cococola a wymioty i biegunka

1. Data: 2003-02-10 08:40:10

Temat: cococola a wymioty i biegunka
Od: "mania" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
pytam o cocacole jako srodek zaradzczy
poniewaz już z wielu źródeł docierały do mnie info
o jej skuteczności w powsztrzymywaniu biegunki i
wymitów nawet tych na tle wirusowym, a teraz
miałam okazję sama się o tym przekonać;

jak byście to tłumaczyli?

pozdrawiam :)
Mania
zatroskana mama chorej trójki

2. Data: 2003-02-10 09:16:32

Temat: Re: cococola a wymioty i biegunka
Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 10 Feb 2003 09:40:10 +0100, mania wrote:

> [...]
> poniewaz już z wielu źródeł docierały do mnie info
> o jej skuteczności w powsztrzymywaniu biegunki i
> wymitów nawet tych na tle wirusowym, a teraz

Żeby bylo jasne: Jestem totalnie uzależniony od cocacoli:)
Z tego, co czytałem i słyszałem sprawa wygląda tak, że amerykańskie
dzieci nawet nie mając w ogóle ochoty na picie - coli może sie napiją. W
związku z tym amerykańscy pediatrzy doszli do wniosku, że lepiej będzie,
jeśli dzieciak napije sie coli (żeby nie odwodnić się w czasie
biegunki), niż by miał nie pić wcale. Dlatego mówi się, że odgazowana
cola jest dopuszczalnym sposobem nawadniania amerykańskich dzieciaków z
biegunką. A nawodnione dziecko lepiej się czuje i szybciej dochodzi do
zdrowia, niż dziecko 'suche'. I tylko tyle.
O ile wiem cola nie ma żadnych cudownych właściwości leczniczych (czego
bardzo żałuję:P)

Jeśli się mylę - proszę o sprostowanie.

FUT na dzieci zignorowany.

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)

3. Data: 2003-02-10 12:53:14

Od: "mania" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

crosspost na pl.sci.chemia i pl.sci.farmacja, pl.soc.dzieci, pl.sci.medycyna
FUT pl.soc.dzieci

"Marek Bieniek" news:zd6hu397tiy4$.177vh0ixbykfu$.dlg@40tude.net...
[...]
> [...]
> zdrowia, niż dziecko 'suche'. I tylko tyle.
> O ile wiem cola nie ma żadnych cudownych właściwości leczniczych (czego

nie twierdzę że lecznicze :)
twierdzę, że jest skuteczna w powstrzymywaniu wymiotów i biegunki
(w nawadnianiu najwyraźniej rownież)
i ciekawa jestem czego to zasługa
i czy przypadkiem obserwując poprawę stanu dziecka
nie szkodzę mu podając "słynne świństwo"

pzdr
Mania

4. Data: 2003-02-10 14:45:08

Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mania wrote:

> witam,
> pytam o cocacole jako srodek zaradzczy

Pomaga na zatrucia tylko musi byc odgazowana. Z tego co pamietam to cos
w jej skladzie ( chyba kwas foliowy ? ) tak dziala. Bylo pare rozmów na
ten temat pl.rec.kuchnia i na chemicznej grupie bodajze rowniez.
pzdr
agi

5. Data: 2003-02-10 15:02:49

Od: "mania" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"agi ( fghfgh )" news:3E47BAF4.49FB1466@poczta.onet.pl...
> Pomaga na zatrucia tylko musi byc odgazowana. Z tego co pamietam to cos
> w jej skladzie ( chyba kwas foliowy ? ) tak dziala. Bylo pare rozmów na
> ten temat pl.rec.kuchnia i na chemicznej grupie bodajze rowniez.

dzięki :)
http://pc69.wbc.lublin.pl/ChemFan/Publikacje/Dla_zwo
lennikow_Coca_Coli.html

Mania

6. Data: 2003-02-10 15:23:26

Od: "mania" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"mania" news:b28ev5$plj$1@atlantis.news.tpi.pl...

i jeszcze troche zdrowego rozsądku:

