Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: Yyy <y...@m...o2.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: czy nauczanie j.ang. w I klasie PODSTAWOWKI ma sens?
Date: Sat, 2 Aug 2008 18:10:08 +0000 (UTC)
Organization: yyy
Lines: 57
Message-ID: <X...@2...180.128.149>
References: <X...@2...180.128.149>
<g71odc$iiu$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: chello087206142057.chello.pl
X-Trace: news.onet.pl 1217700608 1664 87.206.142.57 (2 Aug 2008 18:10:08 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 2 Aug 2008 18:10:08 +0000 (UTC)
User-Agent: Xnews/2006.08.24
X-Sender: jABxAH0Ghw7dn02yreqi12Jyg9O3GuLO
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:412903
Ukryj nagłówki
"cbnet" <c...@n...pl> wrote in news:g71odc$iiu$1@node1.news.atman.pl:
> Przyjmujesz, ze dziecko w wieku 6-8 lat nie rozwija się poprzez
> przyswajanie sobie nowych slów i ich znaczenia, oraz nowych
> konstrukcji wypowiedzi tak w ogóle?
po prostu zauwazylem naocznie/nausznie (u wielu znajomych), ze postepy w
takiej wczesnej edukacji sa nikle
to daje do myslenia
mam podejrzenie, ze jest ogolna histeria co do tego tematu i rozne placowki
"najnowszych rewolucyjnych metod uczenia" robia na tym kokosy
a szkoly powszechne nie chca miec zlego wizerunku wiec bezmyslnie za tym
podazaja
odpowiadajac na twoje pytanie to mam podejrzenie, ze w wieku 6-8 lat lepiej
ten czas wykorzystac na rozwoj innych sfer ktore to dopiero stana sie
podstawa do bardziej abstrakcyjnych wyzwan, jak np. wlasnie nauka jezyka
OBCEGO!
dziecko tutaj nie ma pojecia co to jest gramatyka i w ogole co to jest jezyk
obcy i dlaczego do cholery jest "obcy"??? ;)
musi byc zachowana rownowaga - "zasada zrownowazonego rozwoju" ;)
a tak realizujac histerie i jakies wsiowe FOBIE zakompleksionych rodzicow
wprowadzamy NIE-rownowage do procesu rozwojowego dziecka i rezultat moze
byc dokladnie ODWROTNY do oczekiwanego, wlacznie z tym, ze dziecku odbieramy
motywacje
byl kiedys taki njus w tv o badaniach niemieckich psychologow co do wplywu
jaki to wprwadzenie komputerow do szkol mialo na wyniki w nauce...
wnioski z tych badan popartych wszechkrajowymi ankietami byly przewrotne: im
wiecej komputera w szkole tym wyniki GORSZE !!!
komputer UPOSLEDZA proces ROZWOJU INTELEKTUALNEGO dzieci i mlodziezy!
szukajac glebszego wyjasnienia chodzi o to, ze komputer jest ZBYT
ABSTRAKCYJNYM narzedziem aby moglo go umiejetnie wykorzystac dziecko ktore na
razie chce i potrzebuje doswiadczac swiat na poziomie BEZPOSREDNIM
np. wirtualne slowniki, mapy, ksiazki, encyklopedie sa NEURASTENICZNE jesli
dziecko NIGDY nie musialo dotad przewertowywac ksiazek papierowych np. w
poszukiwaniu okreslonych informacji...
ze juz nie wspomniec o grach komputerowych, np. zrecznosciowych ktore w
sposob KARYKATURALNY odtwarzaja gry zrecznosciowe FIZYCZNE, np. z pilka itp.
prosciej: JEZELI DZIECKO JESZCZE NIE DOSWIADCZYLO W PELNI SWIATA 3-
WYMIAROWEGO to PO CO OD RAZU LADOWAC JE W SWIAT 2-WYMIAROWY ???
to moze czynic jego/jej umysl tylko ulomnym...
swiat abstrakcyjny jest swiatem SYMBOLI - trzeba chyba najpierw poznac
ORYGINALNE rzeczy??? co naprawde oznaczaja te symbole? inaczej owe symbole
beda PUSTE!
--
Y?
|