co z białek

1. Data: 2001-10-16 08:37:29

Temat: co z białek
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nexus pytał mnie co można zrobić z samych białek, może macie jakieś
sprawdzone przepisy?
Ja rzadko cos robię z samych białek, raczej z żółtek, więc to co teraz podam
jest po preostu wygrzebane z internetu.

SKŁADNIKI:

5 białek,
18 dag (niepełna szklanka) cukru pudru,
cukier waniliowy,
tłuszcz do blachy

SPOSÓB WYKONANIA:

Białka umieścić w misce ustawionej na garnku z gotującą się wodą. Wsypać
cukier puder i cukier waniliowy i mieszać białka łyżką tak długo, aż cukier
całkowicie rozpuści się. Zestawić naczynie z kąpieli wodnej i ubijać białka
robotem lub trzepaczką do uzyskania bardzo sztywnej piany. Małe beziki kłaść
łyżką lub wyciskać szprycą na blachę wysmarowaną tłuszczem. Suszyć je w
letnim piekarniku przy uchylonych drzwiczkach przez co najmniej 3 godziny.
Do piany można dodać łyżeczkę kakao lub kawy rozpuszczalnej.

Białkowiec
SKŁADNIKI:

60 dag (3 szklanki) mąki,
szklanka białek,
szklanka oleju słonecznikowego lub oliwy,
35 dag (1 1/2 szklanki) cukru,
1/2 szklanki letniego mleka,
łyżeczka proszku do pieczenia,
cukier waniliowy lub esencja zapachowa,
tłuszcz i tarta bułka do formy

SPOSÓB WYKONANIA:

Białka ubić z cukrem. Do piany dodawać stopniowo olej, przesianą mąkę
wymieszaną z proszkiem do pieczenia i mleko, ciągle ubijając. Na końcu można
dodać bakalie. Ciasto wlać do formy wysmarowanej tłuszczem i wysypanej tartą
bułką. Piec w umiarkowanie gorącym piekarniku około 45 min.

Wkn

1. Data: 2001-10-16 09:13:40

Temat: Re: co z białek, albo z samych zoltek?
Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
: Nexus pytał mnie co można zrobić z samych białek, może macie jakieś
: sprawdzone przepisy?
A ja w sprawie zoltek ktore zostaly po pieczeniu "Cyckow Cyganki". Jest ich 6,
na kogel-mogel to troche za duzo ;o)
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-10-16 09:22:47

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik {Wilma} <w...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9qgtp1$8fg$...@g...uci.agh.edu.pl...

> [...]
> : sprawdzone przepisy?
> A ja w sprawie zoltek ktore zostaly po pieczeniu "Cyckow Cyganki". Jest

zrób kruche ciasto, szarlotke na przykład: ciasto kruche z odrobina
smietany, duzo podgotowanych jabłerk i znowu ciasto, np. w krateczkę, pycha

I jeszcze mozna sernik na zimno taki lodowcowy :-))

Wkn

1. Data: 2001-10-16 10:50:17

Temat: Re: co z białek
Od: "syku" <s...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja robilem placek wiorkowy:

5 bialek
1 szklanka cukru
2 paczki wiorkow kokosowych

bialka ubic, dodac cukier i ubijac az sie rozpusci, dodac wiorki piec np w
prodzizu ok 25 minut (do zlotawo brazowego kolorku) na dno najlepiej polozyc
folie aluminiowa.

1. Data: 2001-10-16 12:07:44

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "syku" <s...@k...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> bialka ubic, dodac cukier i ubijac az sie rozpusci, dodac wiorki piec np w
> prodzizu ok 25 minut (do zlotawo brazowego kolorku) na dno najlepiej

Z tych samych składników można zrobić kokosanki.
Zeby miały ładny kształt dobrze jest pianę ubitą z cukrem poubijać na
parze - robi się to tyle czasu aż piana zaczyna się rwać (z pół godziny)
Do tak ubitej piany dodać wiórki, szprycą wycisnąc kokosanki na blachę
wyłożoną papierem do pieczenia i upiec na złoto.
Kokosanki sa pyszne, mozna je przechowywać, ale na ogół szybko są zjedzone
;-)

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-10-16 12:21:49

Od: "Maria U." <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Do mojego torta orzechowego do ciasta daje sie same bialka. Pieke 3 krazki, na
kazdy krazek przypadaja 3 bialka, 12 dag cukru i 12 dag zmielonych orzechow.
Bialka ubic na sztywno, dodac cukier, ponownie porzadnie ubic, dodac orzechy i
wymieszac. Ciasto wylozyc do tortownicy i upiec. Ja pieke 3 takie krazki i
przekladam masa, jednak czasem pieke 1 krazek i zjadam sam, lub czyms smaruje
(np. serkiem toska wymieszanym z koglem-moglem), albo polewam polewa
czekoladowa. Jest bardzo smaczny.

Maria

1. Data: 2001-10-16 20:14:22

Od: "zurki" <z...@p...ats.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> : sprawdzone przepisy?
> A ja w sprawie zoltek ktore zostaly po pieczeniu >>"Cyckow Cyganki". Jest

Witam,
z bialek slynne cycki murzynki (inaczej pijak) a z zoltek faworki vel chrust
:)
Pozdrowionka,
GGGosia

1. Data: 2001-10-16 23:04:15

Od: "Quefear" <q...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wkn <w...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9qgrl4$15a$...@n...tpi.pl...
> Nexus pytał mnie co można zrobić z samych białek, może macie jakieś
> sprawdzone przepisy?

Proste ciasto:

pięć białek
10dk masła
10 dk cukru
10 dk mąki
skórka pomarańczowa

Białka ubić na sztywno dodając cukier
potem dodać masło rozpuszczone, ale już wystudzone
wymieszać dodać mąkę, wymieszać dodać skórkę z cytryny.
wymieszać wlać do tortownicy.
piec jakieś 45 -60 min
nie rośnie więc najlepiej sprawdzać wbijając wykałaczkę.

cienki, dobry placuszek

pozdrawiam

Quef

1. Data: 2001-10-17 05:49:00

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

:
[...]

Dzieki. Twoja stronke mam w ulubionych i juz znalazlam ;o))
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-10-17 06:01:27

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

{Wilma} <w...@s...pl> wrote:

> Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisa" w wiadomości
> : Nexus pyta" mnie co można zrobić z samych bia"ek, może macie jakieś
> : sprawdzone przepisy?
> A ja w sprawie zoltek ktore zostaly po pieczeniu "Cyckow Cyganki". Jest ich 6,
> na kogel-mogel to troche za duzo ;o)

ajerkoniak?

Wladyslaw

anomalie