co to za choroba?

1. Data: 2002-04-15 13:12:01

Temat: co to za choroba?
Od: "Anna" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
jako nastolatka czesto chorowalam na anginy ropne
ciagle chodzilam po lekarzach bralam antybiotyki
wreszcie na prawie wszystkie moje bakterie sie uodpornily
nawet raz czy dwa mialam jakies szczepionki na bazie bakterii z gardla i
nosa
teraz od p[rzeszlo 10 ciu lat chodze z nalotami ropnymi na gardle
wyglada to tak ze zaczyna bolec mnie gardlo pojawiaja sie czopy
nie mam ani temperatury ani innych objawow
kiedys jakis lekarz zalecil mi abym zdrapywala owe czopy lyzeczka

Mam pytanie czy tego typu dolegliwosc?! jest szkodliwa na caly organizm
tzn czy tak samo jak po anginach nie leczonych (bo to chyba jest nieleczona
angina?) moge miec klopoty z sercem i stawami
przyznam ze stawy to bola mnie juz od paru lat okresowo w czaie nie
sprzyjajacej aury (wilgoc itp)
pozdrowienia
anica:))
prosze tez o opinie lekarzy

2. Data: 2002-04-15 13:42:00

Temat: Re: co to za choroba?
Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> angina?) moge miec klopoty z sercem i stawami
> przyznam ze stawy to bola mnie juz od paru lat okresowo w czaie nie

Jezeli przyczyna stanow zaplnych gardla byly paciorkowce (szczegolnie
Streptococcus pyogenes) to rzeczywiscie jedna z przykrych konsekwencji
niedoleczenia jest reumatoidalne zapalenie stawow. Nalezaloby w twoim
przypadku wykonac kilka badan aby sie upewnic co jest przyczyna bolu tj.
ASO, Latex, Rf, a wprzypadku bolu gardla zrobic wymaz i znalezc przyczyne
stanu zapalnego. To ze strony mikrobiologicznej, natomiast moznna jeszcz
wykonac badania analityczne i dopiero caloksztalt oceniac pod katem
chorobowym. Najlepiej jak zrobi to lekarz (moze byc reumatolog), a nie grupa
dyskusyjna.
Jezeli chodzi o serce to bakterie te (patrz wyzej) rzeczywiscie oprocz
powinowactwa do stawow maja tez tendencje do kolonizowania zastawek i
wsirdzia , co w konsekwencji moze doprowadzic do powaznych schorzen. Dlatego
powinnas jak najszybciej udac sie do lekarza i sprawdzic przyczyne boli.
z zyczeniami zdrowia
violeczka

3. Data: 2002-04-15 15:25:06

Od: "Marek Bieniek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Użytkownik "violeczka" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
8><
> Jezeli przyczyna stanow zaplnych gardla byly paciorkowce (szczegolnie
> Streptococcus pyogenes) 8><

Eeee tam, od razu RZS czy choroba reumatyczna... Spokojnie.
U osób z mocno 'zniszczonymi' migdalkami podniebiennymi czesto zdarza sie,
ze w kryptach zbieraja sie resztki pokarmowe i w polaczenu ze zluszczonymi
nablonkami i innymi swinstwami tworza bialo-zoltawe czopy. Sposoby sa na to
2. O ile migdalki poza tym sa zdrowe - po prostu nalezy sobie to
'wydlubywac' w/w lyzeczka (i warto, bo bardzo to niemile kiedy 'urosnie') -
na jakis czas ma sie spokoj z swedzeniem w migdalkach i niemilym zapachem z
ust. Natomiast jesli w migdalkach cos sie tli zapalnie - nalezy rozwazyc ich
usuniecie. Jako profilaktyke roznych brzydkich chorob. Decyzja nalezy do
laryngologa - to on obmacawszy migdalek i zrobiwszy swoje layngologiczne
czary-mary moze nam to lub owo zalecic. Jesli mnie by zalecil
tonsilektomie - pewnie bronil bym sie rekami i noegami - wyjatkowo paskudnie
to wyglada :))

Pozdrawiam

m.

co pomoze na dlugotrwaly katar??????????
Mazindol - co sądzicie
Szczepienia przed wyjazdem nad Morze Azowskie
8 miesiac ciazy
Borelioza i inne straszydla