czy jest tutaj zawodowy posrednik?

1. Data: 2002-04-25 13:55:14

Temat: czy jest tutaj zawodowy posrednik?
Od: "figoor" <a...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry - jako nowy na grupie witam wszystkich :)

Mam pytanie : czy etyczne jest pobieranie oplaty przez posrednika
nieruchomosci od sprzedającego i kupującego? Zwlaszcza jesli sprzedającego
wyszukal posrednik sam z ogloszenia w gazecie?

Dzieki za szybką odpowiedz - zależy mi

1. Data: 2002-04-25 14:11:47

Temat: Re: czy jest tutaj zawodowy posrednik?
Od: "Teo" <a...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"figoor" <a...@c...prv.pl> napisał:

> [...]
> nieruchomosci od sprzedającego i kupującego? Zwlaszcza jesli sprzedającego
> wyszukal posrednik sam z ogloszenia w gazecie?

Czy jest to etyczne? Kwestia wzgledna... Zawsze masz wolny wybor: albo
korzystasz z oferty posrednika (placac przy tym mniejsza lub wieksza
prowizje), albo sam szukasz drugiej strony transakcji - etyka ma tu malo do
gadania, rzadza prawa rynku.

Pozdrawiam

Teo

1. Data: 2002-04-25 14:17:56

Od: "figoor" <a...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> korzystasz z oferty posrednika (placac przy tym mniejsza lub wieksza
> prowizje), albo sam szukasz drugiej strony transakcji - etyka ma tu malo

Praw rynku są ok. ale chodzi mi o tę konkretną sytuację. Jakieś normy
dotyczą przecież kazdej grupy zawodowej. Teo czy jesteś pośrednikiem?

Wydaje mi się ze wziac opłate od kupujacego jest ok - ale od sprzedajacego
jezleli sam sie do biura nie zglosil to chyba przesada, ale zawsze chcialbym
sie spytac innych przedstawicieli tej profesji.

figoor

1. Data: 2002-04-25 14:48:34

Od: "Teo" <a...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"figoor" <a...@c...prv.pl> napisał:

> Praw rynku są ok. ale chodzi mi o tę konkretną sytuację. Jakieś normy
> dotyczą przecież kazdej grupy zawodowej. Teo czy jesteś pośrednikiem?

Nie jestem posrednikiem. Mialem sporo do czynienia z posrednikami, nie tak
dawno. Normy zawodowe nie zakazuja brania od kogokolwiek prowizji - glupie
bylyby to normy, z punktu widzenia srodowiska posrednikow ;)

> Wydaje mi się ze wziac opłate od kupujacego jest ok - ale od sprzedajacego
> jezleli sam sie do biura nie zglosil to chyba przesada

Nikt ci nie kaze korzystac z uslug posrednika, a jezeli nie skorzystasz -
nie zaplacisz zadnej prowizji. Zawsze mozesz sie targowac - probowac
prowizje obnizyc, lub calosc jej przerzucic na druga strone.

Pozdrawiam

Teo

1. Data: 2002-04-25 15:25:59

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "figoor" <a...@c...prv.pl> napisał w wiadomości
> Mam pytanie : czy etyczne jest pobieranie oplaty przez posrednika
> nieruchomosci od sprzedającego i kupującego? Zwlaszcza jesli sprzedającego
> wyszukal posrednik sam z ogloszenia w gazecie?

Nie jestem pośrednikiem zawodowym - natomiast, gdyby zgłosił się do mnie
pośrednik z ofertą, że sprzeda moje mieszkanie, bo ma już kupca, ale za
przyprowadzenie go weźmie określoną kwotę - zastanowiłbym się, co mi się
bardziej opłaca - czekać czy korzystać z oferty. Zawszę mogę mu powiedzieć -
"za mieszkanie chcę 50 000 - ile ty weźmiesz od kupującego, to twoja
sprawa".

Gdybym natomiast dostał już kupującego w swoje ręce, nie podpisując
wcześniej żadnej umowy z pośrednikiem - to żadnej prowizji bym nie płacił -
bo nie zamawiałem żadnej usługi.

Pozdrawiam

Dominik Jan Domin

TIME ALARM - komputerowy program ochrony domu, firmy, obiektu w cenie 95 zł.
Pralka AEG OKO LAVAMAT 88840 ??? - polska instrukcja?
Zapraszam na strony...
TIME ALARM - komputerowy program ochrony domu, firmy, obiektu wart 500 zł w promocyjnej cenie 95 zł.
tanie drzwi przesuwne