czesc!

31. Data: 2011-07-28 14:13:42

Temat: Re: czesc!
Od: Sakujami <s...@n...gmail.to> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-07-28 09:36, Hanka pisze:

> Jesli TY nic nie zrobisz, a tylko bedziesz
> CZEKAL az "ktos" "cos" zrobi, no to istotnie,
> mozesz sobie czekac do konca swego zywota.
>
> A poza tym, pozdrawiam Cie serdecznie i cieplo,
> wbrew zludzeniom, jakich pozwalasz sobie
> doznawac na moj temat.

Jakim złudzeniom? Ja nie czytam większości wątków i nie kojarzę
większości osób tu na grupie. Glob, Ikselka i Chiron byli najbardziej
charakterystyczni.
A z tym czekaniem to masz rację, nie tylko na grupie ale i w życiu za
bardzo czekam aż "coś" się stanie.

32. Data: 2011-07-28 15:09:49

Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka "

> Wie_dzialam.
> Ze moge na Ciebie liczyc :)

gupstwo ;)

> Niektorzy probuja.

Ale tylko wtedy, kiedy akurat nie śpią ;)

> No i przynajmniej nie wciskaja innym,
> ze ICH widzenie swiata jest jedyne
> sluszne.

ICH widzenie świata, jest jedynie widzeniem ich świata. Choć niejaki
Berkelay i jego sympatycy uznają że to jedyny prawdziwy immaterialny świat
własnych zmysłów.
Światy do nich równoległe są tylko ich "matrix's"-ami.

pzdr
olo

33. Data: 2011-07-28 15:55:03

Od: "kiwiko" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sakujami" <s...@n...gmail.to> napisał w wiadomości

> Odszedł Glob, potem Ikselka a w końcu Chiron.
> Na tej grupie już nic ciekawego się nie zdarzy...

ja nigdy tym się nie martwię
pojawiasz się zawsze, gdy tu robi się pusto :)

kiwiko

34. Data: 2011-07-28 16:13:34

Od: michał <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-07-28 16:13, Sakujami pisze:

> [...]
> charakterystyczni.
> A z tym czekaniem to masz rację, nie tylko na grupie ale i w życiu za

I nie chcesz tego zmieniać?

michał

35. Data: 2011-07-28 19:49:54

Od: jadryś <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-07-28 02:52, Chiron pisze:
> Postanowiłem już tu nie zaglądać. Ot- za wiele energii mnie to
> kosztuje- i chyba stało się kompulsywne. Nawet w realu zacząłem się
> zachowywać podobnie, jak tu:-). Pomyślałem jednak, że wpadnę i się
> pożegnam- może komuś (oprócz mnie) to pożegnanie też się przyda.
>

> --
>
> Prawda przeciw światu
>
> Chiron

Jasne że się przyda. Trzymaj sie ciepło i uważaj na realowe zagrożenia.

36. Data: 2011-07-29 06:47:16

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "olo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> własnych zmysłów.
> Światy do nich równoległe są tylko ich "matrix's"-ami.

Skoro już o Berkeley'u ...
Tak sobie pomyślałem, że fajnie byłoby jego rozważania i tezy umieścić
w kontekście tematu 'mózg jest podzielny'. I są wtedy takie klimaty:
- czy po rozdzieleniu półkul z jednego iluzorycznego świata powstają dwie ?
- czy po ponownym połączeniu półkul z dwóch iluzorycznych rzeczywistości
powstaje jedna ?
- czy można inaczej dzielić mózg, niż na półkule i uzyskiwać kolejne
rzeczywistości ?
Np. oddzielone 'stare, zwierzęce' rejony mózgu - czy one stworzą własną
rzeczywistość ?
- czy podziały są ostre ? Nie musimy rozdzielać całkowicie. Możemy przytępić
komunikację powiędzy dwiema półkulami. Mamy wtedy dwie rzeczywistości,
czy jedną ? Jakiś stan pośredni ?
- skoro już padło słowo 'komunikacja': czy można przenieść te rozważania
'w górę' zamiast 'w dół' ? Zamiast dzielić jeden mózg na kawałki, zacznijmy
łączyć więcej mózgów w większe struktury. Czy dwa mózgi intensywnie
się komunikujące tworzą dwie różne rzeczywistości, czy mamy raczej
do czynienia ze stanem pośrednim, jak przy przytępionej komunikacji
między dwiema półkulami ?

Itp, itd ... :)))

37. Data: 2011-07-29 08:14:17

Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony"

> Skoro już o Berkeley'u ...
> Tak sobie pomyślałem, że fajnie byłoby jego rozważania i tezy umieścić
> w kontekście tematu 'mózg jest podzielny'.
Na wstępie zastrzegam że o neurologii nie mam nawet bladoseledynowego
pojęcia ;) i wszystko co napiszę może być wierutną bzdurą. Moje poranne
fantazjowanie, oparte będzie o jakieś przemyślenia oglądacza kilku
popnaukowych kanałów TV (no i HDTV ;)) głównie.

> - czy po rozdzieleniu półkul z jednego iluzorycznego świata powstają dwie
> ?
Teoretycznie powinny powstać dwa odrębne a poprzedni świat byłby ich sumą.
Praktycznie zdarzają się tylko wypadki utraty połowy mózgu spowodowane
jakimś wypadkiem lub rzadziej chirurgicznym usunięciem z powodu dysfunkcji
usuwanej połowy.

