Re: coś na plecach

Data: 2005-01-25 21:52:29
Temat: Re: coś na plecach
Od: ika <i...@s...wody>

Dnia 25.01.05, około 22:36, Ania <s...@g...pl> bulgocze
<news:1ipgwfynfqimz$.1c7zxs2sn703d.dlg@40tude.net>:

> Dziekuje bardzo za takie rady...

Przecież to bardzo konkretne rady, a Ty brzmisz sarkazmem.

> Jak nie wiesz to nie pisz. To jest niepokojące więc napisałam zeby się może
> czegos dowiedzieć, zanim ta osoba pójdzie do lekarza.

Mówią, że wywiad to 50% rozpoznania. Ale [prawie] wszystko może się
objawiać wszystkim. Taki na przykład kaszel można mieć, bo ma się
nieistotną infekcję gardła, a może to być rak płuca. Chyba, że chcesz żeby
Ci tu wypisać wszystkie możliwe jednostki chorobowe, które by mogły tak
wyglądać. Tylko, że można by wtedy przepisać pół książki z dermatologii,
chirurgii i interny. To bez sensu (MSZ). Czy może chcesz usłyszeć - tak to
rak? I czy wtedy pójdzie ta osoba do lekarza? A jeśli powiedzą że to błaha
zmiana skórna to nie pójdzie? Lekarzowanie obciążone jest _odrobiną_
odpowiedzialności ;)
Badanie lekarskie obejmuje wywiad, tak, ale też oglądanie, obmacywanie,
osłuchiwanie (jeśli jest co słuchać), pukanie i inne w zależności od
miejsca, a także dostępne medycynie współczesnej badania dodatkowe.

Zdrówko.
Chlup.

--
ika - umop apisdn
strange fruit hanging from the poplar trees