Autor:Grzegorz Szyszlo (z...@a...wbc.lublin.pl)
Temat:Re: Coca-cola

Grupy dyskusyjne:pl.sci.chemia
Data:2001-03-26 05:26:06 PST
Cola ma zla "prase" bo ktos kiedys zrobil eksperyment w stylu wrzucamy
zab do coli, trzymamy go tam przez noc i zab sie rozpuszcza.
Jedyny problem to to, ze taki eksperyment nie ma nic wspolnego z
tym co sie dzieje w jamie ustnej w trakcie picia Coli.
Kontakt Coli z zebami przy piciu tejze jest dosyc krotki, potem
Cola przelazi glebiej, jest polykana i znika w zoladku. Zeby sa wiec
oplukiwane Cola przez bardzo krotka chwile. Cole sie zwykle pije zimna,
wiec ew. wymywanie jonow wapnia jest dodatkowo spowolnione niska
temperatura plynu. Picie kwasnego plynu szybko pobudza wydzielanie
sliny, a ta wyrownuje szybko ph w ustach i jakiekolwiek efekty
wymywania soli szybko ustaja w kilka minut po wypiciu coli.
Wreszcie w swiezo otwartej Coli jest tez sporo CO2 i co za tym
idzie jonow weglanowych. Poniewaz jony weglanowe sa duzo bardziej
aktywne
w roztworze wody od fosforanowych jest calkiem prawdopodobne,
ze ich obecnosc moze jeszcze dodatkowo blokowac ew. reakcje
jonow wapnia z fosforanami. (Trzeba by sprawdzic jak wygladaja
wspolczynniki rozpuszczalnosci fosforanow i weglanow wapnia).
Jesli nawet w trakcie picia Coli jakies sladowe ilosci jonow
wapnia sie wyplukuja to codzienny zwyczaj mycia zebow porzadna
pasta zapewne calkowicie go niweluje.

> heh........ dlugi wywod. w takim razie czemu po wypicu zwyklej
> mineralnej wysokonasyconej CO2 nic specjalnego nie odczuwam
> oprocz wydalania otworem gornym co jakis czas CO2 w duzych ilosciach
> z glosnymi efektami dzwiekowymi?
> Za to po wypiciu koli, przez kilka godzin czuje szorstkosc zebow?
> Owa szorstkosc potwierdzila kazda osoba ktora o to spytalem.

Szorstkosc zebow czuje sie faktycznie przez chwile (a przynajmniej
ja ja czuje nie dluzej niz gora 15 minut) ale to moze wynikac
z masy roznych innych przyczyn, np: dluzszego niz w przypadku
wody z samym CO2 utrzymywania sie kwasnego srodowiska i wiekszego
uwrazliwienia w tym czasie jezyka, badz na skutek zmiany skladu
sliny i spadku jej lepkosci w srodowisku kwasnym. Zeby macane
jezykiem sprawiaja wrazenie sliskich glownie dlatego, ze sa
pokryte warstwa sliny. Wysuszone juz takie sliskie nie sa.
Zdaje sie, ze zdrowe szkliwo ma z natury strukture mikroporowata.
Podobny efekt czuje sie tez przy spozywaniu silnie kwasnych potraw,
np: kiszonych ogorkow.

> Co do szorowania zebow.... zdaje sie ze trzeba by bylo je szorowac
> po kazdym spozyciu koli.

Niekoniecznie. Chwilowy ubytek soli wapnia z powierzchni zebow
nie jest specjalnie grozny. Szkliwo zebow jest twarde i sie
szybko nie rozpuszcza. Chodzi tylko o to zeby ew. braki wapnia
regularnie uzupelniac, a do tego wystarczy regularne mycie zebow
np: dwa razy dziennie. Wapn jest wyplukiwany nie tylko przez Cole
ale tez przez picie goracych plynow zwlaszcza kawy.

>Ponadto jak myslisz? dlaczego koncerny
> cocacola i pepsicola produkuja takze inne napoje? i to w calkiem
> duzych ilosciach w porownaniu do ich sztandarowych wyrobow?

