cukinia - chwale sie

1. Data: 2002-09-18 13:18:00

Temat: cukinia - chwale sie
Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bylam w sklepie i zobaczylam cukinie, kupilam. Przyjechalam do domu i tu
przyszlo zastanowienie, ze nie mam pojecia, co z niej zrobic. W ruch poszedl
komputer. Znalazlam zapiekana cukinie (bez miesa).
Zrobilam wczoraj. Chlop podszedl do tego ostroznie, ale potem zajadal sie
tak, ze az uszy sie trzesly ;-))))
Nastepnym razem pokusze sie o kabaczki.

Magda

1. Data: 2002-09-18 14:14:22

Temat: Re: cukinia - chwale sie
Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hmmmm... Mysle i podaje ;-)))
Bylo tak:
Wziac oliej, rozgrzac na patelni, wsypac pokrojona cebule (1 szt.) i 2 zabki
czosnku (ja z tego zrezygnowalam i troche zaluje). Zeszklic. Do tego dodat
800 gr obranych ze skorki i pokrojonych w kosteczke pomidorow. Zrobic sos,
poddusic, podprawic delikatem Knorra do zup i pieprzem.
Wziac 3 kabaczki - umyc i pokroic na plastry. Usmazyc na patelni. Ukladac na
talerzu, by sie osaczyly z tluszczu.
Potem wziac zaroodporne naczynie. Wlac na dno troche tego sosu pomidorowego,
potem warstwami ukladac kabaczka, posypywac delikatem. Na wierzch ulozyc
mozarelle w plastrach (ja wzielam i kupilam taka w zalewie i byla
przewspaniala). Ser posypac bazylia. Na wierzcz wylac reszte sosu
pomidorowego.
Wziac dwa jajka, roztrzepac, polac to co jest w naczyniu zaroodpornym.
Piec w temp. 200 stopni okolo 30 minut.

1. Data: 2002-09-18 15:13:18

Temat: Odp: cukinia - chwale sie
Od: "Gosia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a podac mi przepis mozesz?

1. Data: 2002-09-19 08:05:55

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdunia" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> komputer. Znalazlam zapiekana cukinie (bez miesa).
> Zrobilam wczoraj. Chlop podszedl do tego ostroznie, ale potem zajadal sie

A ja dostałam cukinię od cioci... i zrobiłam zapiekankę w mikrofalówce...
Wzięłam naczynie szklane okrągłe. Na dno ułożyłam filety rybne, na to
pokrojona w kostkę cukinię, posypałam oregano i przykryłam pokrywką -
gotowałam... hmm... 15 minut na 900 wat Potem zdjęłam pokrywkę położyłam na
to ser żółty - tzn., żeby przykrył całą powierzchnię i zapiekłam prze 5
minut pod grilem. Wyjęłam polałam sosem pomidorowym i posypałam świeżo
starty parmezanem...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-09-19 12:44:10

Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" wrote:

> A ja dostałam cukinię od cioci... i zrobiłam zapiekankę w > mikrofalówce..

A ja zamiast nadziewania, zapiekania itp polecam dla odmiany utrzec na
tarce na grubych oczkach, poddusic chwile na masle, dodac smietany,
koperku, czosnku i wcinac. O pieprzu i soli to oczywiscie wspominac nie
musze :)
Smakuje prawie jak mloda kapustka. A jak jeszcze sie doda
skwareczków...mmm :)
Albo zrobic zupke cukiniowa wg przepisu Herbatki i zajadac sie
zajadac...
pzdr
agi

1. Data: 2002-09-19 12:59:58

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> A ja zamiast nadziewania, zapiekania itp polecam dla odmiany utrzec na
> tarce na grubych oczkach, poddusic chwile na masle, dodac smietany,
> koperku, czosnku i wcinac.

Czosnku? Hmm... sprawdzę, czy pasuje...

1. Data: 2002-09-19 14:29:00

Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" wrote:

> Czosnku? Hmm... sprawdzę, czy pasuje...

Nie za wiele. to ma byc nuta w smaku a nie zdominowane. Ale sama bylam
zaskoczona jak to ladnie pasuje. I duzo tego kopru.
pzdr
agi

1. Data: 2002-09-19 21:04:56

Od: Iwa <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wziac 3 kabaczki - umyc i pokroic na plastry. Usmazyc na patelni.

Ja przepraszam - wiernie czytam grupe, gotuje z Waszych przepisow i
tu... Co w koncu: cukinie czy kabaczki?
Laik w tych sprawach, a majaca ochote na te "wynalazki"
Iwona

1. Data: 2002-09-20 09:10:10

Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niem czy to o moj przepis chodzi, bo to ja sie chwalilam i moze cos
pochrzanilam - ale jesli tak to oczywiscie cukinia....

Magda

1. Data: 2002-09-20 12:38:19

Od: "Gargantua" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Albo zrobic zupke cukiniowa wg przepisu Herbatki i zajadac sie
> zajadac...

Widze, ze nie tylko ja jestem entuzjastka tej zupki:)

ANia

;o))
flaczki
kawa zbozowowa
Re: pierogi czeng
Re: Brazowy cukier - gdzie we Wroclawiu?