czeremsza - dziki czosnek?

1. Data: 2002-05-29 21:07:08

Temat: czeremsza - dziki czosnek?
Od: "Marek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

interesuje mnie gdzie to można znaleźć bądź kupić sadzonki, nasiona i czy w
ogóle można to uprawiać w warunkach ogrodowych

2. Data: 2002-05-30 11:30:31

Temat: Re: czeremsza - dziki czosnek?
Od: "Kamas" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> interesuje mnie gdzie to można znaleźć bądź kupić sadzonki, nasiona i czy
> ogóle można to uprawiać w warunkach ogrodowych

Czeremsza to jakaś regionalna, chyba ukraińska nazwa dzikiej rośliny znanej
jako czosnek niedźwiedzi ( allium ursinum ). Rośnie w lasach liściastych.
Czy jest uprawiana nie wiem.

--
Pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński (Kamas )

3. Data: 2002-05-30 14:07:15

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński) szukaj wiadomości tego autora

Kamas napisał:

> Czeremsza to jakaś regionalna, chyba ukraińska nazwa dzikiej rośliny znane
> jako czosnek niedźwiedzi ( allium ursinum ).

To nie jest tak.
"Czeremsza" oznacza czosnek niedźwiedzi w języku rosyjskim, a po ukraińsku c
zosnek niedźwiedzi to "lewurda".
(Słownik rolniczy rosyjsko-ukraiński)
(Słownik rolniczy rosyjsko-polski)

Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski

4. Data: 2002-06-03 09:32:23

Temat: Odp: czeremsza - dziki czosnek?
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan P. Cieciński" <j...@c...pl> napisał w wiadomości

> To nie jest tak.
> "Czeremsza" oznacza czosnek niedźwiedzi w języku rosyjskim, a po ukraińsku
> [...]
A w ogrodzie całkiem nieźle rośnie.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2002-06-03 10:06:40

Od: "Anula" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisała:

> A w ogrodzie całkiem nieźle rośnie.
>
> Pozdrawiam, Basia.

Nie wiem czy to to, ale jakiś czas temu był program Makłowicza o potrawach
chyba z jakichś niemieckich landów. Ponoć jest tam popularnym warzywem,
sezon pokrywa się z sezonem na szparagi. Wyglądało jak liście tulipanów,
tylko wiotkie. To to?

Pozdrawiam, Anula :)

6. Data: 2002-06-03 10:56:47

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anula" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> chyba z jakichś niemieckich landów. Ponoć jest tam popularnym warzywem,
> sezon pokrywa się z sezonem na szparagi. Wyglądało jak liście tulipanów,

Ano, tyle że ja oglądałam program o kuchni ukraińskiej - też wykorzystują:)
Jakaś sałatka chyba z potwornymi ilościami śmietany (brrr!) Właśnie takie
liście.

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2002-06-03 11:36:53

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Anula" <a...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
> chyba z jakichś niemieckich landów. Ponoć jest tam popularnym warzywem,
> sezon pokrywa się z sezonem na szparagi. Wyglądało jak liście tulipanów,

To rzeczywiscie dosyc popularna tu roslina. Nawet w gazecie konsumentow byl
przepis z czosnykiem niedzwiedzim. Rzecz w tym, ze bardzo szybko traci swoj
aromat i nalezy go przygotowywac bezposrednio przed spozyciem.

Irek

Zaby rechoczą
pytania i odpowiedzi
Konkurs z Wymarzonym Ogrodem - polmetek