czy masz[mam] plan?

11. Data: 2007-10-01 08:23:53

Temat: Re: czy masz[mam] plan?
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:fdqaa6$dsr$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Tak, człowiek zrobi wszystko, żeby nie wziąć odpowiedzialności we własne
> ręce i pogrążyć się w błogim Dolce Vita.
>
> ...... jestem najlepszym przykładem.... (mając nadzieję, że wszystko ma
> głębszy sens)

To tak się narzucające wyjscie [bezwysiłkowe i w ogóle]
że aż nadto można je uznac za najbardziej naturalne...?

12. Data: 2007-10-01 08:30:29

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky pisze:
> Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Niby wszystkim ją dał tylko dlaczego
> przytłaczajaca wiekszość jest bezwolna?

Większość woli nie używać woli (czemu? - oto jest pytanie! - ale to ich
problem; musimy się zastanawiać nad przyczynami?), gwarantując tym samym
wolność woli dla mniejszości, do której i ja się zaliczam :-)

--
XL wiosenna
Chwilami jestem tu:

13. Data: 2007-10-01 08:41:21

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sęk w tym, że wszystko zależy od poziomu, na którym rozmawiamy.

Na pierwszym, rozrywkowym, można przyjąć zasadę najmniejszego oporu i Dolce
vita.

Na innych zaczynają się schody i pytania o sens życia i celowość pewnych
zdarzeń.

I teraz pytanie. Gdzie ukryta jest prawda? W kieszeniach Pana Boga?

A tak przy okazji, czytałam kiedyś genialną książkę "Bóg rzeczy małych" o
niebagatelnym wpływie drobiazgów, wydawałoby się nieważnych decyzji na życie
(co uznaję niestety za prawdę).
Nie da się tego wszystkiego upilnować, choćby człowiek chodził na rzęsach.
Może więc najlepiej płynąć spokojnie z prądem i machnąć od czasu do czasu
płetwą w celu nieznacznej korekty (coż za wschodni fatalizm, tak daleki od
oświeconego protestantyzmu zakładającego wysiłek, pracę i rozwijanie
talentów [czyt. cywilizacji zachodniej])

A biorąc dodatkowo pod uwagę, że i tak wszyscy pomrzemy, to może nie warto
chodzić na tych rzęsach, tylko radośnie i leniwie puścić się z nurtem? I tu
wracamy do tego niby 'rozrywkowego' poziomu.

Czy już wystarczająco się zapętliłam?

Pozdrawiam powakacyjnie, M.

14. Data: 2007-10-01 08:42:37

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Większość woli nie używać woli (czemu? - oto jest pytanie! - ale to ich
> problem; musimy się zastanawiać nad przyczynami?), gwarantując tym samym
> wolność woli dla mniejszości, do której i ja się zaliczam :-)

Stąd możnaby wysnuć obrazoburczy wniosek, że On, dając wolę wszystkim, a
nie dając wszystkim umiejętności (!!!) jej użycia, wcale nie chciał
wszystkich ludzi uczynić wolnymi ;-P

15. Data: 2007-10-01 08:42:59

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

A wolna wola do wybrania lenistwa i nieprzejmowania się to pies?

M.

16. Data: 2007-10-01 08:43:01

Od: "Fryderyk Niemociński" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky <s...@o...pl> napisał(a):

> -kiedy juĹź uzna nas za gotowych
> kiedy już doprowadzi nas za raczkę tam gdzie warto dojść
> kiedy...
Wolę własnymi ręcami, gdyby rzecz traktować personalnie.

17. Data: 2007-10-01 08:44:25

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Konflikt postaw, filozofii i, tak naprawdę, chwilowego nastroju dyktowanego
wysokim, bądź niskim poziomem kawy we krwi :-).

M.

18. Data: 2007-10-01 08:54:50

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

A tak serio,

to są pewne pytania, na które i tak nie poznamy teraz odpowiedzi.

Można więc tylko przemyśleć wpływ różnych postaw na nasze życie i wybrać tą,
która w danym momencie, z pewnych przyczyn, wydaje się być najsensowniejsza.
(upss....wolna wola?).

M.

19. Data: 2007-10-01 08:57:41

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Stąd możnaby wysnuć obrazoburczy wniosek, że On, dając wolę wszystkim, a
> nie dając wszystkim umiejętności (!!!) jej użycia, wcale nie chciał
> wszystkich ludzi uczynić wolnymi ;-P

szkoda że z obserwacji wynika iż pewna wcale niemała grupa skądinąd
bezwolnych uważa za swą powinność wymuszanie owej bezwolności na nastepnych
pokoleniach
jakby to była jedyna satysfakcjonująca ich rekompensata strat moralnych
jakie sami poniesli w wyniku wmuszonej w nich wcześniej bezwolnosci...

20. Data: 2007-10-01 08:58:32

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A wolna wola do wybrania lenistwa i nieprzejmowania się to pies?

to umiejętność wybitnych i nielicznych...
reszta reaguje stadnie

psychosynteza - cz. 8
Pieknie
XL !!!