czopki

11. Data: 2004-04-22 22:34:47

Temat: Re: czopki
Od: "Kot" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Antybiotyki w recepturze powinny się upostaciawiać w formę leku w loży, ale
czy pierwsze otwarcie opakowania fabrycznego nie nastręcza bakterii?!
Pytanie retoryczne - tak - po pierwszym otwarciu czegoś jałowego, w
niejałowych warunkach - staje się to niejałowe, prawie na 100%!
Ale mozna gdybać - apteka nigdy nie zastąpi przemysłu. Czyżby więc
kompromis?! O co chodzi?
Gdybym był ojcem dziecka, to nie godziłbym się na podawanie antybiotyków
drogą doodbytniczą, bo różne bakterie potrafią syntetyzować różne enzymy...
i nie byłbym przekonany, że to dobra droga penetracji leku, który już przed
fazą wchłaniania byłby zdegradowany.

KF

12. Data: 2004-04-26 19:22:58

Od: "taugusty" <t...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"L&N lab" napisał
Ruszyla, a jakze, z tym ze (mam na mysli glownie galki dopochwowe) maja one
ograniczony sklad do najczesciej jednego skladnika czynnego.

> Słyszałem że leki z antybiotykami wykonywać trzeba na recepturze pod
komorą
> albo w szafce...
> Czopków to też chyba dotyczy.

Jezeli dana postac leku zawiera antybiotyk, a od jakiegos czasu takze
detreomycyne, to ma byc sporzadzana w warunkach aseptycznych.
Rzeczywistosc jednak bywa rozna...

> pzdr
> LN

pozdr
taugusty

Zaparcie w ciazy
Import leku z AU
Tlumaczenie nazwy postaci leku na niemiecki
Pantothenic Acid=Calcium Pantothenate ???
SEROXAT - jaka jest cena tego leku?