cukinie i kabaczki :)

21. Data: 2005-07-28 07:01:08

Temat: Re: cukinie i kabaczki :)
Od: "adamm" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
news:dc7gqv$2b1$1@atlantis.news.tpi.pl...
> cukinię obierałeś ze skórki? To chyba bardzo wyrośnięta była, bo przecież
> cukinia ma delikatną skórkę, której nie trzeba obierać - co inengo
> kabaczek.
>
> pozdrawiam
> Basia

Witam,
dla mnie obieranie cukinii z tej odmiany patrz:
http://www.galeria.tekpolska.pl/?l=pl&grp=warzywa&sH
ere=1&search=%3DCukinia#photo
zdjęcie #018111, jest oczywiste ale nie kwestjonuję tym samym stwierdzeniem
możliwości spożycia bez jej obierania :), wybór należy do Ciebie.

22. Data: 2005-07-28 07:21:57

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
stwierdzeniem
> możliwości spożycia bez jej obierania :), wybór należy do Ciebie.

A jakiej wielkości zrywasz/kupujesz te cukinie? Ja ma swoje w ogródku i
zbieram je gdy mają 15-20 cm długości- mniej więcej takie jak po prawej
stronie na tym zdjęciu a nie walce z lewej strony. Ich skórka jest tak
delikatna, że bez problemu kaleczy się ja paznokciem, jest delikatniejsza
niz skórka ogórka czy pomidora a tych nie obieram, więc cukinii również, ale
przecież nie ma ani nakazu ani zakazu obierania cukinii;-))

pozdrawiam
Basia

23. Data: 2005-07-28 10:20:06

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sushi" <sushi@bezspamu_gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Dnia 2005-07-27 10:32, Osobnik znany jako Basia nabazgrał:

> Niekoniecznie - to chyba zależy w jakim regionie i co kto uważa za
> cukinię

Dla ścisłości :)
Zarówno kabaczek, cukinia jak i patison są odmianami botanicznymi dyni
zwyczajnej - Cucurbita pepo. Nie mylić z dynią olbrzymią - C. maxima (ta
pomarańczowa na Halloween). Kabaczek ma owoce zielone, bielejace w marę
dojrzewania. Cukinia ma ciemnozielone lub soczyscie żółte w zależności od
odmiany :)
Z warzywnictwa 4 miałam, to się mogę pomądrzyć :)))
Pozdrawiam, Agata

24. Data: 2005-07-30 21:13:09

Od: "Joe" <j...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Według odgapionego z knajpy cukinie robię tak:

Wydrążam środki (takim przyrządem do wycinania środków z jabłek), owe środki
siekam tak sobie i przesmażam z czosnkiem i cebulką. Dodaję mnóstwo gałki
muszkatołowej i sporo bułki tartej. Nadziewam tym cukinie, zalewam
beszamelem (do którego też walę mnóstwo gałki) i zapiekam. Mniam, mniam,
mniam...

Joe

25. Data: 2005-07-30 21:19:19

Od: "Joe" <j...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

No i jest jeszcze najprostsza rzecz na świecie, czyli leczo z kabaczka: w
tej kolejności podsmażać (dusić): cebula, parówki (kiełbasa), kabaczek w
dużą kostkę, przecier pomidorowy (pomidory z puszki). Opcjonalnie - ananas,
papryka, śliwki suszone, morele suszone, jabłka, no i oczywiście wariacje na
temat wkładu mięsnego (kurczak, boczek, kotlecik z wczoraj, pieczeń z
przedwczoraj he he he).
Robiłam to jeszcze w liceum, jako początkująca "gospodyni".

Joe

26. Data: 2005-07-30 21:44:56

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 30 juillet 2005 ŕ 23:19:19, dans <dcgqsr$9oc$1@sklad.atcom.net.pl> vous
écriviez :

> [...]
> temat wkładu mięsnego (kurczak, boczek, kotlecik z wczoraj, pieczeń z

A czemu kapusty nie dodajesz ?

ps. bylby wtedy prawdziwy polski przepis na prawdziwy polski bigos
staropolski.

Ewcia

--
Niesz

internetowy sklep AGD
upominki dla znajomych Anglikow
test
ROBOT KUCHENNY ZELMER CZY MPM PRODUKT, KTORY WYBRAC ??
Przyjęcie urodzinowe