co ze spirytusu? jak zrobic szybko dobra wodke?

1. Data: 2008-11-06 11:19:13

Temat: co ze spirytusu? jak zrobic szybko dobra wodke?
Od: wujek staszek <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

cześć, dostałem litr spirytusu, na piątek wieczór jest potrzeba jego wypicia
:-). Jak szybko zrobić dobrą wódkę? Z wodą rozrobić to wiem, ale może jeszcze
cóś dodać? Ma być dla chłopów, nie dla bab.

2. Data: 2008-11-06 12:45:48

Temat: Re: co ze spirytusu? jak zrobic szybko dobra wodke?
Od: Alex <s...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

wujek staszek pisze:
> cześć, dostałem litr spirytusu, na piątek wieczór jest potrzeba jego
> wypicia :-). Jak szybko zrobić dobrą wódkę? Z wodą rozrobić to wiem, ale
> może jeszcze cóś dodać? Ma być dla chłopów, nie dla bab.

Porterówkę bym zrobił, ale jak mało ludzi a dużo wódki to rano może być
dramat

3. Data: 2008-11-06 19:59:52

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Alex pisze:

> Porterówkę bym zrobił, ale jak mało ludzi a dużo wódki to rano może być

Szkoda, że nie piszesz jak.
pozdr. Jerzy

4. Data: 2008-11-06 21:08:57

Od: "Nika" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój wujek uprawiał rozrabianie spirytusu sokiem z białych winogron,
proporcje jak przy rozrabianiu wodą.
--
Nika

5. Data: 2008-11-06 22:45:42

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Lis, 20:59, JerzyN wrote:
> [...]
> Szkoda, że nie piszesz jak.

Wedle życzenia;)
1/2 litra spirytusu
1 litr porteru (oj, ciężko teraz dostać)
szklanka cukru
laska wanilii (prawdziwa)
Podgrzać porter z cukrem i wanilią.
Po ostygnięciu dodać spirytus.

Mimo, że to słodka wódka, to facetom ona smakuje;p

--
Pozdrawiam :)
JM

6. Data: 2008-11-07 05:31:30

Od: wujek staszek <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

JaMyszka pisze:

> Wedle życzenia;)
> 1/2 litra spirytusu
> 1 litr porteru (oj, ciężko teraz dostać)

Łeee, to będzie miało jakieś 33 %..

> szklanka cukru
> laska wanilii (prawdziwa)
> Podgrzać porter z cukrem i wanilią.
> Po ostygnięciu dodać spirytus.

Ale spróbuję z mniejszą ilością piwa (pół na pół), i dam mniej cukru Dzięki...

7. Data: 2008-11-07 12:06:28

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Lis, 06:31, wujek staszek wrote:
> [...]
> Łeee, to będzie miało jakieś 33 %..

Tia...

> [...]
> Ale spróbuję z mniejszą ilością piwa (pół na pół), i dam mniej cukru Dzięki...

A na drugi dzień zobaczysz śmiejącą się myszkę;p

8. Data: 2008-11-07 15:30:33

Od: "D" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> :-). Jak szybko zrobić dobrą wódkę? Z wodą rozrobić to wiem, ale może
> jeszcze
> cóś dodać? Ma być dla chłopów, nie dla bab.

Cytryno-winogronówka Dorasi

? l spirytusu 96%

1 l soku z białych winogron (musi być sok, nie napój)

1 cytryna, obrana, pokrojona w plastry (ja daję bez skórki, ale można też z
nią, wtedy ma trochę goryczki w sobie)

Wszystko wymieszać, po 12-24 godzinach wyjąć cytrynę, po 2-3 dniach gotowe
do picia.

Dla chłopów - proporcje 1:1. Dla kobiet - przecedzić. Wersja express:
zamiast plastrów cytryny dodać sok wyciśnięty z cytryny.

Polecam, bo napój naprawdę dobry i szybko się "przeżera" (bardzo spragnieni
nawet po godzinie-dwóch mogą próbować ). Można schłodzić - jeszcze lepszy.

Tych, którzy zdecydują się na spróbowanie, proszę o ocenę mojego przepisu.

Dorota

9. Data: 2008-11-07 18:36:58

Od: "n.jerzy" <n...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wujek staszek" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
j...
> cześć, dostałem litr spirytusu, na piątek wieczór jest potrzeba jego
> wypicia :-). Jak szybko zrobić dobrą wódkę? Z wodą rozrobić to wiem, ale
> może jeszcze cóś dodać? Ma być dla chłopów, nie dla bab.

Ale mecyje,bierze sie kawalek chleba zwany popularnie pietka i po
wyskrobaniu miekkiej czesci w wykonana miseczke sypie sie cukier i podpala
chleb i cukier w tej pietce, jezeli sa jakies problemy to mozna zaczac
podpalanie tego "urzadzenia " na gazie.Zbierac skapujacy topiony cukier do
szklaneczki gdzie jest juz wstepnie rozrobiony spiryt, rozrobic, rozmieszac
i wlac do glownego roztworu ktory doprowadzic mozna do "sily" okolo
40%.Uzyskuje sie klasyczna przepalanke i dalej juz chyba wiecie co z tym
robic -:))
juras

10. Data: 2008-11-07 19:09:03

Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik n.jerzy napisał:

> [...]
> i wlac do glownego roztworu ktory doprowadzic mozna do "sily" okolo
> 40%.Uzyskuje sie klasyczna przepalanke i dalej juz chyba wiecie co z tym

W wersji, którą znam, podpala się trochę nierozrobionego spirytusu w
szklaneczce, nad tym trzyma się piętkę z cukrem, żeby skapywało.
Piętkę trzyma się w obcęgach, a cały napój nosi nazwę obcęgówy :)

Najpiękniejszą muzyką przed snem

PLUSKWIANYM PODGLADACZOM
Żyto - Wwa
Re: Uwaga!!