członkostwo w spółdzielni mieszkanioweJ - być czy nie być, co lepsze ?

11. Data: 2005-09-18 21:20:44

Temat: Re: członkostwo w spółdzielni mieszkanioweJ - być czy nie być, co lepsze ?
Od: "Wujek Dobra Rada z Kraju Rad" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No i...?
> Co z tego wynika dla autora wątku?

dla mnie z doświadczeń wynika że jak ognia unikać spółdzielni

12. Data: 2005-09-19 05:08:35

Od: "vertret" <vertret@@@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Boombastic" <b...@N...onet.pl> napisał w
wiadomości news:432dbabc$0$6509$f69f905@mamut2.aster.pl...

> Porównaj ilośc mieszkań spółdzielczych w starych zasobach, nowobudowanych
> odpowiednią ilością odrębnych własności, wielkościa popytu w dużych
miastach
> w stosunku do podaży i nie pieprz głupot.

Załatwianie się na środku gościnnego pokoju zawsze bedzie głupim pomysłem
niezależnie od tego jak daleko mamy do łazienki i i jakiej marki papierem
sie podetrzemy.
Takim samym pomysłem pozostanie zawsze kupowanie na wlasnosc mieszkania,
ktore fizycznie nigdy nie może być tylko nasze do końca.

vertret

13. Data: 2005-09-19 11:39:38

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Takim samym pomysłem pozostanie zawsze kupowanie na wlasnosc mieszkania,
> ktore fizycznie nigdy nie może być tylko nasze do końca.

Proponuję sie jednak dokształcic czytając odpowiednie ustawy o
spółdzielniach mieszkaniowych i dopiero zabierać głos..

14. Data: 2005-09-19 14:37:36

Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wujek Dobra Rada z Kraju Rad" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl>
napisał w wiadomości news:dgkln1$1vd$1@news.dialog.net.pl...

> dla mnie z doświadczeń wynika że jak ognia unikać spółdzielni

Dla kazdego rozsadnego czlowieka ten wniosek jest oczywisty. Ciekawe
natomiast czemu bombastyczny tak spóldzielnie admiruje. Bezinteresownie?

--
SQLwysyn
of you" - Larry Flynt

15. Data: 2005-09-19 14:38:53

Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Boombastic" <b...@N...onet.pl> napisał w
wiadomości news:432e9e4e$0$5439$f69f905@mamut2.aster.pl...

> Proponuję sie jednak dokształcic czytając odpowiednie ustawy o
> spółdzielniach mieszkaniowych i dopiero zabierać głos..

A ja proponuje zapoznac sie z PRAKTYKA dzialan spóldzielni mieszkaniowych i
nie pieprzyc glupot.
Pojezierze Olsztyn sie klania. I mnóstwo innych spóldzielni mieszkaniowych.

--
SQLwysyn
of you" - Larry Flynt

16. Data: 2005-09-19 16:28:38

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dla kazdego rozsadnego czlowieka ten wniosek jest oczywisty. Ciekawe
> natomiast czemu bombastyczny tak spóldzielnie admiruje. Bezinteresownie?

A to ciekawe, bo rynek nie rozróżnia mieszkań spółdzielczych od odrebnej
własności. Mało tego, w pewnych dzielnicach w ogóle nie ma mieszkań w
starych zasobach innych niż spółdzielcze, a jednak te dzielnice są
najchętniej wybierane przez mieszkańców. Ja widziałem już wiele budynków
administrowanych przez pseudowspólnoty, które doprowadziły budynki do ruiny,
byle eksploatacja była tańsza.
Dodatkowo w przypadku uregulowania stanu prawnego gruntu można ustanowić
odrebną własnośc lokalu. Ale niby skąd o tym mozesz wiedzieć, jak ci sie nie
chciało nawet przeczytać odpowiednich ustaw, co już wielokrotnie swoimi
wypowiedziami udowadniałeś.

17. Data: 2005-09-19 17:02:58

Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

vertret wrote:
> Takim samym pomysłem pozostanie zawsze kupowanie na wlasnosc mieszkania,
> ktore fizycznie nigdy nie może być tylko nasze do końca.

oczywiście, że może.
doucz się.

18. Data: 2005-09-19 17:03:18

Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Boombastic" <b...@N...onet.pl> napisał w
wiadomości news:432ee208$0$5418$f69f905@mamut2.aster.pl...

> A to ciekawe, bo rynek nie rozróżnia mieszkań spółdzielczych od odrebnej
> własności.

Bo kupujacy sa w wiekszej czesci ignorantami prawnymi. Kupuja zgnile jablka
za cene swieżych.

--
SQLwysyn
of you" - Larry Flynt

19. Data: 2005-09-19 22:47:14

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości news:dgk4uk$j1c$1@news.dialog.net.pl...

> być:
> - płacisz haracz na pensje zarządu
> - twoje opłaty remontowe idą na całkiem inne budynki, a nie twój
> - czas na właśność, a nie jakiś socjalizm

nie być:
- płacisz haracz na pensje zarządu
- twoje opłaty remontowe idą na całkiem inne budynki, a nie twój
- brak wstepu na zebrania (bo do tego sie sprowadza bycie - za
przeproszeniem - członkiem)

no chyba że mieszkanie we wspolnocie

MaW

20. Data: 2005-09-21 19:11:53

Od: "MHJS_O" <asia(No Spam)@olejniki.info> szukaj wiadomości tego autora

- nie zupełnie ale niech tak będzie (zarząd musi przedstawić plan remontów
na przyszły rok - zależy od zapisów statutowych)
- w niektórych spółdzielniach mniejsze opłaty eksploatacyjne
- masz możliwość dochodzenia swoich praw poprzez: zarząd radę nadzorczę i
zebranie praedstawicieli

> [...]
> - twoje opłaty remontowe idą na całkiem inne budynki, a nie twój
> - brak wstepu na zebrania (bo do tego sie sprowadza bycie - za
- nie płacisz na inne dziwne cele np. fundusz wychowawczy
- masz możliwośc dochodzenia swoich spraw tylko na drodze sądowej

> no chyba że mieszkanie we wspolnocie

Podsumowując:
najlepiej tak jak napisał przedmówca własność ale pod tym pojęciem należy
rozumieć WŁASNOŚĆ a nie ograniczone prawo do własności lokalu jak jest w 99%
spółdzielni a wtedy trzeba naprawdę mocno się zastanowić nad konkretnym
przypadkiem za i pzreeciw.

PILNIE KUPIE WERSALKE LUB COS DO SPANIA
odstajaca framuga - jak przykleic? :)
Jaką płytę gazową?
Licznik wody - wymieniać czy legalizować?
Cennik kotłów gazowych kondensacyjnych Viessmann'a - poszukuj