czerwona soczewica

1. Data: 2006-02-08 12:57:24

Temat: czerwona soczewica
Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wymyśliłam sobie na obiad zupę z czerwoną soczewicą. Goooglam i goooglam i
nic ciekawego nie znalazłam. Może ktoś zna i podzieli się sprawdzonym
przepisem.

Anet

2. Data: 2006-02-08 13:46:03

Temat: Re: czerwona soczewica
Od: "Syla" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anet" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> Wymyśliłam sobie na obiad zupę z czerwoną soczewicą. Goooglam i goooglam i
> nic ciekawego nie znalazłam. Może ktoś zna i podzieli się sprawdzonym
> przepisem.

ja kiedyś takową jadłam, była przygotowana na jakiejś wędzonce, boczek czy
coś podobnego, cebula, czosnek, soczewica praktycznie gotowana do
rozgotowania. Zupka była pyszna. Jednak nie podam co i jak dokładnie.

3. Data: 2006-02-08 13:47:34

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anet napisał(a):
> Wymyśliłam sobie na obiad zupę z czerwoną soczewicą. Goooglam i goooglam i
> nic ciekawego nie znalazłam. Może ktoś zna i podzieli się sprawdzonym
> przepisem.

Mozesz zrobic zwykla, swoja ulubiona, jarzynowa i dodac do niej soczewice.

th

4. Data: 2006-02-08 14:12:36

Od: "rina" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wymyśliłam sobie na obiad zupę z czerwoną soczewicą. Goooglam i goooglam i
> nic ciekawego nie znalazłam. Może ktoś zna i podzieli się sprawdzonym
> przepisem.
>

> Anet

Pieprzowa zupa indyjska z soczewicą

http://poprostugotuj.onet.pl/kuchnia/ksiazka/itemid4
5/

bardzo dobra, ma oryginalny smak
polecam :)

5. Data: 2006-02-08 14:28:08

Od: Grzegorz Mucha <m...@p...zabierzow.com> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 8 Feb 2006 13:57:24 +0100, Anet wrote:

> Wymyśliłam sobie na obiad zupę z czerwoną soczewicą. Goooglam i goooglam i
> nic ciekawego nie znalazłam. Może ktoś zna i podzieli się sprawdzonym
> przepisem.

Ja kiedyś wyguglałem taki przepis na zupę - właściwie to bardziej taki
"daal" jest; nie pamiętam do końca ale:

- cebulę i czosnek podsmażamy;
- wrzucamy soczewicę(szklanka) i zalewamy wodą(ze 4-5 szklanek), można
dodać kostkę rosołową
- przyprawiamy curry (najlepiej sambar masalą)
- niech się pogotuje
- na koniec dodać puszkę mleka kokosowego.

Można lekko kombinować - dając np. pomidory zamiast kokosa... ogólnie jedna
z moich ulubionych zup

mucher

6. Data: 2006-02-08 14:36:29

Od: "Doruni" <d...@e...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wymyśliłam sobie na obiad zupę z czerwoną soczewicą.

Ja mam przepis na przepyszną zupę :)) Podaje przepis wg 5 przemian
chińskich, pewnie niewiele osób je stosuje, jak kogos to nie interesuje, to
daje składniki w kolejnosci wg własnej wgody.

Pożywna zupa z soczewicy

składniki:
O - 2 listki laurowy
Z - 2 marchewki, 5 ziemniaków, 30 dag pieczarek, 3/4 szkl. czerwonej
soczewicy, 1/4 szkl. śmietany (30% - naturalna, słodka), oliwa
M -1/3 szkl. pęczaku (owsa, D - pszenicy), 2 cebule, 2 ząbki czosnku, ziele
angielskie, pieprz, 2-3 plasterki imbiru
W - sól, pieprz
D - 1/2 peczka pietruszki
- . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - .

przepis:
O - na wrzątek ok 3 l wrzucam liść laurowy
M - nastepnie kaszę, ziele ang., imbir i gotuję ok. 10 -15 min
- . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . -
O - do wrzącej wody z kaszą
Z - dorzucam marchewkę pokrojoną w słupki, ziemniaki w kostkę i pieczarki w
półplasterki, soczewicę
W - solę (vegeta, sól)
D - pietruszkę
O - całość gotuje się do miękkości, a ja
- . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . -
O - na rozgrzaną oliwę wrzucam
M - posiekaną cebulę i czosnek, smażę na złocisty kolor (czyli bardzo
delikatnie)
- . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . -
O - do ugotowanej, gorącej zupy, dodaję smażoną cebulkę z czosnkiem,
mieszam
Z - na koniec wlewam smietankę

--
Doruni

7. Data: 2006-02-09 08:58:34

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za odpowiedzi. Jako, że nie miałam dostępu do komputera wymyśliłam
sobie taką zupę czosnek, włoszczyzna (bez kapusty), czerwona soczewica, ryż,
pomidory z puszki, bulion i przyprawy. Na koniec posypałam pietruszką sobie,
koperkiem reszcie rodzinki.
Pieczarki, ziemniaki jakoś bardziej pasują mi do brązowej soczewicy. No i
oczywiście wszystko dodawałam w takiej kolejności, żeby się skończyło
gotować razem i żeby nic się nie rozgotowało.

Anet

Sernik Judyty
Mrożone pieczywo do dalszej obróbki
ile wydajecie na jedzenie