co zjeść w tym tygodniu?

1. Data: 2001-06-04 08:03:27

Temat: co zjeść w tym tygodniu?
Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

czekam na wszelkie propozyccje, obiady, kolacje, desery.
coś nowego...
chyba zaczynam odczuwać pustke kulinarną. jak to zniesie mój najkochańszy???
ratujcie. :)
pozdrawiam
kachna
w Szczecinie nadal zimno :(

1. Data: 2001-06-04 08:18:42

Temat: Re: co zje?ć w tym tygodniu?
Od: "Aldik" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kasiek" <k...@w...ps.pl> napisał w wiadomości
> czekam na wszelkie propozyccje, obiady, kolacje, desery.
> coś nowego...

Ok, no to może bardzo prosty pomysł na fajny obiadek:
potrzebne:
cząstki kurczaka (na oko ile potrzebujesz, u nas wychodzi na przykład 6 udek
na 2 dni)
pomidory (na 6 udek to tak z 4-5)
sól, mąka, masło, śmietana
i ryż

Cząstki kurczaka opłukać, potraktować solą i obtoczyć w mące
W rondlu roztopić masło i obsmażyć kurczaka na dużym ogniu (ma się
zrumienić)
Pomidory potraktować gorącą wodą, zdjąć skórkę i pokroić w ćwiartki lub
ósemki (zależy jaki duży pomidor)
Ogień pod kurczakiem zmniejszyć, podlać mięsko kilkoma łyżkami wody i
wrzucić pomidory
Dusić na wolnym ogniu aż z pomidorów zrobi się glajda. Kurczaczek też
powinien w tym czasie "dojść do siebie" :)
Do tak powstałego sosu dodać śmietanę i ewentualnie przyprawić jeszcze do
smaku.
Podawać z ryżem.

Wygląda banalnie ale zapewniam, że jest pyszne :))

Pozdrawiam

Aldik

-- Kiedy ludzie mogą robić co chcą,
-- zazwyczaj kogoś naśladują
-- (Eric Hoffer)

1. Data: 2001-06-04 08:24:50

Od: "Lilly was here" <M...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> coś nowego...
> chyba zaczynam odczuwać pustke kulinarną. jak to zniesie mój
najkochańszy???

"Ragou" z indyka jako obiecałem :)

Tworzywo : pół kilo piersi z indyka, pół kilo pieczarek, posiekana cebula,
kilka utartych z solą ząbków czosnku, sól, pieprz, śmietana kwaśna (
gęsta ), łyżka lub dwie musztardy sarepskiej, odrobina mąki do zagęszczenia.
No i nie odwołalnie tłuszcz do smażenia :)

Robimy : pieczarki obieramy i kroimy w większe kawałki ( najlepiej kupić
względnie średnie pieczarki i kroić w ćwiartki ). Indyka kroimy w kostkę ca
2/2 cm.
Rozgrzewamy tłuszcz na patelni i przesmażamy delikatnie pieczarki,
doprawiamy pieprzem i odrobiną soli, jak zaczną puszczać sok ściągamy
pieczarki z patelni, w razxie koniczniości dodajemy tłuszczu, wrzucamy
posiekaną cebulkę, przesmażamy, dodajemy indyka, podsmażamy na silnym ogniu,
jak mięso się "zbieli" dodajemy czosnek smażymy na mniejszym ogniu
mieszając, dodajemy mąkę i mieszamy aż mąka połączy się z tłuszczem,
mieszając dolewamy bulionu lub wody aż osiągniemy średno gęsty sos, dodajemy
pieczarki, dusimy razem przez ok 10-15 minut, następnie dodajemy śmietanę,
musztardę, mieszamy razem zawartość patelni dokładnie i dusimy jeszcze ok.
15 minut. N akoniec sól i pierz do smaku.

Podajemy jak gulasz w glębokim raczej naczyniu - miseczce najlepiej z
pieczywem czosnkowym które robimy sami ( na bazie bułki pszennej :)

1. Data: 2001-06-04 08:46:05

Temat: Odp: co zje?ć w tym tygodniu?
Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

zapowiada się rzeczywiście pysznie, tym bardziej że uwielbiamy kurczaka i
pomidory
dzieki :)))
kachna

1. Data: 2001-06-04 08:50:02

Od: "Lilly was here" <M...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Skoro tak lubisz kurczaka z pomidorami to przepis na większą imprezę :
Jeden lub 2 kurczaki w kawałkach ( bez plecków ) natrzeć solą, papryką
słodką, pieprzem i czosnkiem.
Na blaszce wysmarowanej tłuszczem układamy warstwę grubo krojonych w palstry
ziemniaków, na to kładziemy kurczaka, każdy kawałek smarujemy tłusczem,
wstawiamy do rozgrzanego ( najlepiej termoobieg :) pieca i pieczemy. W tak
zwamy międzyczasie przygotowujemy mieszankę warzywną ( moża sobie takie coś
zrobić bez kurczaka ( do wersja dla vegetowców :) : pomidory pokrajane w
ćwiartki, paryki różnokolorowe słodkie w paseczki, brokuły i kalafior w
czątkach lekko podgotowane na parze, bakłażany pokrajane w poprzczne pasy.
po ok. 70 minutach pieczenia kurczaka nakładamy na blaszkę na kurczaka
warzywną mieszankę, posypujemy solą, pieprzem oraz durzą ilością parmezanu i
pieczemy jeszcze ok 15 minut.