Produkuja bo jest na nie popyt. Jedni lubia Cole a inni Fante ;-)
Sa tez tacy ktorym nudzi sie smak Coli i sie przerzucaja na jakis
czas na cos innego i koncenry nie chca tracic tych klientow ;-)
Nie podejrzewam tu raczej jakiegos spisku, bo gdybym tak myslal,
to musialbym zaczac podejrzewac ze np: Milka, ktora produkuje cala
mase roznych czekolad (a nie tylko swoja standardowa czekolade
mleczna) tez w tym ma jakis supertajny cel oprocz checi zadowolenia
gustow swoich klentow ;-)

Autor:Speedy (s...@2...pl)

Grupy dyskusyjne:pl.sci.chemia
Data:2001-03-25 13:32:05 PST

Hej
Oops...

Jakkolwiek moja znajomosc biologii nie siega poziomu profesjonalnego, to
jednak z pewnymi oczywistymi faktami nie można polemizowac:

"amazonka1980" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> już to kiedyś robiłam a efekt był dość nieciekawy, a kości po jakimś
czasie
> się rozpuściły

No własnie. Rozpuszca je zawarty w coli kwas ortofosforowy. Jego stężenie
zbliżone jest do stężenia HCl w naszych żołądkach (juz chcialem napisac "w
naszym zoładku" ale pomyslalem sobie ze w sumie nie mamy wspólnego :)

> a jak dostaje się do kości: następuje jej rozkład, przedostaje się do
krwi,

I tu sie nie zgadzam. Kwas fosforowy w zasadzie nie rozkłada sie w tych
warunkach, nie sądze też by przedostawał sie do krwi w istotnych ilościach.
Pozostale skladniki coli to woda, cukier i minimalne ilości dodatków
smakowych. Cukier na pewno dostaje sie do krwi, tylko co z tego. Woda tez.

> a krew krąży w całym organizmie, a czerwone krwinki "roznoszą" po całym
> organizmie to wszystko co znajdowało się w coli itd., czysta
biologia(zasada
> podobna do transportowania tlenu przez krew)

Jestes tego pewna? Mnie sie wydaje ze krwinki czerwone przenoszą tylko
tlen/dwutlenek węgla i nic wiecej, żarcie transportowane jest jakos inaczej?

7. Data: 2003-02-10 15:26:50

Od: "mania" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"mania" news:b28g5r$86c$1@atlantis.news.tpi.pl...

i może o to chodzi?

jaka jest etiologia torsji/wymiotów?

czy nie przypadkiem niemożnośc strawienia dostarczanego pokarmu??

Mania

8. Data: 2003-02-10 15:41:18

Od: "Lia" <L...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

" Marek Bieniek " wrote:

> tyle. O ile wiem cola nie ma żadnych cudownych właściwości
> leczniczych (czego bardzo żałuję:P)
>
> Jeśli się mylę - proszę o sprostowanie.

Hejka :)
Wiesz jak u mnei wyglądała sytuacja z colą ( btw teraz juz mi nawet nie
smakuje :D), ale tez słyszałam, ze jak zbiera sie na mdłości to najlepiej
wypić troche coli , i minie.
Nie pamietam gdzie i od kogo to usłyszałam, a moze nawet przeczytałam w
jakiejs gazetce. Moze cos w tym jest?

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154
howuser&userid=3338656

9. Data: 2003-02-10 15:46:41

Od: "mania" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"mania" news:b28gc7$9s6$1@atlantis.news.tpi.pl...

> i może o to chodzi?
>
> jaka jest etiologia torsji/wymiotów?
>
> czy nie przypadkiem niemożnośc strawienia dostarczanego pokarmu??

i jeszcze mam jedna ciekawostkę:
pediatra polecił mi zastosowanie dipfherganu
jako leku powstrzymującego wymioty
zobaczcie co się pisze o prometazynie, zasadniczym składniku tegoż:
http://www.su.krakow.pl/htm/gazetka/14/5.htm

z dwojga złego to chyba wolę cocacolę

pozdrawiam
i juz dłużej nie zasmiecam
Mania

10. Data: 2003-02-10 15:53:15

Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mania wrote:

> i juz dłużej nie zasmiecam

Dlaczego? Czytam z ciekawoscia.
pzdr
agi

wciąż mi zimno!
cococola a wymioty i biegunka
szkła kontaktowe - długość noszenia
KRAJMED - opinie, informacje
Pytanie do okulisty ewentualnie optyka...