Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: kszeslaf hoopqa <p...@c...prl>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: co to jest informacja? [crosspost]
Date: Mon, 23 Aug 2010 19:39:14 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 55
Message-ID: <i4uip2$cqt$1@inews.gazeta.pl>
References: <i41daj$6ab$1@inews.gazeta.pl> <i4h96v$33r$1@news.dialog.net.pl>
<3...@v...googlegroups.com>
<7...@f...googlegroups.com>
<i4hfjm$6s3$1@news.dialog.net.pl>
<6...@u...googlegroups.com>
<f...@l...googlegroups.com>
<i4ie47$n68$1@inews.gazeta.pl>
<1...@u...googlegroups.com>
<i4int1$f02$1@news.onet.pl>
<6...@q...googlegroups.com>
<i4jgnl$amj$1@inews.gazeta.pl>
<a...@l...googlegroups.com>
<i4jkta$nvl$1@inews.gazeta.pl>
<d...@l...googlegroups.com>
<i4jmgu$t0e$1@inews.gazeta.pl> <i4rq4q$7r4$1@inews.gazeta.pl>
<i4ru8f$l37$1@inews.gazeta.pl> <i4tqfg$cuf$1@inews.gazeta.pl>
<i4tquo$eli$1@inews.gazeta.pl> <i4tu4j$pm3$1@inews.gazeta.pl>
<i4u0lh$376$1@usenet.news.interia.pl>
NNTP-Posting-Host: static-202-159.is.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1282592354 13149 217.144.202.159 (23 Aug 2010 19:39:14 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 23 Aug 2010 19:39:14 +0000 (UTC)
X-User: m1k
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.filozofia:206486 pl.sci.psychologia:555680
Ukryj nagłówki
Mon, 23 Aug 2010 16:30:08 +0200, tako rzecze Robakks:
>>>>>>> Za zabójstwo człowieka grożą surowe kary, a za zabójstwo stołka
>>>>>>> nikt nikogo nie karze. Te kary za mord są dlatego surowe, bo
>>>>>>> człowiek jest podmiotem i ustawodawcy to wiedzą. Można sobie
>>>>>>> oczywiście tworzyć takie idiotyzmy teoretyczne, że podmiotów
>>>>>>> nie ma, ale mnie teorie nie kręcą. To nowomowa odmóżdżająca.
>>>>>>> Robakks
>>>>>>> *°"˝'´¨˘`˙?^:;~>¤<×÷-.,˛¸
>>>>>
>>>>>> można przyjąć, że podmiot istnieje jako wynik konsensusu - efekt
>>>>>> jest może nieco gorszy od istnienia skupisk materii wywołanych
>>>>>> grawitacją, ale nie można oczekiwać od złożonych struktur, że
>>>>>> będą się zawsze zachowywać zgodnie z prostymi regułami (np. nie
>>>>>> zabijaj)
>>>>>
>>>>> Podmiot istnieje jako obesrwacja siebie w porównaniu z innymi
>>>>> żywiołami. Jestem podmiotem bo posiadam umiejętność powstrzymania
>>>>> się przed odruchami. To ja decyduję, a nie natura. Edward Robak*
>>>>> z Nowej Huty
>>>>> ~>°<~
>>>>> miłośnik mądrości i nie tylko :)
>
>
>>>> podmiotowość w oderwaniu od innych podmiotów? to tylko jakiś tylko
>>>> "boski" kompleks ;)
>
>>> hehe
>>> "Myślę, więc jestem"
>>> Czy da się myśleć w oderwaniu od innych myślących? Ano da się.
>>> Z oceną własnej podmiotowości jest dokładnie tak samo. :)
>>> Robakks
>>> *°"˝'´¨˘`˙?^:;~>¤<×÷-.,˛¸
>
>> to tylko inteligencja, podmiotowość należy zaś do holistycznych
>> fenomenów synergicznej emergencji inteligentnych indywiduów
>
> W ten sposób doszliśmy do consensusu: Każdy ma taką podmiotowość jaką
> w sobie odkryje. Moja jest prosta i łatwa do zrozumienia:
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ "To ja decyduję o
> sobie, a nie natura - więc jestem podmiotem decyzyjnym"
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Twoja podmiotowość
> jest trudniejsza i przynależy tylko inteligentnym indywiduom
> w zakresie holistycznych fenomenów synergicznej emergencji.
> OK.
> Edward Robak* z Nowej Huty
Podmiot decyzyjny posiada różne mniej, lub bardziej niezidentyfikowane
zakresy swobody, będący m.in. pochodną jego wpływu na naturę.
Czy gdyby np. natura zdecydowała, że w internecie nie można próbować
pozostawać incognito pod rygorem... powiedzmy czasowego odcięcia, to
czy pozostanie przy pozostawaniu w jawności byłoby decyzją, czy też
naturalną konsekwencją?
|