czy migrene widac w badaniach?

1. Data: 2005-07-19 19:14:48

Temat: czy migrene widac w badaniach?
Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy migrene to tylko subiektywne uczucie, czy wychodzi negatywnie na jakichs
badaniach? na razie lekarz wymislil tylko eeg, ktorze wyszlo ok.

2. Data: 2005-07-19 22:04:14

Temat: Re: czy migrene widac w badaniach?
Od: "Anetta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "taora" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> czy migrene to tylko subiektywne uczucie, czy wychodzi negatywnie na
> jakichs badaniach? na razie lekarz wymislil tylko eeg, ktorze wyszlo ok.

zmiany w dnie oka mogą wskazywać na migrenę

3. Data: 2005-07-20 07:56:29

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zmiany w dnie oka mogą wskazywać na migrenę

przepraszam.....a jakie zmiany w dnie oka swiadcza o migrenie?

pozdr.

casus

4. Data: 2005-07-20 08:18:13

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 19 Jul 2005 21:14:48 +0200, taora wrote:

> czy migrene to tylko subiektywne uczucie, czy wychodzi negatywnie na jakichs
> badaniach? na razie lekarz wymislil tylko eeg, ktorze wyszlo ok.

W migrenie zdarzają się zmiany w niektórych badaniach dodatkowych, ale
rozpoznanie migreny stawia się na podstawie obrazu klinicznego. Badania
dodatkowe służą tu do wykluczenia innych (objawowych) bólów głowy.

Innymi słowy jakkolwiek istnieją badania w których odchylenia są typowe
dla migreny, nie pozwalaja one na *potwierdzenie* jej rozpoznania.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
Tylko uogólnienia mogą tworzyć naukę, nie pojedyńcze fakty.
/Claude Bernard/

5. Data: 2005-07-20 09:21:55

Od: "Anetta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> przepraszam.....a jakie zmiany w dnie oka swiadcza o migrenie?

hmm jakie?, tego nie wiem, ja miewałam bóle głowy i dopiero okulista przy
badaniu dna oka stwierdził, ze to migrena, niestety sama na okulistyce znam
się jak pies na gwiazdach(jestem analitykiem) więc uwierzyłam specjaliście,
ale nie ukrywam, ze sama chętnie bym się dowiedziała co tam zobaczył ...
pozdrawiam A

6. Data: 2005-07-20 09:45:20

Od: "gosia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek ma rację badania służą do wykluczenia innych chorób- padaczki, guza mózgu
i tp.Moja córka miała robionych szereg takich badań łącznie z prowadzeniem
kalendarza dla ludzi chorych na epilepsję- na szczęście wykluczyli inne
schorzenia.Okazało się że, to migrena.
pozdrowienia
gosia

8. Data: 2005-07-20 13:42:54

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
specjaliście,
> ale nie ukrywam, ze sama chętnie bym się dowiedziała co tam zobaczył ...

no to odpowiem - w dnie oka nie znajdziesz zadnych zmian, ktore
swiadczylyby, ze masz migrene. Badanie dna oka wykonuje sie, jako jedno z
wielu, aby wykluczyc inne przyczyny bolow glowy ( np jaskra, nadcisnienie
tetnicze, itd, itp ). Po wykluczeniu innych przyczyn, ktore moglyby
powodowac bole glowy lekarz prowadzacy diagnostyke w tym kierunku, na
podstawie zebranych wynikow, wywiadu i badania okresli diagnoze. Tak wiec
poprawiam - zmiany w dnie oka nigdy nie wskaza bolow migrenowych.

pozdr.

casus

9. Data: 2005-07-20 15:00:53

Od: "Anetta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podstawie zebranych wynikow, wywiadu i badania okresli diagnoze. Tak wiec
> poprawiam - zmiany w dnie oka nigdy nie wskaza bolow migrenowych.

dziękuję za uświadomienie, przynajmniej wiem, że okulistka mi kit wcisnęła,
ale to było z 15 lat temu a ja byłam młoda i nieświadoma, nigdy więcej się w
to nie zagłębiałam, moja wina, jeszcze raz dziękuję pozdrawiam Aneta

10. Data: 2005-07-20 19:23:28

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale to było z 15 lat temu a ja byłam młoda i nieświadoma, nigdy więcej się
> to nie zagłębiałam, moja wina, jeszcze raz dziękuję pozdrawiam Aneta

niekoniecznie kit wcisnela. Jesli znala wyniki wszystkich badan mogla dojsc
do koncowego wniosku, ze prawdopodobnie mamy do czynienia z migrena. I
jeszcze jedno - istnieje cos takiego jak migrena oczna, wprawdzie w dnie oka
wtedy tez nie ma zmian, to jednak na podstawie badania, wywiadu i ewent.
innych badan tez mozna ja zdiagnozowac.

pozdr.

casus

dermatoskop