czy cos sie dzieje z Malma

1. Data: 2006-07-15 16:13:25

Temat: Re: czy cos sie dzieje z Malma
Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Rafal Qbiak" <r...@p...onet.pl> napisal w
wiadomosci news:e9b18o$6pg$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Hello
> od jakis chyba 2 tygodni coraz trudniej kupic makrony malmy w Poznaniu.
> czy cos sie dzieje z Malma? jakies plotki docieraja, ze splajtowala.
> wiecie moze cos sie dzieje?

Oby. W Toruniu wszedzie jest Malma, a porzadne makarony trzeba szukac.

DJD

2. Data: 2006-07-15 16:27:30

Temat: czy cos sie dzieje z Malma
Od: Rafal Qbiak <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hello
od jakis chyba 2 tygodni coraz trudniej kupic makrony malmy w Poznaniu.
czy cos sie dzieje z Malma? jakies plotki docieraja, ze splajtowala.
wiecie moze cos sie dzieje?
dzieki
Ralf

3. Data: 2006-07-15 18:43:12

Od: Tomasz Piotrowski <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin napisał(a):

> Oby. W Toruniu wszedzie jest Malma, a porzadne makarony trzeba szukac.

A jakie to są te porządne? Bo ostatnio też próbowałem znaleźć i
porównywałem rózne oryginalne włoskie za kilka razy więcej niz Malma z
Malmą własnie i zostaję przy Malmie. Oczywiscie trzeba pamiętać, ze
Malma nie robi jednego gatunku. Najlepszy jaki jadłem to Gourmet
Linguine, tanie to to nie jest ale wszelka włoszczyzna wysiada w
przedbiegach.

T.

--
http://foto.maniac.org.pl/

4. Data: 2006-07-15 21:12:42

Od: Rafal Qbiak <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Piotrowski wrote:

> [...]
> Malma nie robi jednego gatunku. Najlepszy jaki jadłem to Gourmet
> Linguine, tanie to to nie jest ale wszelka włoszczyzna wysiada w

zgadzam sie i uwazam, ze nawet te tansze malmy sa rewealcyjne, dlatego
zmartwilbym sie gdyby firma padla, bo musialbym szukac jakiegos innego
makaronu....
a poza tym polecam poczytac:
http://wiadomosci.onet.pl/1253935,2679,1,1,kioskart.
html

pozdrowienia
Ralf

5. Data: 2006-07-15 23:14:58

Od: "Magdalena W." <b...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> od jakis chyba 2 tygodni coraz trudniej kupic makrony malmy w Poznaniu.
> czy cos sie dzieje z Malma? jakies plotki docieraja, ze splajtowala.
I u zródel, czyli w Malborku, coraz trudniej znalezc te makarony. Od jakichs
2 miesiecy. Ale nic o plajcie nie slyszalam. Byloby glosno, bo to jeden z
najwiekszych zakladów w miescie.

pozdrawiam
Magdalena

6. Data: 2006-07-16 07:16:21

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <e9bi36$5hr$1@nemesis.news.tpi.pl>,
Rafal Qbiak <r...@p...onet.pl> wrote:

> zgadzam sie i uwazam, ze nawet te tansze malmy sa rewealcyjne, dlatego
> zmartwilbym sie gdyby firma padla, bo musialbym szukac jakiegos innego
> [...]

Widocznie co innego robią na eksport, co innego sprzedają na polskim
rynku. To z czym się u nas zetknąłem to straszna tandeta, nie ma sposobu
na prawidłowe ugotowanie tego. Najtańszy makaron włoski jest lepszy.

Władysław

7. Data: 2006-07-16 10:21:52

Od: Tomasz Piotrowski <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):

> Widocznie co innego robią na eksport, co innego sprzedają na polskim
> rynku. To z czym się u nas zetknąłem to straszna tandeta, nie ma sposobu
> na prawidłowe ugotowanie tego.

Mozliwe (wielu producentów tak robi), tylko czy cena tego na nasz rynek
nie jest przypadkiem nizsza od takiego na eksport? Bo niestety jak w
większosci innych rzeczy nie ma tanio i dobrze, jest tanio albo dobrze.
Polecam wymienionego wczesniej Gourmet Linguine (ja to kupuję jako takie
cienkie tasiemki, opakowanie przewiazane kawałkiem suchej trawy czy
innego pędu, kosztuje w markecie ok 8zł/0.5kg). Oprócz walorów smakowych
i konsystencji ma lekko chropowatą fakturę powierzchni, która to
doskonale trzyma sosy. Co ciekawe jest to makaron bezjajeczny (jak dobra
pszenica to tak mozna).

> Najtańszy makaron włoski jest lepszy.

Najdroższy włoski odpada ;)

T.

--
http://foto.maniac.org.pl/

8. Data: 2006-07-16 10:29:30

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):
> Widocznie co innego robią na eksport, co innego sprzedają na polskim
> rynku. To z czym się u nas zetknąłem to straszna tandeta, nie ma sposobu
> na prawidłowe ugotowanie tego. Najtańszy makaron włoski jest lepszy.

Zgadzam sie z tym w całości.
pozdr. Jerzy

9. Data: 2006-07-16 10:35:59

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <e9d3t3$nhq$1@inews.gazeta.pl>,
Tomasz Piotrowski <n...@n...com> wrote:

> Mozliwe (wielu producentów tak robi), tylko czy cena tego na nasz rynek
> nie jest przypadkiem nizsza od takiego na eksport? Bo niestety jak w
> większosci innych rzeczy nie ma tanio i dobrze, jest tanio albo dobrze.

To są banały.

> [...]
> innego pędu, kosztuje w markecie ok 8zł/0.5kg). Oprócz walorów smakowych
> i konsystencji ma lekko chropowatą fakturę powierzchni, która to

Świetnie, tylko w takim razie nie oceniajmy ogólnie makaronów Malmy
tylko piszmy o konkretnym produkcie.

> Co ciekawe jest to makaron bezjajeczny (jak dobra
> pszenica to tak mozna).

A co w tym ciekawego. Wszyscy wiedzą, przynajmniej w tej grupie, jak się
robi przemysłowe makarony.

> Najdroższy włoski odpada ;)

Tak, a te linguini na pewno zrobione w Polsce ?

Władysław

10. Data: 2006-07-16 10:58:15

Od: Tomasz Piotrowski <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):

> To są banały.

Ale prawdziwe :)

> Świetnie, tylko w takim razie nie oceniajmy ogólnie makaronów Malmy
> tylko piszmy o konkretnym produkcie.

Całkowicie sie zgadzam, własnie, skoro znalazłem dobrą Malmę to nie
mozna powiedzieć, ze makarony Malmy są złe (bo było to wypowiadane jak
reguła).

> A co w tym ciekawego. Wszyscy wiedzą, przynajmniej w tej grupie, jak się
> robi przemysłowe makarony.

Ja nie wiem, nie zajmuje sie robieniem przemysłowym makaronów, czasem je
jadam, decyduje smak a nie wiedza.

> Tak, a te linguini na pewno zrobione w Polsce ?

Nie wiem, czy Malma ma jakieś fabryki nie w Polsce? Piszą tylko ze 100%
kanadyjska semolina.

T.

--
http://foto.maniac.org.pl/