Podajemy prosto z pieca

--
Lilly was here

1. Data: 2001-06-04 09:05:00

Temat: Re: co zjeść w tym tygodniu?
Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kasiek wrote:

> czekam na wszelkie propozyccje, obiady, kolacje, desery.
> coś nowego...
> chyba zaczynam odczuwać pustke kulinarnš. jak to zniesie mój najkochańszy???

Skoro wszelkie propozycje to niesmialo zglosze sie do tablicy ;)
Tyle mlodych jarzynek, ze sama slinka leci i nie wiadomo co jesc :))
Naprawde nie masz pomyslów? ja codziennie mam ochote na tyle rzeczy, ze
juz sama nie wiem co robic :)

Z zup:
jarzynowa- z mlodych oczywiscie :)), truskawkowa, czeresniowa,
koperkowa, botwinka, szparagowa-poki jeszcze sa :), ogórkowa-bo przeciez
trzeba wykorzystac zeszloroczne ogóry zanim sie ukisza nowe :)

Drugie
mlode ziemniaczki a do nich do wyboru :
fura salatek
malosolne
kapustka mloda
kalafior
pomidory duszone z papryka-albo nadziewane
tzatzyki
+ jakies miesko-szybkie proste smaczne- np. piers indycza w jabluszkach,
albo dla odmiany zwykle jajko sadzone-nie wiem jak Wy ale mnie na wiosne
odechciewa sie miesa.
Do tego kefir albo kompot z truskawek , jablek, rabarbaru...
na deser - jabluszko duszone albo pieczone z cukrem albo truskawki ze
smietana, albo jakies ciasto owocowe najlepiej...choc ja ostatnio
przegryzam na deser kalarepke :))
a dzis widzialam nawet poziomki...pachnace wiec chyba prawdziwe lesne!
:))

jest co kombinowac :)
pzdr czeresniowo
agi

1. Data: 2001-06-04 09:18:28

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

U nas bylo TAK zimno w sobote wieczorem, ze kaloryfery wlaczylam!
Tyle, ze sucho.

na rozgrzewke i suszarke proponuje kurczaka prowansalskiego po
karaibsku...

kawalki kurczaka (dowolne) obsmazyc (albo nie). Wrzucic do
naczynia zaroodporn. dodac: pomidory bez skorki (Wladyslaw pewnie
chcjialby zywe, ja wrzucam puszkowe, juz obrane, juz z sokiem),
ziola prowalsalskie, papryke w kawalkach, cebule w kawalkach
malych, czosnek i ananas (Wladyslaw by glosowal za prawdziwym i
swiezym, ja dodaje z puszki, bo juz obrobiony i w soku, ktorego
pol wypijam, a pol dodaje do naczynia).. Jak kto chce na ostro,
to dorzucic chile, jak nie, to troche slodkiej papryki w proszku.
Wstawic do piekarnika goracego i piec do skutku - jak juz
kurczakowe czesci beda miekkawe, zdjac przykrycie naczynia, zeby
sos zgestnial.
Prowansalskosc idzie od ziol (powinno sie je czuc)
Karaibskosc - od ananasa (trudno go bedzie nie czuc).

Mozesz jeszcze zrobic wolowine po meksykansku czy jakos - w
sosie z czekolady. Raz zrobilam. Dalo sie zjesc, ale jakos nikt
nie chcial , abym przepis powtorzyla...

Ide za moj slup, zanim mnie Wladyslaw dopadnie i da po glowie
puszka ananasa...

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-06-04 09:20:34

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

ide po kurczaka - acha, i po parmezan, bo "duzej ilosci" juz nie
mam - chodze i cholernika hebluje i odgryzam po kawalku

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-06-04 11:13:27

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kasiek wrote:

> JAK zrobić tego indyka z jabłakami???????????
> czekam!
> kachna

Ja robie wg przepisu ze stronki ExtraVirgine
http://gotowanietosztuka.republika.pl/miesa.html#1m

Naprawde smaczne-spróbowalam kiedys z ciekawosci i wpisalam na stale do
ulubionego menu :)
agi

1. Data: 2001-06-04 11:13:56

Temat: Odp: co zjeść w tym tygodniu?
Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fghfgh" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przegryzam na deser kalarepke :))
> a dzis widzialam nawet poziomki...pachnace wiec chyba prawdziwe lesne!

witam i o Magdalene Basset pytam
co to jest
sos vinegret i francuski dressing
Jeść, aby ... schudnąć, czyli czarodziejska zupa Dlugieeeeeeee
rozdrabniarka