Re: czy musze isc do lekarze (problem po spozyciu mleka)

From: Dunia <d...@n...o2.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: czy musze isc do lekarze (problem po spozyciu mleka)
Date: Fri, 16 Jun 2006 08:44:02 +0200

l...@p...pl wrote:

> od jakis trzech tygodni zauwazylem ze po kazdym spozyciu mleka
> strasznie wydyma mi brzuch i czuje sie wtedy okropnie...

Mnie to kojarzy sie z nietolerancja laktozy. Jedyne, co mnie zastanawia,
to dosc nagle pojawienie sie problemu, wiec ja bym na Twoim miejscu
jednak poszla przynajmniej do lekarza pierwszego kontaktu.

> czy powinienem isc z tym do lekarza czy poprostu ograniczyc nabial na
> jakis czas i samo sie unormuje?

Jesli jest to rzeczywiscie niedobor enzymu trawiacego laktoze, to jesli
nadal chcesz jesc przetwory mleczne, to powinienes wlasciwie postapic
dokladnie odwrotnie: jesc przetwory mleczne, zeby stymulowac produkcje
laktazy, mozna ew. wesprzec sie preparatami tego enzymu (z apteki).
Mozesz tez (jak ja) przerzucic sie na przetwory sojowe (mi smakuja
lepiej niz mleko). Mozesz tez spokojnie jesc produkty fermentowane (jak
jogurt czy kefir) , bo w tych produktach laktoza jest rozkladana przez
bakterie i nie powoduje problemow z trawieniem.

D.
--
Sharks cause fatal injuries to about 12-25 humans per year.
Humans kill about 100 million sharks per year.