czy musze isc do lekarze (problem po spozyciu mleka)

1. Data: 2006-06-15 19:02:30

Temat: czy musze isc do lekarze (problem po spozyciu mleka)
Od: l...@p...pl szukaj wiadomości tego autora

witam
od jakis trzech tygodni zauwazylem ze po kazdym spozyciu mleka
strasznie wydyma mi brzuch i czuje sie wtedy okropnie...
czasem lekko boli mnie takze po serku typu "danio" a ostatnio nawet po
zjedzeniu galki loda ...

czy powinienem isc z tym do lekarza czy poprostu ograniczyc nabial na
jakis czas i samo sie unormuje?

jesli skazany jestem na lekarza to czy musze isc najpierw po
skierowanie do gastrologa?

ps. dodam ze od prawie roku (po tym jak zaczely mnie meczyc problemy z
zoladkiem) odzywiam sie duzo zdrowiej , zero fastfood,coli itp...
schudlem okolo 10kg i zgagi i nadkwasnosci ustapily, jem sporo
wazyw,owocow i nie objadam sie, ale wczesnije tak dobrze nie bylo
wypijalem 2l coli dziennie + mcdonaldy itp...

2. Data: 2006-06-15 19:42:15

Od: "jagna" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <l...@p...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:1...@h...googleg
roups.com...
> [...]
> wazyw,owocow i nie objadam sie, ale wczesnije tak dobrze nie bylo
> wypijalem 2l coli dziennie + mcdonaldy itp...

Szanowny Panie;

Byc moze naraze sie komus bardzo waznemu. Polskie mleko i jego
przetwory sa trudno przyswajalne dla polowy Polaków.
Prosze odstawic te polskie *cuda* a wszystkie dolegliwosci ustapia.
Prosze zazyc 3 razy dziennie: po jednej lyzeczce kminku, majeranku,
lub lyzke stolowa soku z dziurawca /sucus hyperici / w 1/2 szklanki
przegotowanej, schlodzonej wody.

Pozdrawiam

J.
Postscriptum

Jezeli bedzie Pan mial mozliwosc wypicia szklanki mleka wiejskiego,
prosto od krowy, lub twarozku zrobionego z takiego mleka, zadnych
dolegliwosci nie bedzie Pan odczuwal

3. Data: 2006-06-16 06:44:02

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

l...@p...pl wrote:

> od jakis trzech tygodni zauwazylem ze po kazdym spozyciu mleka
> strasznie wydyma mi brzuch i czuje sie wtedy okropnie...

Mnie to kojarzy sie z nietolerancja laktozy. Jedyne, co mnie zastanawia,
to dosc nagle pojawienie sie problemu, wiec ja bym na Twoim miejscu
jednak poszla przynajmniej do lekarza pierwszego kontaktu.

> czy powinienem isc z tym do lekarza czy poprostu ograniczyc nabial na
> jakis czas i samo sie unormuje?

Jesli jest to rzeczywiscie niedobor enzymu trawiacego laktoze, to jesli
nadal chcesz jesc przetwory mleczne, to powinienes wlasciwie postapic
dokladnie odwrotnie: jesc przetwory mleczne, zeby stymulowac produkcje
laktazy, mozna ew. wesprzec sie preparatami tego enzymu (z apteki).
Mozesz tez (jak ja) przerzucic sie na przetwory sojowe (mi smakuja
lepiej niz mleko). Mozesz tez spokojnie jesc produkty fermentowane (jak
jogurt czy kefir) , bo w tych produktach laktoza jest rozkladana przez
bakterie i nie powoduje problemow z trawieniem.

D.
--
Sharks cause fatal injuries to about 12-25 humans per year.
Humans kill about 100 million sharks per year.

4. Data: 2006-06-16 06:48:44

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aha, przypomnialo mi sie, ze kiedy ja bylam badana pod tym katem, to
lekarz powiedzial mi, ze nagle pojawiajace sie problemy z trawieniem
mleka moga miec tez przyczyne w chorobach jelit. Inna opcja to
uszkodzenie blony sluzowej jelita cienkiego, np. przez antybiotyki, moze
brales ostatnio ?

D.

5. Data: 2006-06-16 10:35:31

Od: l...@p...pl szukaj wiadomości tego autora

Dunia napisał(a):
> [...]
> --
> Sharks cause fatal injuries to about 12-25 humans per year.
> Humans kill about 100 million sharks per year.

dzieki za odpowiedzi
antybiotykow zadnych nie bralem...
a co do tych bóli to byly one juz duzo wczesniej zazwyczaj bo
zjedzeniu lodow ale wtedy jeszcze nie widzialem po czym dokladnie to
mam...(lody jadalem bardzo rzadko)
w tej chwili bóle sa tak czesto ze juz zaczelo mi to bardzo
przeskadzac...

dodam jeszcze ze brzuch strasznie rosnie mi w gornej czesci i nawet jak
nie czuje bolu to wiem ze jest cos nie tak bo odrazu zanikaja mi
doleczki pod rzebrami, a i jeszcze dochodza do tego problemy z
oddawaniem kalu (2-3 dniowe przestoje no i automatyczne przybranie na
wadze) - a moj normlany cykl to zawsze przynajmniej raz na dzien :)

pozdrawiam

co do produktow sojowych to rzeczywiscie sprobuje, no i chyba jednak
wybiore sie do lekarza...

6. Data: 2006-06-16 11:07:18

Od: "Mag" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,
poczytaj watek: "Mleko... zakazany napój" z 01.06.

Pozdrawiam, Magda

7. Data: 2006-06-16 11:10:51

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

l...@p...pl wrote:

> a co do tych bóli to byly one juz duzo wczesniej

No to rzeczywiscie mozesz miec niski poziom laktazy... da sie to
sprawdzic laboratoryjnie. Dotyczy to 5-15% ludzi w naszej czesci swiata,
a wiec nie jest to az tak rzadka przypadlosc.

> co do produktow sojowych to rzeczywiscie sprobuje,

Tylko jesli nigdy nie jadles soi, zacznij ostroznie, bo jest troche
osob, ktore maja na nia alergie.

D.

8. Data: 2006-06-17 07:57:43

Od: Dexter <s...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Jun 2006 12:02:30 -0700, l...@p...pl wrote:

> [...]

>strasznie wydyma mi brzuch i czuje sie wtedy okropnie...
>czasem lekko boli mnie takze po serku typu "danio" a ostatnio nawet po

http://integra.xtr.pl/teksty/PijMleko.htm
http://integra.xtr.pl/teksty/Reid_mleko.htm
http://integra.xtr.pl/teksty/Reid_cukier.htm

jeszcze do poczytania

http://wiadomosci.onet.pl/1143447,242,kioskart.html

> [...]
>wazyw,owocow i nie objadam sie, ale wczesnije tak dobrze nie bylo
>wypijalem 2l coli dziennie + mcdonaldy itp...

Polecam film pt. "Super Size Me" (Czy wiesz co jesz?!) dołączony do
gazety Vita - Magazyn o zdrowiu.

Pozdrawiam

Dexter

9. Data: 2006-06-17 13:03:15

Od: l...@p...pl szukaj wiadomości tego autora

Dexter napisał(a):

> [...]
>
> http://wiadomosci.onet.pl/1143447,242,kioskart.html

> Polecam film pt. "Super Size Me" (Czy wiesz co jesz?!) dołączony do

wielkie dzieki chyba wiem juz wszystko :(

Z ARCHIWUM X
czeste stolce
ropień na dziąśle
Morfoligia
kroplówka igłą - jak włożyć końcówkę igły w rurkę od kroplówki