> - czy po ponownym połączeniu półkul z dwóch iluzorycznych rzeczywistości
> powstaje jedna ?

Odpowiedź na to pytanie i następne będzie niepodatna na jakąkolwiek
falsyfikację, więc musi być konfabulacją. Skoro mam bełkotać to:
Pacjenci po zabiegu odbudowują utracone możliwości, więc zakładając że
hipotetycznie każda z półkól jakiś czas żyła autonomicznie to wiele będzie
zależeć od czasu ich rozdzielenia. Ponieważ po połączeniu mózg korzystałby z
jednego body i takich samych magistral danych stawiam na jedną osobowość.

> - czy można inaczej dzielić mózg, niż na półkule i uzyskiwać kolejne
> rzeczywistości ?

Z punktu widzenia budowy funkcjonalnej ekstrahując fragmenty którym
przypisano jakieś funkcje. Zamiast uczyć się języka załatwiamy sobie
transplantację ośrodka mowy cudzoziemca ;)

> Np. oddzielone 'stare, zwierzęce' rejony mózgu - czy one stworzą własną
> rzeczywistość ?

Tę rzeczywistość tworzą właśnie podobno płaty czołowe. Istnieje teoria że
wbrew temu co nam się zdaje o sprawczym wpływie naszego intelektu na
podejmowanie decyzji o działaniu decydują starsze regiony mózgu.
Potwierdzają to badania elektrycznej aktywności mózgu. Zawsze aktywność
starszych rejonów wyprzedza aktywność tych odpowiedzialnych za świadomość.
Wygląda na to że starsze rejony wypracowały decyzję i post factum informują
o niej naszą świadomość. Doskonale do tego pasuje istnienie obszarów mózgu
nie mających połączenia z płatami. Tak jak np. bodźce odbierane za pomocą
narządu lemieszoweo. Niektórzy nawet uważają że większość powodów naszej
aktywności jest dla naszej świadomości niejawna.

> - czy podziały są ostre ? Nie musimy rozdzielać całkowicie. Możemy
> przytępić
> komunikację powiędzy dwiema półkulami. Mamy wtedy dwie rzeczywistości,
> czy jedną ? Jakiś stan pośredni ?
Tyle rzeczywistości ile płatów czołowych?

> [...]
> się komunikujące tworzą dwie różne rzeczywistości, czy mamy raczej
> do czynienia ze stanem pośrednim, jak przy przytępionej komunikacji

Tutaj niestety moja wyobraźnia daje dupy ;)

Najogólniej mnie mózg przypomina olbrzymi zasób FPGA wyposażony w jakiś
rodzaj BIOSU z programem do obsługi najistotniejszych dla przeżycia funkcji
oraz jakiś przewidziany dla sieci neuronowych algorytm do nauki. Traktując
człowieka jako automat sekwencyjny, algorytm ten modyfikuje naszą
"przestrzeń stanów" aby ciągle optymalizować naszą odpowiedź na strumień
"wektorów wejść". Pomimo tego że od dnia urodzenia nasze intelektualne
możliwości stale maleją, nasza neoteniczna zdolność do nauki w każdym wieku,
jest poprzez wielu badaczy uważana za clue sukcesu ewolucyjnego.

pzdr
olo

38. Data: 2011-07-29 10:25:14

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-07-29 08:47, zażółcony pisze:
> Czy dwa mózgi intensywnie
> się komunikujące tworzą dwie różne rzeczywistości, czy mamy raczej
> do czynienia ze stanem pośrednim, jak przy przytępionej komunikacji
> między dwiema półkulami ?

W tym celu wystarczy przebadać małżeństwa, uważające się za bardzo
bliskie, albo jakiekolwiek inne bliskie sobie pary ludzi. :)

Ewa

39. Data: 2011-07-29 10:31:22

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-07-29 12:25, medea pisze:

> W tym celu wystarczy przebadać małżeństwa, uważające się za bardzo
> bliskie, albo jakiekolwiek inne bliskie sobie pary ludzi. :)
>
> Ewa

I co to niby wykaze?
Rozumienie slow angazuje przeciez u kobiet dodatkowe obszary mozgu,
a w zasadzie to wlasne na drugiej polkuli, ktorych facet nie jest raczej
w stanie zaangazowac podczas tego procesu.
Zolty jak zwykle belkocze cos bez pojecia.

40. Data: 2011-07-30 22:31:23

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-07-28 02:52, Chiron pisze:
> Postanowiłem już tu nie zaglądać. Ot- za wiele energii mnie to kosztuje-
> i chyba stało się kompulsywne. Nawet w realu zacząłem się zachowywać
> podobnie, jak tu:-).

Kurczę, jakiś czas temu, ze względu na trochę więcej obowiązków, też
sobie postanowiłem zdecydowanie mniej pisać (przez jakiś czas - taki
"urlop mały"), a tu widzę, że nieszczęśliwym zbiegiem okoliczności
nałożyło się to na inne "odejścia"...

Z drugiej strony akurat łatwiej będzie mi wytrwać w "niepisaniu" bo
odejście zgłosiły osoby, z którymi matematycznie rzecz ujmując: w sumie
dzieliła mnie największa różnica poglądów :-)

Stalker

Wspomnienia i schizofrenia
coś na temat sex-u
Ankieta psychologiczna
OT-Antropogeneza w prawdziwym zwierciadle.
[OT] Przyziemnie - pralka się zepsuła