czarny bez

21. Data: 2003-05-28 06:29:57

Temat: Odp: czarny bez
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tadeusz Smal <s...@s...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:008e01c3244f$bca74140$f47c63d9@d3h6c1...

Teraz go sadziłeś, czy już tam zimował?

--
Pozdrawiam, Kaśka

22. Data: 2003-05-28 06:32:17

Temat: Re: czarny bez
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

----- Original Message -----
From: "boletus" <b...@o...pl>

> A jednak Twoja pamięć szwankuje:(
> Przypomnę więc:ostatnio sąsiad opryskał
> Tobie drzewka i krzaczki.
>
> Pozdrawia boletus
:)
klon rosnie nad stawem
ze 30 metrow od miedzy
a po opyskach rosliny nie usychaly tylko sie poskrecaly
:(
tylko aronie mialy odbarwione liscie ( pozolkly )
:(
z tym klonem musi byc cos innego
chyba go przesadze w inne miejsce
bo z tymi liscmi zamiast byc ozdoba to szpeci
:(

23. Data: 2003-05-28 08:31:00

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bb1seu$lla$...@n...news.tpi.pl...

> "Dirko" <d...@w...pl> wrote in message

> (przeważnie
>
> OK, dokształciłam się. To nie pędrak, tylko larwa. Ale dalsze postępowanie
> bez zmian:-))) Przy okazji grzebania zidentyfikowałam jeszcze naliściaka
> drzewoszka na klonie japońskim (dziury w liściach!)
>
> A taka sama larwa wygięta w podkówkę, tylko dość pomarańczowa z
ciemniejszą
> główką - to czyje?

A zielone gąsienice pałaszujące namiętnie listki moich orliczków czyje mogą
być?
--
Pozdrawiam, Kaśka

24. Data: 2003-05-28 08:33:08

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message
> [...]

drzewoszka na klonie japońskim (dziury w liściach!)

A taka sama larwa wygięta w podkówkę, tylko dość pomarańczowa z ciemniejszą

Pozdrawiam, Basia.

25. Data: 2003-05-28 09:15:09

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:02b401c32416$381cd540$51484cd5@d3h6c1 Tadeusz
Smal<s...@s...pl> napisał(a):
> :)
> a napisz mi prosze
> dlaczego moj klonik palmowy ma na prawie kazdym lisciu
> takie "suche" plamy
> ktore sie wykruszaja
> :(

Hejka. Chetnie bym napisal, ale nie wiem. Może zaprzyjaźniony z Tobą
leśnik będzie wiedział. Przy okazji stronka o ochronie drzewostanów. :-)
http://www.ibles.waw.pl/index_p.html
Pozdrawiam sucho Ja...cki

26. Data: 2003-05-28 10:07:06

Od: "Anastazy" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A taka sama larwa wygięta w podkówkę, tylko dość pomarańczowa z
ciemniejszą
> główką - to czyje?
>
> Pozdrawiam, Basia.
>

> Drutowce mają takie larwy.

Pozdrawia boletus

27. Data: 2003-05-28 10:19:36

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bb1ssn$n9q$1@nemesis.news.tpi.pl Katarzyna
Tkaczyk<k...@e...com.pl> napisał(a):

> A zielone gąsienice pałaszujące namiętnie listki moich orliczków czyje
> mogą być?

Hejka. Nasze, oczywiście, że nasze. :-) Zielonkawe gąsiennice żerujące
na liściach orlików ( na marginesie - wszystkie części orlików są słabo
trujące) to larwy rośliniarek z rodzaju Pristivora. Należy zbierać i
niszczyć larwy.
Pozdrawiam bezdeszczowo Ja...cki

28. Data: 2003-05-28 10:22:04

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bb1seu$lla$1@nemesis.news.tpi.pl Basia Kulesz
<b...@i...pl> napisał(a):

> A taka sama larwa wygięta w podkówkę, tylko dość pomarańczowa z
> ciemniejszą główką - to czyje?

Hejka. Muszę się głęboko zastanowić, a to potrwa. :-)
Pozdrawiam czasowo Ja...cki

29. Data: 2003-05-28 10:54:02

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> Dzięki, idę jutro oglądać....
> Chociaż diagnoza mi się nie podoba:-(

Dirko, jesteś wielki:-) Dziękuję:-)))
Są brązowe plamy...
Uf, może nie trzeba będzie wycinać...

Pozdrawiam
Marta

PS. A tak przy okzaji jakaś larwa zajada się liśćmi róż. Nie umiem jej nawet
opisać, bo się cwaniak schował:-(
W młodych liściach są wygryzione dziurki oraz w jednym pąku kwiatowym.
Losowo to mogą sobie te liście wyjadać, ale pąki??? Szczególnie, że róża
młoda i pąki raptem trzy:-(
Natomiast na tychże samych różach biedronki urządziły sobie ucztę, tylko
zostały charakterystyczne resztki.

30. Data: 2003-05-28 11:08:19

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:
(...)

> Należy zbierać i
> niszczyć larwy.

No właśnie. jak co roku wszystko chce zjeść moją różę pienną.
Zmywam mszyce, zbieram małe, zielone gąsienice i cieszę się,
ze mam tylko jedną taką różę ;-)

Krycha, po raz kolejny zastanawiająca się, czy samej nie zjeść tej róży

problem z waskim nasadzeniem
pomidorowe voo-doo ?
W pięknych okolicznościach przyrody
nowa w starym ogrodzie