Re: cukrzyca II a dieta.

From: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: cukrzyca II a dieta.
Date: Tue, 11 Dec 2001 09:42:42 +0100

Leszek Serdyński wrote:

> Hipokrates już wiedział, że wszystkie choroby biorą się z tego co jemy.

Hipokrates był w swoich czasach wielki, ale w porównaniu z medycyną wieku XXI
wiedział mało. Na szczęście jest możliwe odróżnienie szacunku dla wielkiego
umysłu od bezkrytycznej akceptacji wszystkich koncepcji Hipokratesa.

> Na zdecydowaną większość pytań,
> jakie ludzie zadają na tej grupie
> należało by odpowiedzieć: zmień dietę.

Przesada (choć nawet nie-optymalni przyznają Ci, że dieta jest bardzo ważnym
elementem zapobiegania i leczenia) .

> Ty jednak uważasz, że grupa sci.medycyna
> jest własnością przemysłu farmaceutycznego

Z Twoich słów wnioskuję, że dieta optymalna (którą - jak mniemam - stosujesz)
nie leczy paranoi.

> Ja jednak uważam, że ważniejsze dla zdrowia jest to co jemy na codzień i że
> odpowiedzi w tym zakresie też są właściwe dla grupy medycyna.

Też są właściwe; z tym uzupełnieniem, że dla grupy pl.SCI.medycyna właściwe są
odpowiedzi wynikające z badań naukowych odpowiadających standardom metodycznym
naszych czasów (a więc kontrolowane, randomizowane, podwójnie ślepa próba itp...
- w granicach możliwości wyznaczanych przez naturę badania). Gdy sięgasz do
Harpera by uzasadniać swoje poglądy, stajesz się trudnym przeciwnikiem. Gdy
posądzasz w kółko o zmowę i prywatę, zasłużysz sobie tylko na epitety - bo
dyskusji z takim "stanowiskiem" prowadzić się nie da.

Z pozdrowieniami

Leszek Trzeciak