. Ale ja i tak
wolę xxx.

Aniu kochanie, nie zmieniaj tak często swojego nicka bo jeszcze trochę i
będziemy zastanawiać się kto zacz?

Pozdrawiam

Ela

1. Data: 2003-02-18 05:56:52

Od: "Ela" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AnnaD" <q...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
tej
> pory myslalam, ze to półkrzyżyk:) Napisz wiecej o swoich "supełkach". A

Może źle sie wyraziłam pisząc supełki - w każdą dziurkę wbijam nitkę ale nie
jest ona napięta, zostawiam lekki luz. Poniewaz tych dziurek jest dużo na
kanwie, to tych nitek powbijanych jest sporo i jedna drugą lekko podnosi co
robi wrażenie wypukłości i nitki wygladaja jak małe supełki. Nie jest to
french knots.

Pozdrawiam

Ela

1. Data: 2003-02-18 06:50:20

Od: "Gocha" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
co
> robi wrażenie wypukłości i nitki wygladaja jak małe supełki. Nie jest to

Ja proponuję jakiś skanik podesłać. Bardzo mnie to zainteresowało. Wietrzę
nosem technikę, której jeszcze nie znam. A musisz wiedzieć, że to działa na
mnie jak płachta na byka. Gdybyś możesz mi tą technikę jakoś zaprezentować
lub w inny sposób przybliżyć będę zobowiązana.
Gocha

1. Data: 2003-02-18 08:39:38

Od: Monga <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

"Ela" <e...@w...pl> :

> [...]
> jest dużo na kanwie, to tych nitek powbijanych jest sporo i jedna
> drugą lekko podnosi co robi wrażenie wypukłości i nitki wygladaja jak

Temat też mnie zaciekawil, ale dalej nie do końca rozumiem jego ideę. Może
napisz jeszcze raz dokładniej tak wiesz zupełnie łopatologicznie ;)

Mamy powiedzmy taką sytuacje na kawie (to są 4 dziurki):

3. 4.
1. 2.

Załóżmy że mamy właśnie igłę z nitką pod kanwą - ja Twój opis zrozumiałam
tak:
a) wbijasz się od spodu w dziurkę 1, po czym 'wykręcasz igłą' i z powrotem
wbijasz się tym razem od góry w dziurkę 1 - ale nie ciągniesz do końca bo
oczywiście by się spruło
b) wbijasz się od spodu w dziurkę 2, i robisz ten sam manewr co w punkcie
c) to samo dla wszystkich innych dziurek na kanwie

Tak to rozumiem, ale wydaje mi się, że nie da się tak robić, ponieważ
będzie się to pruło pd razu. Po drugie żeby taka robótka wyglądała
przyzwoicie to musiałaby to być bardzo gęsta kanwa - inaczej wydaje mi
się, że będzie za bardzo prześwitywała ta kanwa, która jest między
dziurkami.

No i po trzecie to co opisałam to przypomina mi haft smyrneński, a na
pewno nie jest to haft gobelinowy :)

Tak więc czekam na szczegółowe wyjaśnienia :)))

Pozdrawiam,
Monika

--
m...@p...fm